• underverket 06

    Ni som gjort IVF eller FET i 40- årsåldern, efter hur många försök lyckades ni?

    Vi har en son född nov 08, som blev till genom IVF. Nu försäke vi få till ett syskon. Vi ska göra ett Fet om en månad o jag fyller 40 i år. Har 2 frysta ägg. Undrar hur många försök som krävdes för er andra att bli gravid i 40 årsåldern, antingen med IVF eller Fet? Någon som lyckades på första försöket? Hur gamla var ni?

  • Svar på tråden Ni som gjort IVF eller FET i 40- årsåldern, efter hur många försök lyckades ni?
  • Skruttefia

    Jag var 41 när jag gjorde min IVF. Blev inte gravid på ET men på FET. Min dotter (lillasyster) föddes när jag var 42,5.

    De frysta äggen du har är lika "unga" som när du gjorde färskförsöket, det spelar ingen roll att du hunnit fylla 40 men det vet du säkert redan

    Kram o lycka till


    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • underverket 06

    Chippichoppi: Vad härligt att ni fick 2 flickor trots att du ändå var ganska gammal. Jag fyller 40 om några månader o har känt mig rätt stressad över det, men du fick ju din yngsta dotter vid 42, 5 så då har ju jag ändå stora chanser att lyckas tror jag. Hade många omogna äggblåsor när jag gjorde utredningen för 3 år sedan och hade iallafalla då ca 45% chansa att lyckas med IVF, så jag hoppas jag har bra chanser fortfarande.

  • Skruttefia

    Tack!

    Jag tror att du har väldigt bra chanser precis som du själv skriver. Jag hade bra FSH men inte så många äggblåsor. Svarade ändå oväntat bra på behandlingen vilket jag förstås är överlyckliig för {#lang_emotions_sunny}


    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • xanni

    Vi fick dottern på första IVF-försöket, hon föddes 3 veckor innan jag fyllde 42. Vår son kom till på tredje färska IVF-försöket, han föddes ca 2 månader innan jag fyllde 44.
    Vi har ett FET och ett färskförsök bakom oss som inte lyckades. Vi är SÅ nöjda och glada över att allt gått så bra.

    Lycka till!

  • Noncuro

    Mitt första barn kom på fösta IVF försöket (innan dess hade jag misfall - gravid på en "naturlig" väg). Mitt andra barn blev till på först IVF försöket igen (samma här blev ett misfall innan - gravid på en "naturlig" väg).

    Jag är 40 nu och väntar som sagt mitt andra barn. Bli 41 när det kommer.

  • oceanney

    Gravid i vecka 13 efter första IVF/ICSI. Jag är 40.

    Xanni: hur snart efter första barnet började ni med nya IVF-försök?

     

  • xanni
    oceanney skrev 2010-08-06 23:21:07 följande:
    Gravid i vecka 13 efter första IVF/ICSI. Jag är 40.

    Xanni: hur snart efter första barnet började ni med nya IVF-försök?

     
    Vi började med ostimulerat FET i november -08 (hade 2 blastocyster i frysen, har fortf 1 kvar), dvs då dottern var 9 månader, detta misslyckades. Sen gjorde vi ett nytt färskförsök i februari som inte lyckades det heller. Sen gjordes sista färskförsöket i april -09 som gick strålande, sonen är nu 7 månader. Det är 23 månader mellan barnen.
  • Maraki73

    Hej jag är 42 och har 3 ivf bakom mig. Fick en dotter efter sista ivf. Var 38 när jag blev gravid. Vi ska börja med syskonförsök nu. Har 6 embryon i frysen. 2 som är 5 celliga och resten 4 celliga. 5 av dem är ifrån äggplocket som resulterade i min dotter.

    Tänkte kolla med er här om ni tror att det är större chans att det blir en graviditet av embryona som är av samma "kull " som min dotter ?

Svar på tråden Ni som gjort IVF eller FET i 40- årsåldern, efter hur många försök lyckades ni?