• Signe
    Äldre 1 Nov 17:52
    33059 visningar
    14 svar
    14
    33059

    Hur "gör man" en flicka?

    Har någon gång läst att det eventuellt går att påverka vilket kön barnet får.
    T ex kan det ha betydelse om man blir gravid i början eller slutet av en ägglossning mm

    Någon som hört/läst något angående detta?
    Skulle vilja prova att göra en flicka ;)

    (Jaa, jag vet. Det spelar ingen roll egentligen och det är inte säkert att man blir gravid
    alls... osv)

    Nyfiken :)

  • Svar på tråden Hur "gör man" en flicka?
  • Bella B
    Äldre 1 Nov 18:34
    #0

    Då "flickspermierna" lever längre än de små pojkarna är det bra att ha sex några dagar innan ÄL, för när ÄL väl kommer är sannolikheten då stor att det bara är flickorna som är alive and kicking så att säga. Sen har jag också hört att om mannen tex badar varmt innan sex så dör de manliga spermierna. Vet inte om detta stämmer dock...

  • Anna B
    Äldre 1 Nov 18:38
    #0

    Välkommen till min favvosida, nämligen www.woomb.org . Under bilden på kvinnans organ så står rubriken "Predetermining the sex of the baby": www.woomb.org/bom/lit/teach/reprodhealth.html

  • La guapa
    Äldre 1 Nov 18:50
    #0

    Har också hört det där om att tjejspermierna lever längre. Därför är jag säker på att vi har en pojke i magen, jag tror nämligen att vi prickade ÄL exakt.

  • Storke­n
    Äldre 1 Nov 19:11
    #0

    Förr trodde man att ph-balansen i slidan påverkade vilket kön det blev. Så man sköljde med antingen basisk lösning om man ville ha en flicka eller med surt ph-värde om man ville ha en pojke. Inte särskilt troligt att det funkar men man vet ju aldrig...

    En intressant undersökning visar att ju äldre kvinnan är, desto större är sannolikheten att hon får en flicka. Men det är mer slump att det blivit så än att ålder verkligen påverkar. Men rätt kul ändå att slumpen kan ge ett sånt utfall.

  • LyNxQ
    Äldre 30 Nov 13:15
    #0

    Detta är tagit från en frågadoktorsida på nätet...

    Fråga:
    Hej!
    Jag har hört att det finns olika tekniker vid samlag för att man själv skall kunna avgöra vilket kön man önskar på sitt barn.
    Kan detta verkligen stämma och finns det några vetenskapliga belägg för saken?
    Var kan man läsa mera om denna förmodade skröna?

    Svar:
    Hej,
    Det här var ju en ovanlig fråga som fick mig att läsa på. Jag fann en utförlig beskrivning från en man, Shettler. Naturligtvis är det här inga garantier men det mest utförliga jag kunde hitta i detta ämne. Förstör nu inte bara själva lusten.

    En viktig baskunskap är att ägglossningen äger rum två veckor före mens. Kroppstemperaturen stiger då några tiondels grader och slidsekretet blir tunt, segt och kan bilda trådar.
    Mannen har två typer av spermier, X (den kvinnliga) och Y (den manliga).

    Y-spermierna är mindre, svagare men snabbare än X-spermierna.
    X-spermierna är större, starkare men långsammare.
    Baserat på detta faktum finns flera saker som kan underlätta det blivande barnets kön.

    · Det viktigaste är tiden för samlaget i menstruationscykeln.
    Ju närmare ägglossningen man har samlag desto bättre chans för en pojke eftersom Y-spermierna är snabbare och då kan nå ägget först.
    Om man har samlag tre dagar eller mer före ägglossning desto bättre chanser att få en flicka eftersom de svaga Y-spermierna har en tendens att dö fortare och X- spermierna finns tillgängliga i större mängd när ägget lossnar.
    Å andra sidan att ha sex from två dagar före ägglossning och upprepat till och med några dagar efter är fördel för pojke. De är alltid på plats och kan hinna först.
    Omkring två dagar, 48 timmar, före ägglossning är chanserna 50/50.
    För dem som har mycket regelbundna menstruationer är 24 timmar före ägglossning störst chans till pojke, 24 - 96 timmar före störst chans för flicka

    · Samlagsställning och djupet för inträngande är viktigt delvis på grund av pH värdet, surhetsgraden, i kvinnans underliv.
    Ju närmare ingången till slidan desto lägre pH, surare. Djupt inträngande gör att spermierna hamnar närmare ägget och ger de mer aggressiva pojkspermierna fördel. Alltså praktiskt råd är missionärsställning för flicka och bakifrån som möjliggör djupare penetration för pojkar.

