Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-07 13:20:52 följande:
    Skulle egentligen åkt till kusinen på kalas idag, men jag orkar inte.. Är jag en dålig människa? Får så dåligt samvete att jag inte orkar som förr.. Har sovit dåligt inatt och har fortsatt ont idag, hur klen är jag egentligen? Obestämd

Vill bara sitta här och inte göra någonting.. Och äta marängsviss..
    Haha knappast! Tycker fan det är en bragd att man som höggravid öht tar sig ur sängen vissa dagar.
    Själv är jag arg som ett bi eftersom jag tycker jag svikit mig själv som inte har körkort innan bebisen kommer och jag känner mig riktigt såndär "jag har alltid sån jävla otur så jag kommer garanterat få någon som underkänner mig hur bra jag än kör" idag. Nu känns det iofs som jag är dålig på allt och glömt hur man gör allt möjligt så ja.. Jag vill mest bara mörda mig själv idag. En riktig fröjd att umgås med med andra ord!
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-07 15:02:39 följande:
    Haha, i know the feeling..

Snart dags för uppkörning alltså? Du vet att du kommer köra hur bra som helst! Glad
    Mja, lite mer än en vecka. Har dödsångest och känner inte alls att jag kommer köra hur bra som helst, tyvärr. Lider dessvärre av syndromet "bli asnervös för allting". Och när det är stora grejer blir det såklart värre. Funderar på att flytta till någon stad i norrland där det finns en väg och kan man köra på den får man körkort, typ
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-11-07 17:52:24 följande:
    Jag känner inte på magen. Däremot vet jag att han ligger med huvudet långt ner. Känner mest sparkar uppe till höger och så brukar gumpen puta ut under vänster revben.

Ilningarna i ljumskarna har varit fruktansvärda idag. Fler med detta? Känns som elstötar som går från ljumskarna och längs insidan av låren.

Förvärkar. HUVUDVÄRK. Jag hatar denna huvudvärken. Haft den i mer än en vecka snart. Fruktansvärt jobbigt..Jag hade fruktansvärd ångest inför min uppkörning. Men först på morgonen när jag vaknade. Jag körde upp I malmö och jag kan säga att det är kriget i trafiken här. Djungels lag i princip. Jag var så nervös att jag grät när jag gick hemifrån. Grät före körlektionen jag hade innan uppkörningen och grät efter när jag skulle krama min körskolelärare. Fy bubblan. Men det gick! För i samma ögonblick som uppkörningen började fokuserade jag till 100 %..och fick mitt körkort. Håller tummarna för att det går bra för dig och om det inte gör det (som min pedagogiska och stöttande make sa till mig) så kan du köra upp fler gånger, Det är inte hela världen bara lite minus i kassan..;)
    Åh, jag har också huvudvärk som jag med haft i nån vecka nu. Fruktansvärt jobbigt. Idag är det riktigt hemskt, usch! Och förvärkar har jag med. Dessutom mår jag illa och känner mig febrig. Underbart med andra ord

Jag hoppas verkligen det blir så för mig med. Där jag kör upp är det inte så farligt. Det är en lite mindre stad så det är inte så farligt, och jag kommer köra upp 9.30 så det är ju rätt lugnt då. Men ja.. Jag hoppas allt vad jag kan. Kanske får man någon som är lite extra snäll för att man är höggravid, men knappast Och hela världen är det väl inte, men det kommer göra mitt liv jäkligt mycket jobbigare eftersom jag bor i ödemarken och det knappt går bussar så det blir jobbigt med BVC-besök och sådär. Men jag hoppas, det är typ det enda jag kan göra förutom att köra så bra jag bara kan.
    ondar skrev 2010-11-07 18:14:38 följande:
    Det verkar inte som om bebis har vänt sig själv ännu så vi får väl se om de lyckas på vändningsförsöket på tisdag iaf:), det känns verkligen att den e stor nu den lille gangstern där inne! Det gör vädigt ont emellanåt när den rör på sig, har väl någon nerv i närheten av mitt ena revben på höger sida som kommer ikläm emellanåt eller nåt.
    Trött e man som många skriver om, precis hela tiden. Tycker jag får sova rätt bra på nätterna men ändå e man helt snurrig om dagarna och vill helst ligga o tryna jämt.
     Vart ute på fotorunda idag med vovven, en vän o min nya kamera:). Mkt trevlig och härligt uppfriskande med det toppenfina vädret vi har haft här idag.
    Hoppas alla mår så bra som bara möjligt!

