-
ja men man får ju ideen av andra och då är det perfekt att snappa upp nya grejer i en sån här trådmiddiz skrev 2010-05-04 09:54:18 följande:Haha inte det minsta, har aldrig varit ute ensam och campat, bara med mamma och pappa när jag var liten Men däremot älskar jag att inreda och hitta på roliga lösningar Ja visst är det smidigt när man har barn!Om man tar stretchigt tyg och syr lite mindre storlek så borde det bli bra passform.
-
blir det inte bättre med örngottsmodellen tror du? jag tror resår inte blir så snyggt och inte blir det smidigt heller för den delen. nä smidigast möjligast för min del iafSmuliz skrev 2010-05-04 16:10:58 följande:Det blev cerise stretchtyg var på rea så det kostade 10kr metern, så jag chansar!Finns ju lite olika tips på hur man ska göra, vad är enklast?Hon i tygaffären sa att många köper resårband och liksom drar över dynan så resåren hamnar på baksidan, som en resårmadrass ni vet?Men jag blev lite snål då jag insåg att det skulle bli dyrt med resåret Så antingen ska vi bara dra över kuddarna och knyta på baksidan som man ändå inte ser, eller så gör hon det "ordentligt" och syr kuddfodral som vi mosar in dynorna i.Vad tycker ni?Är glad att min mormor VILL och KAN hjälpa mej då jag inte vet vad som är avig eller rät, raksöm eller nåt, typ. Och har nog inte tålamodet heller Men skulle väldigt gärna ÖNSKA att jag kunde
modell två är väl att sy på knytband i kortsidorna så att man stänger som en gammeldags kudde förr i världen. kan ju också funka kanske -
hade gärna velat se bilder på hur det ser ut med dekorplast i husvagnen. om nån har så får ni som sagt gärna slänga upp de bilderna
-
är ni andra med i caravan club?
vi gick med där och fick en gratis campinghelg så vi ska till någon av deras campingar en helg i sommar och uttnyttja erbjudandet tänkte vi.
vart vi ska har vi inte bestämt oss för ännu.
hitills har vi varit på öland, halmstad, varberg, ullareds camping bla
-
http://www.caravanclub.se/index.php?option=com_chronocontact&Itemid=511Smuliz skrev 2010-05-12 20:20:42 följande:vart går man med i den klubben då?
där kan du bli medlem på deras hemsida. vi hittade dock vårat erbjudande i en husvagns camping tidning så kolla i sådana först om dom kanske har fortfarande gratis campinghelg. man får många rabatter här och där när man är medlem i CC -
Om man ska måla om husvagn på utsidan, vad för färg använder man då? jag är lite sugen på att göra det men vet inte om mannen går med på det
-
okej, tack för tipsLinawb skrev 2010-05-23 16:07:53 följande:Vi har spraylackat husvagnar med Multona, finns på Mekonomen och på OK. Blir jättebra!
bra att veta vad man ska använda om man ska fråga maken om vad han tycker om ideen
-
tack för tipsmiddiz skrev 2010-05-23 15:40:08 följande:Den på jula sätter man ju fast i marken så jag tror den är stabil och bra. Jag hade använt billack tror jag...
-
va läcker. älskade färgernaSmuliz skrev 2010-05-26 18:39:57 följande:Nu är det klart Sveriges snyggaste husvagn invändigt, enligt min smak då livet-med-amanda.blogspot.com/2010/05/husvagn...
-
snyggtBanzai skrev 2010-06-07 20:48:49 följande:Nu är vagnen invigd med en mini semester i Lidköping, efter nya dynor nya gardiner och lite annat småfix så trivs vi riktigt bra i vagnen.
www.familjeliv.se/hem/banzai/gallery/php0obf0...
-
aha okej det är så det ser utRmamma skrev 2010-06-13 14:54:14 följande:Inte mina bilder...
www.husvagnsforum.com/images/comprofiler/plug...
och
www.husvagnsforum.com/images/comprofiler/plug...
-
kanske ska kolla på dekorplast. hade varit roligt att uppdatera skrubben med handfat och spegel.middiz skrev 2010-06-14 07:40:00 följande:Dekorplast finns även som träimitation och enkelfärgat...
Idag åker vi på våran första tur med husvagnen!
åh vad härligt med husvagnstur. vad avundsjuk jag blir. Har 7 nätter kvar innan semestern är här. -
tja nu är jag ju ingen expert på hur man ser att den är rutten eller fuktskadad men man kan ju titta iaf så att inte väggar eller tak bågnar någonstans och är mjukt. kolla även att det inte läcker i takluckan.wihoo skrev 2010-06-18 13:17:37 följande:Hur går det för alla?
Nu har jag med ett leende på läpparna läst igenom hela tråden, och blir bara mer och mer sugen på mina ideér med husvagnsköp omgörning!
Jag vill inte lägga så mycket alls på själva vagnen.. ni med de gamla husvagnarna, hur mycket har ni gett för dem? Det jag sen tänker på är fukt, om den är fuktskadad..och hur man liksom ska kunna veta det. haha! Man vill ju inte komma hem o märka att den senare är rutten.
Hoppas det går bra för för er, släng gärna in lite bilder på era projekt:D -
vet jag om någon som har tips på hur man undviker detta så återkommer jag med info senare

-
vad är bästa matieral på tyg om man ska klä om madrasser*/kuddar i husvagnen?
-
så stretchigt tyg passar inte alls till överdrag då? har inte köpt något tyg alls än men sitter bara och funderar på vad som skulle bli bäst
-
ah det klartZessan84 skrev 2010-07-06 20:01:31 följande:Lillabus81
Nej jag tror det blir för slappt. Dynorna ska ju tåla en del. Man både sitter i dom och sover på dom. Beror kanske visserligen på hur pass stretchigt tyget är..
Tinnys
Låter snyggt! Lägg in bilder när du är klar!
ska nog kolla på något annat sorts tyg.