• mika20­07
    Äldre 6 Apr 20:06
    8372 visningar
    16 svar
    16
    8372

    "Babysitter"

    Sitter och tittar på lite olika babysitters.. Men eftersom det är först bebisen på väg så vet jag inte vad jag vill ha :) Några som har några bra åsikter? Ska man ha en gunga eller en som vibrerar osv? Läste nånstans att vibrationerna ska vara bra för kolik? Jag inbillar mig att gungorna ser mysigare ut att ligga i medans de vibrerande är lättare att komma åt eventuella leksaker.. Jag kollar mest på olika sitters från Fisher Price.

  • Svar på tråden "Babysitter"
  • mika20­07
    Äldre 6 Apr 22:07
    #1

    Puff

  • mika20­07
    Äldre 7 Apr 13:49
    #10

    Oj, det var många olika bud :) Tycker det är så svårt det här.. Mest vill jag ju köpa nu för att de ser så fina och mysiga ut :) Är ju så roligt att sitta på nätet och jämföra och fundera.. Jag kollar en del på ebay, men det är typ dessa jag tittar mest på:
    http://www.barabus.se/produkt131/1_/babysitter_-_fisher-price_precious_planet_bouncer.html

    och

    http://www.barabus.se/produkt193/1_/babysitter_-_fisher-_price_precious_planet_open_top_cradle_swing.html

    Den dyraste har jag hittat mycket billigare på ebay..

  • mika20­07
    Äldre 7 Apr 19:17
    #12
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-07 18:19:35 följande:
    fischer price har en som klarar 25 kg, som kan göras om till gunstol sen när barnet blir större...  minns inte namnet... men det är 3 funktioner 1.Den med gunfunktion ser liten ut i sitsen.. o en del klarar bara 9 kg... så i värsta fall kan den bara användas 4 månader =)
    Åh men sånt har jag inte ens tänkt på.. Jättebra tips! Kollade mina och det stod max 9 kg på båda. Nu blev jah deppig, har verkligen fastnat för dessa.. Ser ut som att bebis kan ha så roligt..
  • mika20­07
    Äldre 7 Apr 19:29
    #15
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-07 19:25:52 följande:
    Det beror ju på hur stort barnet blir... 9 mån är annars en 9 mån vikt... o längre än så anväds oftast inte babysittern...
    Nej, så sant.. Men har gjort tillväxtul för några veckor sen och då skulle väl bebis väga runt 4kg när h*n kommer ut.. Nu växer den väl inte lika fort väl ute.. Men men, får fundera lite.. Kanske blir att köpa två :) En "rolig" för när den är liten och sen en mer enkel till senare.. Hmm
Svar på tråden "Babysitter"