Moma: håller tummarna för dig inför uppkörningen:).
    Naw tack. Gud vad jag måste tjata ihjäl er om mitt jäkla körkort. Ändå är det över en vecka kvar tills uppkörningen. Usch. Ångest. Fin bild iaf och hoppas vändningsförsöket lyckas! :)
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-11-07 20:53:30 följande:
    "önskar" ni er något särskilt? Förstår ju att det kvittar vilket kön som kommer men jag tror du förstår vad jag menar:)
    Nu vet ju vi vad det blir, men jag hade nog hoppats lite på en tjej. Är väl rätt naturligt att man som kvinna vill ha en flicka tror jag. Men nu kan jag inte tänka mig nån annan bebis än den lilla killen som bor i min mage  
    Tycker det är dumt att det ska vara så tabu att önska sig ett kön. Det betyder ju inte att man älskar ett barn av det andra könet mindre eller att man inte är tacksam för att man kan bli gravid (som många som har svårt att bli med barn verkar tro). Tror det är betydligt fler som har en önskan om ett kön än vad det talas om :)
    Karttikeya skrev 2010-11-07 22:33:03 följande:
    Jag kommer gå varannan vecka nu, det ska man göra från 31 fulla veckor här, är i vecka 33+0 på onsdag och ska dit då. Glad Känner mig också enorm.. Men det är inte bara magen, utan allt annat.. Vätskar på mig överallt och ser ut som en svullen sjöko.. Obestämd
    Jag gick var tredje vecka fram tills nu då jag börjar gå varannan vecka. Var där i vecka 31 och nu är jag i vecka 33 och ska dit idag :) Sen lite längre fram blir det varje vecka.
    delifi2 skrev 2010-11-07 22:23:03 följande:
    Vad har ni i omfång på magen?

jag tycker det är mycket roligare om man så säger att mäta så
    Just nu är jag uppe i 120cm runt magen och det är lika långt som Elliot är
    Vågar faktiskt inte mäta Jag har dock gått upp ca 17 kilo nu, varav en heeel del är vatten bara. Byxor och sånt sitter rejält mycket tightare om benen och jag kan i princip bara ha mina mysstrumpor som det är hur mycket töj i som helst. Många skor är för små med ;)
    Emelle skrev 2010-11-07 21:20:09 följande:
    Moma- Det närmar sig...´Du vet ju att jag håller tummarna för att du ska få ditt körkort!!
    Ja, jag vet! Det uppskattas att man har så gulliga människor omkring sig som håller tummarna vill jag lova! Hjärta

• Momalicious

Är rätt glad att vi inte har några barn som vi ska fixa barnvakt till när det kommer till förlossningen. Dock hade det varit en piece of cake då blivande farmor och farfar bor några minuter med bil härifrån. Men ja, en sak mindre att oroa sig för! :) Och tur är väl det, har tillräckligt just nu hihi.

I natt drömde jag mardrömmar om uppkörningen. Drömde att jag fick världens snällaste uppkörningskvinna och hon försökte lugna ner mig och peppa mig typ. Bara det att när jag väl körde så gjorde jag verkligen allt fel och höll dessutom på att köra av vägen. Så började jag storgråta och sa att jag kuggat och hon bara "nejdå, kämpa på" men det slutade iaf med att jag kuggade på allting typ. Ingen speciellt kul dröm alltså.

Idag ska vi till BM och på första föräldrautbildningen :) Spännande! Ska plugga massvis med teori också, hua. 

