Inlägg från: Banzai |Visa alla inlägg
  • Banzai

*Pimp my Husvagn*

Tinnys skrev 2012-02-01 19:01:55 följande:
    Hallå alla galna husvagnsägare. Är det bara jag som längtar till sommaren och camping. Vi ska köpa "ny" husvagn i helgen, längtar. Ska färga dynorna, måla bord, måla väggar och skåp, sy gardiner. Ska bygga en till överslaf. Ja massa kul kommer det att bli. Är det några fler som börjat årets projekt?
    Låter kul här blir det nog väldigt lugnt på husvagns fronten vi har lite andra planer som vi måste ta tag i först så vi får se om vi behåller den vi har eller om vi säljer den och köper en annan längre fram i tiden.
    Men vist oavsett så finns det lite fix och detta är ju våren perfekt för.
  • Banzai
    isblomma skrev 2012-02-06 16:20:20 följande:
    Jo, det börjarbli lite husvagnsfunderingar här också.
    Vi gjorde ju en massa fixande inför förra sommaren då vi var ut med vår vagn för första gången så jag har inte så mycket planerat för den nu. Skulle egentligen behöva en lite större vagn men tror inte jag lyckas övertala maken till det (ännu).
    Haha känner igen det där våran vagn är för 2 max 3 personer och nu är vi 4a hur han nu har tänkt att vi ska få plats i den men men senare bekymmer.
  • Banzai

Å nu vill jag har in lite extra pengar har just blivit erbjuden att köpa en husvagn av en kompis skulle passa oss perfekt fortfarande en äldre vagn men med mer plats.
    Nu blir det till att fixa den vi har så vi kan sälja den och få in någon krona, sen hoppas vi på att resten löser sig. 

• Banzai

Yes nu är det klart nu byter vi vagn från en gammal Opia-69 till en CABBY 512 DL -87 
    Den var inne för fukt & gasol test i går och allt var toppen
    Dubbla uppsättningar dynor ena ska inte vara så jätte fagra men tänkte prova att färga dem om de inte är allt för slitna i tyget (har ju ändå en uppsättning till om det skulle skita sig )
    Nya gardiner måste också fixas pallar inte Cabby rosa haha 

• Banzai
    h81 skrev 2012-03-12 19:25:12 följande:
    undrar lite försynt om ni har nåt intresse av o vara med i en facebookgrupp om jag startar en??

jag personligen är inte inne på FL så himla ofta längre (typ enbart för den här tråden just nu haha)
    tycker fb är så lätt när man vill dela saker osv =)

förutom min undran om braiga tips här ovan, kom jag o tänka på nu när jag stog o laga mat

vad äter ni på campingsemestern??
    (för det ÄR ju faktiskt inte som hemma att man snor ihop VAD SOM HELST lixåm, man vill ju ha det smidigt men skiiiitgott på semestern!!) =)

..blir ju mkt grilla..? men har ni bra tips där??
    Hänger gärna på FB

Ja mycket grillat blir det, sen kör vi pasta sallad, spagetti köttfärssås, köttbullar & makaroner, lasange (kan man enkelt göra hemma och bara värma ), Pajer (även detta enkelt att bara värma upp)
  • Banzai
    h81 skrev 2012-03-13 20:59:10 följande:
    för den som vill har jag gjort en grupp på facebook som heter campingliv
    om jag gjort rätt är det bara o klicka in sig på gruppen o be om o få bli medlem så lägger jag till er =)
    Söker men hittar inte kan du prova länka den här ?
  • Banzai

Ars då jag kan kolla om jag kan få till något är som sagt väldigt sällan här inne och springer

• Banzai

Kom just på att det kan ju vara kul med en grupp just för fixandet med husvagnarna så gruppen blir kvar

Banzai skrev 2012-04-01 21:09:38 följande:
    Oj nu fick vi ju helt plötsligt 2 grupper
    H81 din är det ju betydligt fler i redan så jag tar bort den jag gjorde och bjuder in de som inte redan är med

Vi kör här
    www.facebook.com/groups/314498865271032/
  • Banzai
    Majken skrev 2012-04-13 22:53:26 följande:
    Vi köpte mörkläggande (fast vita) nya rullgardiner på Jysk. Min händige man skar bort dom från plastrullen, måttade med de gamla och bytte bara ut själva "tyget". Vi ville behålla den gamla anordningen med fjädring och han limmade fast det nya med nåt bra lim. Det hela blev klockrent och vilket lyft jämfört med de gamla bruna...
    Smart ska jag tänka på när det är dags att byta
  • Banzai
    Majken skrev 2012-05-03 09:46:52 följande:
    Ha ha, jag chansade och ringde till Polar, de hade det på metervara och jag har nu beställt till vår vagn!
    Det var ju toppen
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*