• Lottis77

hur gör ni? Jag hinner inte med..

Hinna med? Gud nej, inte en chans! Har två barn, 4½ och 2 år gamla. 2-åringen gör att allt är kaos. Min man jobbar skift och när han jobbar kväll är jag helt slut.

Ett exempel:
    *Hämtar två apskitiga ungar på dagis kvart i fem. Hemma kl fem. 2-åringen vill inte gå in, börjar skrika.
    *Bär in barnet, tillsammans med matkassarna jag handlat på lunchen och dagisväskorna.
    *Alla kläder hamnar i en hög på golvet.
    *Torkar snoret från 2-åringen. 4-åringen sätter på Aqua på öronbedövande volym.
    *Ut i köket, in med maten i kylen, fram med förberedd matlåda. Torka mer snor, för nu har 2-åringen märkt att det är mat på gång. Han snor tallriken, klättrar upp på bordet och bankar med gaffel och sked - och fortsätter skrika.
    *Försöker få båda till bords och äta. 2-åringen är nu arg för att han fått maten, som inte är delad i lagom stora bitar.
    *Efter maten lämnas allt i kaos, och medan 4-åringen tittar på tv, badar jag och byter jag om till pyjamas på 2-åringen (som inte är förtjust nu heller utan - just det - skriker).
    *Klockan är snart sex, och nu vill 2-åringen ha välling, trots att han nyss åt en kycklingfilé.
    *Panikplockar undan disk i köket medan vällingen tystar barnet. Dåligt samvete för att jag inte hinner sitta ner i lugn och ro, och dessutom har jag glömt att sätta på tvättmaskinen.
    *Tandborstning, och läggning av 2-åring kl 18.30.
    *Kamp för att få duscha 4-åringen, som hellre vill se Ozzy och Drix. 
    *Med lite tur är han i säng halv åtta, och då ser huset hemskt ut. Plockar lite, men min stackars man brukar fixa köket och hallen när han kommer hem.

Så hinner - nej, det gör jag inte alls! :) 

• Lottis77
    Snuttjulla skrev 2010-04-16 14:02:01 följande:
    Måste bara säga att du låter sjukt effektiv så som du håller på. Hm...
    Inte ett dugg effektiv. Jag irrar runt helt planlöst med stirrande blick och försöker se till att vi överlever kvällen.

Försöker förgäves planera allt i förväg, typ ladda tvättmaskinen och förbereda maten, men den där mystiden jag önskar att vi hade på kvällarna hinner vi aldrig med. Tycker det mesta av tiden går åt till att agera medlare mellan två trötta pojkar och fixa sånt akut som att slänga bajsblöjor och torka upp matrester innan vi
    a. Får råttor i köket 
    b. 2-åringen äter gammal mat.
Svar på tråden hur gör ni? Jag hinner inte med..