• Äldre 10 Apr 12:48
    2502 visningar
    10 svar
    10
    2502

    Anna Whalgren

    Jag såg Anna Wahlgren nyhetsmorgon nu i veckan. Fick ingen trevig uppfattning av henne. Hon verka vara ganska osympatisk.


     


    Vad tycker ni om hennes metoder och syn på uppfostran??

    Någon som har provat och tycker det funkar..... Jag har svårt att ta till mig när jag inte gillar personen. Kanske missar jag något pga detta????

    Åsikter och upplevelser tack :)

    Önskar er även en trevig helg i vårsolen

  • Svar på tråden Anna Whalgren
  • Äldre 10 Apr 12:50
    #1

    Hon har en del goda idéer när det gäller större barn, men jag tycker det mesta som rör spädbarn är rent vansinne ...


  • Äldre 10 Apr 12:51
    #2

    Ok, ska iaf läsa någon bok av henne har jag tänkt. Men som sagt mitt intryck av henne va inte så bra...

  • MiaP
    Äldre 10 Apr 14:02
    #3

    Har läst lite i forumet på hennes hemsida då och då och faktiskt fått en hel del nyttiga tips. Annars tycker jag nog också att hon har en hel del konstiga idéer. Fast det har vi väl alla

  • Äldre 10 Apr 20:33
    #4

    *asg* Ja det har vi nog alla, det har du helt rätt i

  • MalinE­ddie
    Äldre 11 Apr 15:19
    #5

    Det är absolut ingen person jag skulle lyssna till när det gäller mindre barn. Hennes sömnråd är hemska. Det var inte längesen barnläkarföreningen gick ut med varningar mot hennes sömnmetoder. De anmälde även hennes sajt till barnombudsmannen. Här står lite:
    www.alltombarn.se/bebis/sveriges-barnlakare-varnas-for-anna-wahlgrens-metoder-1.25745
    Det finns dock en del klokheter i Barnaboken men de gäller främst äldre barn.

  • MalinE­ddie
    Äldre 11 Apr 15:25
    #6

    Innan du köper en bok kan du ju läsa lite på hennes föräldraforum om du vill för att bilda dig en egen uppfattning. Där finns även videoklipp och se.
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-start

  • Kali B
    Äldre 11 Apr 18:36
    #7

    AW metoder är helt enkelt vidriga och jag skulle aldrig någonsin utsätta mitt barn för hennes dressyrmetoder.
    Jag finner det absurt att man ska reagera tvärt emot sina instinkter som förälder och ignorera barnet som behöver tex närhet.


    Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Cloud Berry
    Äldre 17 Apr 12:51
    #8

    Vill man misshandla sitt spädbarn psykiskt så ska man följa hennes råd till punkt och pricka. Hon är expert på barndressyr och att ge tips hur man kan bryta ner ett barn fullständigt.

  • Kodia
    Äldre 23 Apr 09:49
    #9

    Håller med de andra om att det finns många goda idéer när det gäller äldre barn, men gillar absolut inte tipsen om bebisar! Lite skumt att ge råd om amning när man själv aldrig fått amningen att fungera i mer än ett par månader...

    Skulle aldrig ge hennes böcker till en nybliven förstagångsförälder, men att läsa någon av dem när man har barn över ett år är en bra idé och kan ge lite nya infallsvinklar.

  • Barapå­besök
    Äldre 11 Nov 16:58
    #10

    Jag tycker om henne, men sedan måste man ju tänka att hon har ju typ 10 barn och då får man kanske en annan syn på barnuppfostran och har ett annat utgångsläge än om man bara har ett barn:), olika metoder för olika situationer liksom. 

Svar på tråden Anna Whalgren