Simsonen skrev 2010-04-10 20:04:59 följande:
Oj vad begränsad er värld måste vara. Antingen resa utomlands helt själv eller sitta hemma i soffan.För mig och mina ungar finns det massa alternativ däremellan och jag är övertygad om att de överlever att vänta med ensamma utlandsresor tills de är myndiga.Jag för min del är glad att jag inte fick fritt fram för alla galna ideer som 15 åring, jag ser det som ett bevis för att min mamma älskade mig och var rädd om mig.
Själv vet jag att min mamma älskade mig och här sitter jag idag och lever fortfarande.
Visst är det tur att vi alla är olika och tänker olika, annars vore det ju himla tråkigt.
Nej, min värld är inte så begränsad - till att börja med så tror jag att TS mamma känner sin dotter och hennes vän mycket bättre än vad någon av oss andra här inne gör, så därför antar jag att hon anser att det är okej för hennes femtonåring att åka till London.
Sen antar jag också att de övriga som inte tycker att det vore okej känner sina femtonåringar bäst och vet att de inte skulle klara av det och därför svarar utifrån sina förutsättningar.
Det är ju inte så svart eller vitt, liksom.
Vill min femtonåring åka till London och jag bedömer att det vore okej med tät kontakt och så vidare så får h*n det, vill min femtonåring sitta hemma i soffan med virkning och jag bedömer att det är okej så får h*n det. Om du tycker det är begränsande så får du tycka det.