• Pigeon
    Lady87 skrev 2010-07-02 11:28:39 följande:
    Hade jätte gärna sparat dem men det är något fel det går inte.
    Kan bara spara dem som ett firefox document inte JPEG bild.
    Därför undrade jag om du kunde skicka dem istället!!
    Testa så här: Högerklicka på bilden, välja "spara bild som". Sen väljer du i fältet "filformat" att det ska vara "alla filer" (istället för html-dokument som är förifyllt) och skriver in önskat namn på bilden. Alltså t.ex "ulbild.jpg".
    Obs att man måste skriva in .jpg i filnamnet manuellt, annars blir det html i stället...
  • Pigeon
    Lady87 skrev 2010-07-09 16:10:22 följande:
    Har blivit besatt av denna tråd är inne hela tiden och kikar
    om det finns några fina bilder till mej.
    Men nopp inte än!! Obestämd
    Hoppas det kommer något!
    Testa ladda ner gimp på www.gimp.se, sånt som att lägga till en text eller en ram till en bild är väldigt lätt att lära sig. Så slipper du bli besviken om ingen har tid.
  • Pigeon
    Lady87 skrev 2010-07-09 21:32:09 följande:
    hehehe nu blev det rätt till slut.
    Ska ladda ner detta genast!!
    Tack snälla!!
    Så lite så.   Det finns bra hjälpsidor på nätet där man kan lära sig grunderna men det är ganska lättfattligt. Man får prova sig fram. Lycka till!
  • Pigeon
    Lady87 skrev 2010-07-11 11:51:09 följande:
    Du anar inte hur glad jag blev, jag kräver inte mkt jag vill bara ha bilden lite fint gjort liksom.
    Tack för att du ville hjälpa mej!!
    Jag är väldigt nöjd med den.
    Jätte fin!!

    Tusen tack för att någon här ville hjqlpa mej!!
    Thaleia skrev 2010-07-10 20:55:54 följande:
    Tror kanske att det är på sin plats att påpeka till alla som lägger in bilder att just nu är det sommar, sol, värme bad, ledighet tillsammans med tex familjen som gäller. Att ps:a bilder till folk här på FL är kanske inte riktigt det vi pysslar med först och främst just nu!
     Jag förstår helt klart att folk vill vara ute i det fina vädret, vill ju jag också.
    Men jag blir så ledsen varje gång jag ser att någon som skickat in en bild efter mej får sin gjord och jag måste 'tjata'mej vidare. Jag kräver inte mkt vill bara få mina bilder lite finare. Inget speciellt. Men nähe om mina bilder inte duger då vet jag det. Jag ska inte tjata mer här.
    Visste inte att man måste ha Speciella bilder för att få dem gjorda.
    Dessutom min graviditet är något alldellses speciellt för mej just nu (efter 4år) har jag äntligen en bebis i min mage och det betyder VÄLDIGT MKT för mej om det inte betyder för andra.
    Så ett kort på en bebis eller ett kort på min mage som jag senast lagt in dem korten betyder en hel del.

    Men okej, jag förstår allt!!

    Ska söka vidare kanske finns andra som vill hjälpa någonstans!!

    Lycka till alla i fortsättningen! 
    Jag har gjort jättemånga bilder till dig både på din mage och på ul-bilder. Och jag har sett andra som gjort flera ul-bilder till dig också, + magbilder. Jag tycker faktiskt du får mer bilder gjorda än någon annan härinne...

    Att jag tipsade dig om ett program så du kan göra bilder själv var i all välmening, om du vill ha en bild gjord snabbt eller om du har särskilda önskemål. T.ex att lägga till en vit ram eller en text är ju enkelt i gimp, bara ett klick med musen. Om du tar dig tid att läsa en manualsida (finns på nätet) hittar du massa tips och så slipper du vara beroende av att andra ska ha tid/lust att göra dina bilder.

    Personligen gillar jag inte att göra magbilder och ul-bilder men återkom gärna när bebisen tittat ut för bebisbilder älskar jag att göra. {#emotions_dlg.flower}
  • Pigeon
    H NA skrev 2010-07-11 16:16:24 följande:
    tack så mycket..hade ingen ide´till bilden men ville så gärna göra en till Lady så det blev en enkel, tjejig i klassisk rosa...
    Jag tyckte inte den såg enkel ut.
  • Pigeon
    L i l l a M y skrev 2010-07-18 19:20:26 följande:

     


    Halloj !

    Har en liten undran & fråga....
    Det e så här att jag funderar på att blondera mig..och undrar om någon kanske skulle kunna göra mitt hår blont på en bild så att jag kan visa min man hur det ev kommer se ut...Vore väldigt tacksam
    Här kommer tre nyanser.

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning1.jpghttp://data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning2.jpghttp://data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning3.jpg

    data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning1.jpg
    data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning2.jpg
    data.fuskbugg.se/skalman01/h%E5rf%E4rgning3.jpg
  • Pigeon
    Thaleia skrev 2010-07-25 20:21:20 följande:
    Har inte ps:at på länge nu när jag varit  borta och eftersom vi strax ska iväg igen, så ville jag öva lite för att inte fullständigt glömma bort allt.
    Så jag hittade den här fina bilden a.imageshack.us/img24/2319/juni162.jpg som Tjott lagt in och har suttit och lekt med den en stund.

     


    Stort format: img823.imageshack.us/img823/8144/emmaq.jpg
    Helt fantastisk!
    Har du använt något filter eller är det enbart "handmålat"?

    Jag funderar (ganska ofta) på varför folk vill ha photoshoppade bilder på sina barn som tavlor i sina hem, men är det den sortens bild förstår jag det till 100%.
  • Pigeon
    shadowstorm skrev 2010-08-21 10:51:25 följande:
    Gjorde en talva till sonens rum igår, tänkte visa blev rätt nöjd med den. Men vet inte än om det ska vara en födelsetavla eller bara en tavla utan text =)

     


    Åh vad fin den var! Jättefin och så mjuka, fina detaljer. Jag tycker det passar med rosa hjärtan, det är ju ljusblå bakgrund och man ser ju på namnet vilket kön det är. Så konservativ behöver man inte vara i dagens jämställda tider.  
  • Pigeon
    shadowstorm skrev 2010-08-22 17:37:41 följande:
    tack :) Ja håller helt med. Gjorde en till min kompis dotter den är ROOOSA hehe..men kanske skulle slängt in en bil ;) För höja kill statusen ;)

    hoppas ingen tar åt sig är mest bara skämt :)
    Haha ja ibland blir det överdrivet åt andra hållet.
Svar på tråden Vi redigerar era bilder...Del 1