Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Jösses vad ni skriver! får kommentera ikväll (om jag kommer ihåg). Har precis lagt mig i sängen och vilar lite. Trodde jag skulle hinna sova lite innan vi ska till BM men tji fick jag. Aldrig ska man få sova tydligen. Känner mig inte alls gnällig nu för tiden. Som tur är tar jag ut all min gnällighet på bloggen och här så min sambo slipper lida haha.

• Momalicious

Varit hos BM nu. BT var 120/60. Ingen äggvita. Sf i vecka 30+5 är 30 (hade 29 i vecka 28). Bebis ligger med huvudet nedåt och är ruckbar. Hjärtelag var 142.

• Momalicious

Jösses vad ni skriver. Vi håller ju på att flytta så har varken tid eller ork att sitta vid datorn. Sett att folk frågat efter Ondar. Jag pratade med henne för nån vecka sen och det var som vi misstänkte med hunden så hon är ju väldigt ledsen såklart. Hoppas på att hon tittar in till oss snart igen.
    Någon (majorima?) frågade om mitt hb. Det var på 130 nånting, 133 om jag inte minns fel.

I natt fick jag sova lite bättre. Dock vaknade jag vid fyra och insåg att jag råkat slänga mitt gamla anställningsbevis som jag ska skicka in till fk och då blev jag så förtvivlad att jag inte kunde somna om. Dock träffade jag min kära svärmor på bussen och hon jobbar på kommunen så hon kunde fixa med en kopia hem. Tur! Hade jag ringt min gamla chef hade det krävts dödshot innan hon hade orkat skicka det.

Kommer nog vara rätt osocial nu och inte skriva så mycket. Blir flyttflyttflytt nu och sen ska man komma oordning lite och sen har jag ju körkortet att tänka på ;)

Förresten, jag vet att det är tidigt men igår hos BM så låg bebis väldigt långt ner och igår kväll när jag gick på toa "klickade" det till där inne. Kan han ha fixerat sig redan?! Eller var det mitt blygdben som gick av haha. Känns väldigt tidigt att fixera sig i v 32, eller?

• Momalicious

Haha ja, jag hoppas också att det är intakt. Det kan ju vara bra att ha kanske. Oavsett om han är fixerad eller ej så hoppas jag han stannar kvar i den positionen. :)

Förresten majorima, vad tror du att ni kommer få? Pojke eller flicka alltså haha.

• Momalicious

Ja jag har uppkörning om ett par veckor. Sen om jag klarar det är en annan femma. Är nervöööös! Man har ju hört alla dessa skräckhistorier om hur jääääättesvårt det är!

• Momalicious

Nja, alltså jag gör en del slarvfel typ. Kan t.ex glömma att placera mig i en cirkulation (enkelfilig). Tycker även det är jobbigt att backa in på en parkeringsplats, lyckas på nåt sätt alltid ha massa plats på ena sidan och lite på andra haha.

• Momalicious

Nej jag hoppas på det. Annars får jag väl öva mer och göra om det. Men hoppas ju såklart att jag får det :)

• Momalicious
    Haligh skrev 2010-10-28 14:56:31 följande:
    snarare inget sex jag följde er när ni diskuterade det och vågade inte säga nåt för här är det minst sagt stiltje i sänghalmen... Tror killen min tycker att min kropp är lite läskig nu, han verkar iaf definitivt inte se mig som nån sexgudinna i allla fall..faktiskt rätt tråkigt, inte för att jag direkt försöker förföra honom heller då sexlusten går minst sagt på sparlåga...

Vad spännande att höra om Danmark, inte visste jag att det var så stor skillnad! Låter som ett märkligt system att kommunens pengar ska gå till så mycket..? Vet att det är helt annorulunda i Norge med men mycket kortare föräldraledighet och svindyra dagisavgifter än vad vi har här. Sverige är rätt bra vad gäller barn- och föräldraomsorg måste man ju säga

Detta är tråden för stor-bäbisarna! Här går man inte på tul men efter magtitt och sf-mått trodde inte bm att jag väntade en sån stor krabat, men sista veckorna har magen växt som tusan så man vet aldrig
    Skönt att man inte är ensam på den fronten. I början ville jag aldrig, tyckte bara det var usch av nån anledning. Nu de senaste veckorna så vill jag men då måste man typ planera "nej idag går inte eftersom imorgon ska jag till körskolan" eller vad det nu kan vara. Kan knappt gå dagen efter om vi har sex nämligen. Sambon tycker jag är lika fin som alltid säger han (HAHA, ja eller hur, gigantisk mage och svullna ben och allmänt osmidig brukar ju vara hett) men det är lite svårt också med tanke på att jag tycker jag är så otroligt oattraktiv och när jag dessutom känner mig som en strandad val i sängen så känns det sådär kul. Men kåt är jag haha.

Jag hoppashoppashoppas på en liten bebis. Inte för liten såklart, men inte fyra kilo i alla fall. Helst tre kilo, det hade varit fint! :) 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)