• Momalicious
    ondar skrev 2010-11-08 11:42:20 följande:
    Ja precis, jag tycker inte alls det e konstigt faktiskt om man har ett önskemål. Det e som du säger inte automatiskt så att man ogillar barnet om det har "fel kön" även om det finns idioter till allt- tyvärr:).
    Här tror ju i princip alla att jag också väntar en pojk och jag tror att det är några som blir besvikna om det kommer en tjej, men det är ju mest för att folk är så grymt inställda på att det är en grabb. Hon kommer ju absolut bli lika älskad oavsett. Själv tycker jag att det hade vart jättemysigt med en liten flicka men älskar ju ingen mindre som sagt:).

Här går man också varannan från v 31 men varje börjar man inte gå här förrän man har gått över tiden(om man gör det).
    Jag var där sist i 35+0 och ska dit igen 37+0 och det lät på henne som om det var sista gången jag ska dit, men det kan väl va för att hon antingen tror att jag kommer föda för tidigt eller för att det blir KS, vi får väl se om hon har rätt:P.

När kommer det gravmagebild på dig igen fresten? Jag e ju nyfiken ju:).
    Precis, kunde inte skrivit det bättre själv :) Jag tror det är från vecka 35+0 eller 36+0 man börjar gå varje vecka här. Jag vet inte riktigt. Själv tycker jag tiden går så fort så varannan vecka känns jätteofta. 

Jadu, ska ta ny idag så imorgon kanske :) Eller onsdag, får se.  
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-11-08 11:57:25 följande:
    Spännande med ny bild:).
    Håller med, tiden rusar iväg så det räcker nästan med varannan vecka:P. Du är nöjd med din BM lr?
    Ja jag är nöjd. Min svägerska hade samma BM när hon väntade sin yngsta och vi är eniga om att hon är jättebra under andra halvan av graviditeten men första halvan är hon inte speciellt kul. Hon blir liksom bättre och bättre för varje gång nu :) 

• Momalicious

Roligt för er som redan packat BB-väskan. Jag väntar nog ett par veckor, är bara i vecka 32+3 idag så känns lite väl tidigt. Väntar nog till runt vecka 35-36 eller nåt. Vissa saker vill man ju inte packa ner för tidigt heller eftersom man använder det ofta. Men bebisens väska kan man ju göra färdig i god tid :)

Usch vad det är tråkigt att plugga teori. Gör sånadär tester man kan göra hemma nu och jag klarar det varje gång så det borde inte vara några problem. Men i ärlighetens namn bryr jag mig inte så mycket om teorin, det är liksom inte den jag oroar mig för haha. Tycker det är synd att uppkörningen ska vara så jäkla dyr. Eller, den är ju okej pris men sen ska man ju hyra bil med och det kostar ju en slant och en uppvärmningslektion innan det som också kostar Har ingen lust att misslyckas alltså, men vem har det?

Nåja, ska snart äta lite lunch. 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-11-08 13:14:27 följande:
    Stödstrumpor, har du provat det? Finns billiga att köpa på internet som kommer rätt i brevinkastet vettu Cool
    Går inte en dag utan mina stödstrumpor, om jag nu inte vill vara jämntjock från knäna och ner då.
    Jo, har ett par men dom har jag slutat använda. Hjälper inte (eller isf obetydligt) och gör så jag får klåda där de "sitter åt" högst upp liksom. Dom borde tillverka stödstrumpor för armarna och händerna med, det ser så himla löjligt ut med dessa vätskefyllda händer
    MFJG skrev 2010-11-08 13:28:07 följande:
    Ni som fortfarande har sex hur reagerar er kropp efteråt? Jag har i princip packat klart väskan både min och skötväskan. En mössa ska ner till bebis. bärsjalen och sen kamera osv. mem det får åka ner i sista sekund. Förra gången packade jag i vecka 38, denna gången vill jag ha det klart så jag slipper tänka på det..
    Om vi tar det lugnt märker man ingenting. Och så värst vilt blir det ju inte pga den stora magen, plus hur osexig jag känner mig. Har nog aldrig haft lugnare sex i hela mitt liv förutom den gången jag blev av med oskulden haha. 
    Karttikeya skrev 2010-11-08 13:18:13 följande:
    Hade 120 cm jag också Cool
    Ska bannemej våga mig på att mäta snart med, om jag hittar måttbandet efter flytten ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)