Hm, intressant med så blandade reaktioner :) Det jag reagerar på är dock att många resonerar som så att "London är en storstad, det är farligt". Ja? Det är klart det är farligt. Staden jag bor i är en av mitt läns "farligaste", knarket flödar vitt och brett, många i min skola har kniv på sig under skoltid, osv osv. Jag tvivlar faktiskt på att det är farligare för mig att åka till London än att vara här.
Om man gör ordentlig research så man hamnnar på ett tryggt och bra hotell, och bara är ute under dagarna är det en minimal risk i min mening att något händer. Visst, det kan komma nån och skjuta mig mitt på gatan eller slita in mig i en bil, men det kan lika gärna hända när jag är i Stockholm. Visst, jag är ung och jag kanske har fel, men det är min åsikt. Hanterar man det på rätt sätt tror jag nästan att storstäder på många sätt är säkrare än t.ex den typen av småstad jag bor i.
Men det är kul att se en negativ sida mot det här, intressant att läsa vad ni har för åsikter. Och ja, det kanske är lite galet på ett sätt. Vissa av mina vänner får inte ens ta tåget till Stockholm ensamma och vara där över en dag. Jag förstår inte vad de tror ska hända.. Visst, vissa kan helt enkelt inte ta ansvaret för att åka iväg och det är förståeligt. Men att bara hålla ungdomar inne för att "storstäderna är farliga" tycker jag är konstig logik. Men visst, att inte låta sitt barn åka till London kan jag förstå ändå, det är nog lite mer extremt än att åka på en dagtripp till Stockholm! :)