Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jag o Loke nu på kvällen! Bita på pyjamasen är gott! =)
    Vägde honom på ÖF idag. Han blev 9mån i tisdags o väger 7666g o är 68cm kort! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-10-13 20:05:04 följande:
    Vad fint :)
    Går han upp bättre i vikt nu?
    Tack. Nja, det gör han nog, han går upp fint o har lagt sig på en kurva nu. Hoppas han följer den nu o inte tappar mera!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Idag hände nästan det som inte får hända! Loke tog ett bad, efteråt tog jag upp honom o lade honom på skötbordet (som står på tvättmaskinen som står precis bredvid badkaret). Jag drog ur proppen o märkte att avloppet svämmade över IGEN. Satte i proppen igen i badkaret och vänder mig om till Loke o ser att han faller av  skötbordet. Fångar honom i fallet! Förvånad
    Han ligger o sparkar hela tiden. Båda benen upp o ner upp o ner så att han åker frammåt o neråt. Om ni förstår. Jag blir livrädd o skäller på sambon som inte ens är i badrummet. Just därför, sade åt honom en stund innan att hämta en pyjamas! Han är så jävla seg! Kramar om Loke en stund o gråter en skvätt. Han blev också rädd men det var bara under fallet. Han märkte väl vad som hände!
    Pluttsnutt! <3

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-15 22:47:59 följande:
    Fy vad läskigt.
    Men nu borde du ha honom på golvet. 
    Ja, får göra det nu! Han börjar bli vild!
    Stefanie skrev 2011-10-15 23:19:28 följande:
    Suzzy: Vad läskigt! Det är hemskt när sånt händer. Elmo ramlade ur vår säng när han var 7 månader och jag har aldrig varit så rädd. Och aldrig skämts så mycket, kände mig hemsk som "låtit" det hända. Det var på morgonen och Elmo hade vakat, jag och pappan vaknade också men vi var jättetrötta och somnade om på en sekund viket vi inte brukar göra. Elmo däremot var pigg och kröp ner till våra fötter och över kanten och vi vaknade av dunset. Han skrek, vi gick igenom kroppen och kollade att inget verkade brytet. Senare märkte vi att han typ haltade när han gick (och höll i våra händer) men han verkade inte ha ont. Det gick över efter någon dag, men usch vad jag var orolig. Åkte till läkaren någon dag senare för att kolla att allt var okej och det var det men jag kommer aldrig att glömma den känslan.
    Ja, man mår jätte dåligt, fast man inte ska göra det. Olyckor sker, men man ska aldrig vända ryggen åt ett barn på skötbordet, men jag ville sätta i proppen igen så det inte blev översvämning i badrummet! Aldrig mera!!!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vi borstar Lokes tänder morgon o kväll! Han somnar också till vällingen, men jag har läst att det är ingen fara. Bara dom inte somnar med flaskan i munnen. Varken med ersättning eller välling för då fräter det. Men sväljer dom efter sista "suget" ¨så är det ingen fara. Vällingen innehåller ingen socker så enl mig är det ingen fara! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

När jag gjorde Högskole provet satt vi mellan 8-20 har jag för mig. En lunch rast. Skolans restaurang var stängd så man fick promenera till stan, slänga i sig maten o promenera tillbaka! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Haha! Mena 8-16. Heeeeela dan kanske är liiiiite väl jobbigt! =)
    Minns inte hur lång lunchrast vi hade! 1h kanske.....

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-10-17 10:54:08 följande:
    Vi har ju Libero up&go st 7 på han på natten Förvånad den är proppfull
    Oj, strl 7!!! Vi har fortfarande str 3 =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)