Inlägg från: Pappa G |Visa alla inlägg
  • Pappa G

*Pimp my Husvagn*

Bobbylina skrev 2010-08-02 14:33:18 följande:
    jag skulle gärna lägga in bilder men verkar som jag behöver photoshop för att förminska bilderna för att kunna lägga ut dom här?

I helgen tar vi vår premiärtur med Husvagnen till Vadstena! (vi har vår uppställd på en säsongscamping så det har inte blivit så mycket åkande)
    Kan rekommendera XnView. Gratis bildbehandlingsprogram, där du bl.a. enkelt kan ändra storlek och beskära bilderna. www.xnview.com. Finns t.o.m. med svenska menyer.
  • Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-10 08:43:16 följande:
    Någon som vet hur man lagar en spricka på utsidan av vagnen (sitter under kontaktuttaget)?
    Kontaktuttaget?

Är det korrugerad plåt?
  • Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-10 16:11:28 följande:
    Kontaktuttaget = där man stoppar i sladden så man får el i husvagnen

Har en Solifer 500L.... Korrugerad plåt???

Haha, fy vad okunnig man är Skäms
    Ja, det är många olika termer.
    Vi har en KABE, och där finns det en lucka in till batteri och elintag.

Med korrugerad plåt menade jag att plåten inte är slät. Husvagnsplåt är ju normalt inte slät, och därmed svårare att laga och få snyggt. Det optimala är ju att byta plåten, men det är dyrt och arbetskrävande. Billigare är ju att försöka laga den med ex. ett tvåkomponents spackel, och lacka efteråt. Men då kanske man får acceptera att resultatet inte blir helt "osynligt"..

Är det en stor spricka?
  • Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-11 11:18:49 följande:
    Fungerar det bra? Har läst att biltemas produkter inte är bra, att man ska köpa från husvagnsfirmor ist. Men det kanske är de som klankar ner på biltema Flört
    Ja, den är suverän tycker jag.

Allt är säkert inte bra på Biltema, men väldigt mycket är det.
    Innehållet är i många fall det samma som i motsvarande märkesvara, men till ett lägre pris.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*