• KimMar­ia
    Äldre 20 Apr 08:06
    2876 visningar
    17 svar
    17
    2876

    VÄSTERÅS

    Hej!

    Vi heter Kim och Maria och bor i Västerås.
    Det skulle vara kul att träffa någon som bor i samma stad, och som är i samma situation. Jag (Maria) är gravid i 12:e veckan.
    Hör av er! :)

  • Svar på tråden VÄSTERÅS
  • KimMar­ia
    Äldre 5 May 07:51
    #2

    Hej, Anna och Sophia

    Vad kul att höras. :)
    Vi bor på norra Gryta i Västerås.
    Jag (Maria) är i 15:e veckan nu och BF är 2:a november.
    Ni har ju hunnit lite längre, men det spelar ju ingen roll.
    Jag är 38 och min fru Kim har precis fyllt 40, så det verkar som om vi är i ungefär samma ålder också!
    Kul att få kontakt med några med samma livsstil.
    Hur har ni gått tillväga om jag får fråga? Vi gjorde IVF i Uppsala.

    Vi hörs!

    Mvh,
    Maria och Kim

  • KimMar­ia
    Äldre 9 May 12:49
    #4

    Hej igen!
    Oj då, då blir drömmen snart verklighet då. :)
    Jag (Maria) mår mycket bättre nu, illamåendet släppte ganska tvärt i 12:e veckan. Magen växer verkligen. Måste köpa nya byxor!
    Vi såg Elsas rassläktingar på Nyhetsmorgon imorse, de är för söta. :)
    Idag ska vi åka ner på stan och kika på han som ska klättra nerför Skrapan. Om det nu blir av...
    Ha en bra vecka, så hörs vi. :)

    /Maria

  • KimMar­ia
    Äldre 27 May 07:29
    #6

    Hej!

    Förstår att datorn inte är prio 1 just nu. :) 
    Det där med vad "den andra" mamman ska kallas kommer nog ge sig självt.
    Kanske den biologiska mamman blir "mamma" och den andra blir "mammis" eller något liknande. Antingen att man hänvisar till den andra på ett visst sätt, eller så kommer barnet på det själv så småningom vad han/hon vill kalla sin andra mamma för. Vet inte om ni brukar följa "The L Word", men där var det ett avsnitt där mammorna satt hos psykologen och diskuterade just detta. Det var ganska roligt faktiskt. ;) "Mama B" och "Mama T". Det lät så robotiserat.
    Nej, jag tror barnet själv kommer lista ut något personligt!

    Hoppas det blir fint i helgen för då är det grillfest på gång, men som sagt...kylan håller i sig fast det snart är sommarmånad.
    Sköt om er så hörs/ses vi!

    Maria/Kim

  • KimMar­ia
    Äldre 17 Jun 07:49
    #9

    Hej, Sophia och Anna!

    Vi har det bra.
    Surt det där med avloppet. Inget man har lust att slänga ut så där mycket pengar på. :(
    När är det beräknad förlossning nu igen?
    Vi brukar åka på Pride, men vi får se hur det blir i år - beror väl lite på hur mycket jag orkar med. Blir ju i sjätte månaden då; redan nu tycker jag det känns tungt i magen ibland. ;)
    Vi brukar åka på Priden, vi brukar sova över hos Kims ex som bor i Stockholm. Nästa år åker vi definitivt dit. Vem vet, då kanske vi har samlat ihop ett litet gäng från Västerås? :)

    Vi borde absolut träffas i sommar. Här får ni mitt mobilnummer utifall ni kommer på något. :)
    076-256 65 74.

    Trevlig helg!!

    Hälsn.
    Maria

  • KimMar­ia
    Äldre 18 Jun 14:14
    #11

    Halloj! Ja, det vore jättekul med en grillkväll. :)
    Vi får väl se då om det kommer en liten bebis innan dess. ;)

    Då hörs vi efter midsommar. Ha det så bra!!! Och lycka till om det blir en bebbe innan beräknat. :)

    soliga (fast regniga idag...) hälsningar härifrån med!

    Maria och Kim

Svar på tråden VÄSTERÅS