    · Kvinnors orgasm är också viktigt. Vid orgasm utsöndrar kroppen alkaliska ämnen, med högt pH- värde, viket favoriserar pojke. Alltså ingen orgasm bra för flicka.

    · Spermaantalet: Stor mängd bra för pojke. Mannen ska då inte ha utlösning under tre dagar före ägglossning. Vid samlag tidigare än tre dagar före rekommenderas kondom.
    Sex varje dag från menscykelns start till och med tre dagar före ägglossning bra för flickor. X-spermien är ju mer långlivad.

    · Män bör ha svala och inte åtsittande kläder. Boxerschorts rekommenderades. Kyligare miljö för testiklarna är bra för de svagare Y spermierna. Observera att motsatsen inte gäller för flicka. Värme minskar fruktsamheten generellt.
    Inget varmt bad för mannen före. Rumstemperatur bra för pojke.

    · Att mannen dricker kaffe med koffein före är gynnsamt för pojke . Oklart varför.

    Lycka till! Ett välskapt barn, XX eller XY, är alltid en stor glädje.

  • tiiiin
    Äldre 3 Dec 09:09
    #0

    Jösses

    Jag trodde att sådana teorier tillhörde bondesamhället och förlängesedan avfärdats!

    Coolt!

  • Knytet­s mamma
    Äldre 2 Jan 19:20
    #0

    Ta det för vad det är...

    www.childbirth.org/articles/sex.html

  • Tin o Trolls mamma
    Äldre 15 Jan 19:50
    #0

    Coolt! Vi vill också ha en flicka. Vi har två pojkar och en flicka sedan tidigare. Flickan bor hos sin pappa och mannen och jag har varsin son. Vi skulle bli överlyckliga för en gemensam liten dotter. Självklart blir vi lyckliga för en son också, men ändå.. :D

    Kolla in kinesiska kalendern här på Fl också. Där kan man räkna ut från beräknad ÄL/tillverkningsdag vilket kön det blir på bebisen. Vi har gjort en ovetenskaplig undersökning där det stämde i 8 fall av 11.

  • ean
    Äldre 16 Jan 00:04
    #0

    Läste en artikel en gång om detta det stod att gör man "missionären" blir det lättare en pojk för då har spermierna kortare väg att simma och gör man "bakifrån" blir det lättare en flicka för då blir "vägen" längre för pojkspermierna dör tidigare än flickspermier.
    Man ska nog inte ta för allvarligt på detta, men man vet ju aldrig det kan säkert påverka vilket kön det blir.

  • Tin o Trolls mamma
    Äldre 16 Jan 07:48
    #0

    ean:

    Jag har läst att det var tvärtom!!

  • trolls­tina
    Äldre 16 Jan 10:22
    #0

    Jag har oxå läst att det är tvärtom!!

  • Äldre 16 Jan 12:41
    #0

    missionären=flicka det är vad ja hört?Men man vet aldrig;o)

  • snobbe­n
    Äldre 16 Jan 12:54
    #0

    Jaha, hur ska man kunna hålla reda på allt det där ;)?? Man myser ju några dagar innan ÄL =flicka och under ÄL=pojke... dessutom så använder vi oss av de två olika ställningarna...ähhh...det går ju ändå inte att veta...i så fall måste man ju allltid bara ha sex innan ÄL och inte under och bara missionären om man vill ha flicka, och det kan inte vi, vill ju ta vara på alla chanser till ett barn överhuvudtaget. Men lite kul är det ju.

  • Ace
    Äldre 19 Jan 22:35
    #0

    Hej
    såg ett inslag på tv för några år sen om en man, som hade (tillsammans med frun dårå...) fått 6 pojkar på raken och sedan 6 flickor!!!!! Precis som inlägg ovan, flickspermier lever längre...

Svar på tråden Hur "gör man" en flicka?