Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

*Pimp my Husvagn*

alberta77 skrev 2012-05-10 08:03:44 följande:

Hej alla! Längesedan jag var här inne. Husvagnen vi började att renovera visade sig vara helrutten och vi gav upp den. Imorgon ska vi hämta en annan gammal vagn i superfint skick för sin ålder. Tapeter och dynor ser ut att va nya trots att vagnen är från 78. Ska bli så roligt, speciellt som min gubbe aldrig haft någon husvagn. Haha han kan knappt sova om nätterna för han ser fram emot att få hämta den "nya" vagnen.

Åhh vad KUL!!
    Lycka till med projektet 
    Love my M-girls
  • Majken

Igår kom ett STORT paket med grejer till husvagnen, nu ska det:

* bytas lampor
    * sättas in en ny taklucka (mini-heki) som jag hoppas ska ge oss mer dagsljus jämfört med vad vi har idag
    * ny matta är beställd
    * alla mässingsdeltaljer är omlackade till silver
    * en hel del "plåtar" (runt gasreglage osv..) är omgjorda och nu i rostfritt.
    * alla handtag/knoppa är utbytta.
    * ny vattenkran i rostfritt (den gamla var i brun plast)
    * en nedsutten dyna ska bort och ersätts av en ny
    * har fått tygprov och hittat det perfekta, så dynorna ska in på omklädnad framöver

Åhh det är ju sååå himla KUL!!!      

Love my M-girls
  • Majken

Sitter på campingen i Västervik och njuter! Den nya takluckan blev världens lyft och vilken skillnad det blir av att få in dagsljus från taket!! Premiären är hittills supermysig, om än lite väl kallt utomhus?! Gasolkaminen glömde vi hemma...

• Majken

Alberta: Snyggt!!!
    Har våra dynor på omklädnad, sen ska jag fota och lägga upp så ni får se!

• Majken

Njuter av husvagnslivet på Orsa Camping just nu! Kom igår och har inte utforskat omgivningarna ännu, men toaletter/dusch kunde varit fräschare? Annars har vi en kanonplats, strandnära och inga vagnar framför oss så utsikten är storslagen och vacker!! Nyss kom en tjej med brödvagn så det blev alldeles nybakat till frukost, vardagslyx!
    Har köpt en infravärmare till tältet vilket gjorde att vi hade varmt och gott därute/inne tills vi gick och la' oss vid 02-tiden. Passade också på att fynda på Blocket veckan innan vi åkte, dels en helt ny köksfläkt som passade perfekt

• Majken

och dels en markis att ha när vi bara gör korta stopp! Så framöver ska jag leta efter sidor och en ev front till markisen

Hoppas ni har det bra därute i campingland!

• Majken

Andelin: Snyggt!! Jag gillade verkligen handfatet och "kaklet" över diskbänken!

• Majken

Andelin: Snyggt! Jag vill måla om de nedre ränderna på vår vagn. De är orangea i original men jag vill ha dem i nån grå nyans! Gick det lätt att måla?

• Majken

Ho ho?! *vill gärna skaka liv i tråden igen*

Nu börjar det snart dra ihop sig till en efterlängtad ny säsong med vår älskade lilla husvagn! Vinterns väldigt lilla projekt har bestått i att maken tillverkat ett eget väggfäste till tv:n. På det viset slipper vi göra åverkan på nån vägg men sparar ändå utrymmet ovanpå kylskåpet (där den stod på bordsstativ innan). Vi har en vit tv och han har lackat hela stativet och fästet vita, det blev jättebra!

Vårens projekt är att kolla över om det går att få till det snyggt att ta bort de "spegellister" som sitter på varenda skåp och på kylskåpet? Jag skulle vilja lacka luckorna vita i köksdelen samt gärna sätta nån plåt på kylen för att få en "rostfri" look!

Har ni andra några husvagnsprojekt på gång att dela med er av? :)

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*