Inlägg från: TwistedSister |Visa alla inlägg
  • TwistedSister

hur gör ni? Jag hinner inte med..

identitet skrev 2010-04-16 07:30:40 följande:
    Barnen kommer alltid först här också! Men just för städning osv har jag ett knep som funkar jättebra för mig! Det låter läskigt inrutat förstås  Men jag har olika fasta uppgifter/olika rum olika veckodagar. På det viset blir det aldrig (nåja det händer ju ändå förstås..) riktigt stökigt! Tisdagar vardagsrummet, onsdagar köket, torsdagar badrummet, fredagar sovrummet osv. Däremellan småplockar jag ju och kanske städar jag en extra gång om det behövs och om man hinner. Försöker också göra det mesta av dessa sysslor tillsammans med barnen/när barnen är vakna, just för att få lite egentid när de sover och inte behöva springa runt och städa då. Och det går fint eftersom det ju inte är så mycket varje dag om jag följer mitt schema
    Sådär har jag också försökt, men inte så mycket säger du? En halvtimme efter jag har städat ett rum här så är det fullt med sand och en miljon grejer överallt och halvfärdiga pyssel och pyttesmå klipprester från papper och hundratals saker som liksom inte har någon riktig plats här hemma men ändå (enligt barnen) inte är skräp. Och de samlar på miljoner saker som de hittar ute som jag nog helst hade klassat som sopor, och så bara lägger de det överallt här hemma men man får ju inte slänga deras saker
Svar på tråden hur gör ni? Jag hinner inte med..