• Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:15
    1626 visningar
    12 svar
    12
    1626

    Ska jag låta min dotter gå kvar på avdelningen eller flytta upp som hon ska?

    Vi i familjen har planer på att flytta. Vi har ansökt om bostadsbyte men har inte fått några svar ännu. Mathilda har fått plats på dagis dit vi eventuellt ska flytta. Men jag kommer ju inte säga upp hennes nuvarande dagis förrän vi fått ett bestående beslut frå hyresvärdarna.

    Den 29/4 är det meningen att min dotter ska hoppa upp en avdelning (detta med sin vän som hon kommit väldigt nära). Vi har berättat för berörande personal hur det ser ut och att det är en del frågetecken. Men att är det så att vi flyttar kommer Mathilda flytta senast i augusti (går bytet igenom flyttar vi 31/3). Eftersom jag vill att Mathilda ska få ett ordentligt adjö, och det nya dagiset har sommarstängt i 5 veckor (ombyggnad i kök). Och kommer va på ett annat närliggande dagis. Då ser jag hellre att hon är där hon känner igen sig, än att flyttas på en gång till.

    Igår när jag kom till dagis och hämtade så haffade en av pedagogerna mig och frågar hur det ligger till.. då någon på förskolan tydligen sagt att det är ju klart allting, ska hon verkligen flyttas upp då? Men nej, ingenting är klart, aldrig sagt. skitsamma, snackare finns det överallt. Det hon frågar mig då är om inte Mathilda ska gå kvar på nuvarande avdelning, med 1-åringarna, medans hennes kompis som är tight med ska flyttas upp.. nånstans känns det fel, men ändå rätt... alltså.. jag vet ju ingenting om hur flytten kommer bli...

    Va skulle ni gjort??

  • Svar på tråden Ska jag låta min dotter gå kvar på avdelningen eller flytta upp som hon ska?
  • The Black Lady
    Äldre 13 Apr 11:19
    #1

    Hur gammal är hon? Hur tajt kan man vara i den åldern? Tror hon har det bäst att stanna kvar... hon träffar väl sin kamrat när det är ute och leker på förskolan ändå?

  • Äldre 13 Apr 11:21
    #2

    Men varför får er dotter inte flytta upp som planerat då? Hon ska ju gå kvar till i höst och ingår ju då isf i den vanliga barngruppen kan man ju tycka.


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:24
    #3
    The Black Lady skrev 2010-04-13 11:19:09 följande:
    Hur gammal är hon? Hur tajt kan man vara i den åldern? Tror hon har det bäst att stanna kvar... hon träffar väl sin kamrat när det är ute och leker på förskolan ändå?
    Ja nej det kan man ju tycka.. Men de har funnit varann helt enkelt.. och medans de andra barnen flyttat upp redan, väntar de med att flytta upp min dotter o kompis till den 29e för att de tycker de ska gå tillsammans då de har ett så starkt band.
    hon är 2 ½.
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-04-13 11:21:21 följande:
    Men varför får er dotter inte flytta upp som planerat då? Hon ska ju gå kvar till i höst och ingår ju då isf i den vanliga barngruppen kan man ju tycka.
    Ja alltså jag vill ju det.. de sa ju till mig förut när jag var tveksam på att hon skulle flyttas upp innan sommaren att va ska hon här att göra... hon får ju inte ut något av det... hon behöver utmaningar...
    d är fan skitsvårt.
  • Äldre 13 Apr 11:28
    #4

    Ja,men har ni inte sagt upp hennes plats finns det ju inget som gör att de inte kan göra som planerat,att flytta upp henne och hon går kvar till augusti.
    Ring du och prata med komunens placerins ansvarig.


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Äldre 13 Apr 11:29
    #5

    placeringsansvarig ska det stå.  tappade bort en bokstav. 


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:30
    #6
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-04-13 11:28:49 följande:
    Ja,men har ni inte sagt upp hennes plats finns det ju inget som gör att de inte kan göra som planerat,att flytta upp henne och hon går kvar till augusti. Ring du och prata med komunens placerins ansvarig.
    Jaha, alltså de har inte sagt att hon inte får flyttas upp.. utan d ärt mer att de kanske tycker det blir för mycket hopp för henne.. men å andra sidan är det ju samma dagis, barn hon känner, fröknar hon känner... De frågade bara mig vad jag tycker och vad som är bäst för henne...
  • Äldre 13 Apr 11:32
    #7

    men då så,kör på,det är ju trots allt en längre tid innan hon ska flytta och helt byta förskola.


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:34
    #8
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-04-13 11:32:35 följande:
    men då så,kör på,det är ju trots allt en längre tid innan hon ska flytta och helt byta förskola.
    Ja.. jag tror det.. och med tanke på semester o allt.. kommer ju bli avbrott iaf.. och de är ju proffessionella.. klarar ju de galant.. men något jag reagerade på, va när hon sa är det inte bättre att hon går kvar hos oss, så kan något barn som faktiskt SKA gå där få den platsen... så är det för Mathildas bästa, eller för deras bekvämlighet?
  • Äldre 13 Apr 11:35
    #9

    Fråga personalen,de vet väl hur de tycker er dotter är i utvecklingen mm för att ev klara av  en överflytt.


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:36
    #10
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-04-13 11:35:57 följande:
    Fråga personalen,de vet väl hur de tycker er dotter är i utvecklingen mm för att ev klara av  en överflytt.
    Jaqpp, tack för ventilation :)
  • Äldre 13 Apr 11:42
    #11

    Var så lite så,har ju själv flyttat på barnen med olika beslutångerst som det gav med sig för min del,man oroas i massvis av saker när man har barn,man vill ju barnens bästa hela tiden. 


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Thilda­sMamma
    Äldre 13 Apr 11:44
    #12
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-04-13 11:42:37 följande:
    Var så lite så,har ju själv flyttat på barnen med olika beslutångerst som det gav med sig för min del,man oroas i massvis av saker när man har barn,man vill ju barnens bästa hela tiden. 
    Ja urs.. särskilt när man redan har dåligt samvete inför eventuell flytt redan.. för barnens skull.. hur ska de ta d här ?? etc...
Svar på tråden Ska jag låta min dotter gå kvar på avdelningen eller flytta upp som hon ska?