Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 14:22:26 följande:
    Så folk som flyr är inte patriotiska?Du känns så verklighetsfrånvarande ibland Joppis.Men du får det att låta lätt. Om den svenska regeringen t ex skulle få för sig att utrota alla arier, så får du väl helt enkelt se till att försvara dig när de för dig till gaskammaren, typ.Att inga TÄNKER på det innan de flyr liksom?
    Skulle blattarna för mig till gaskammare? Va fan, är det så många fanatiska Islamister i Sverige?

Ja, då kanske man ska bli rädd....
  • Joppis

En del av hur det ser ut idag....och en orsak till att attityden till invandrare och invandring ständigt får fotfäste.

">

• Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 14:28:06 följande:
    Varför i hela friden skulle man inte göra något åt dagens integrationsproblem snarast? Det säger ju sig självt att det måste lösas. Inhumant är ett passande uttryck. Förutsätt inte att andra inte tänker på att lösa fler problem samtidigt.
    Varför tror du SD ökar för?
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 14:31:40 följande:
    Islamister?Förklarar gärna hur du tänkte nu?Den som dödat flest människor och varit mest fanatisk, är nog fortfarande Hitler, en vit ateist.Jag tror ingen har toppat honom faktiskt.
    Pratade vi inte om "blattar" å svenskar nyss? Hoppas inte mina landsmän vill gasa mig iaf.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 14:32:30 följande:
    Du säger en sak men dina inlägg talar ett annat språk. Jag tror att du är rädd. För dig själv och för din familj och för den framtid ni går till mötes. Vad med integrationens totala misslyckande, ond bråd död i Landskrona, plågerier i Kristianstad (eller var det Karlskrona?) och svartingar som springer lösa överallt och begår stora mängder brott. Det är ok att medge att du är skakis liksom.
    Inte skakis alls... bara mest irriterat så in i helvete.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 14:34:39 följande:
    Fotfäste endast hos folk som inte fixar att tänka längre, som inte fixar att gå den sista milen.Jag skulle kunna leta upp en hel massa klipp på svenskar som beter sig son svin i Sverige eller utomlands, som våldtar småpojkar i Thailand eller mördar prostituerade och sedan säga "Här, detta är varför mitt hat mot svenska män ökar", men det är väl inget argument för någonting alls?
    Vad har dom med främlingsfientlighet att göra? Eller är du frälingsfientlig mot svenskar?
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 14:35:40 följande:
    Att SD överhuvudtaget har någon som helst framgång i väljarmätningar har enbart med den ekonomiska krisen i Sverige att göra. Inget annat. Att tro att enskilda brottshändelser leder till deras uppsving är att idiotförklara svenska folket. I de tuffa tider vi precis gått igenom så kan man alltid se ett uppsving för missnöjespartier som främlingsfientliga SD. Det är en fluga, en dagsslända och kommer inte att bli mycket mer än det. I grunden har SD ingen som helst livskraftig ekonomisk politik eller utrikespolitik eller framtidsvision för Sverige. De har bara isolationism, stoppa invandringen, islam är ondska och de röda är roten till allt ont.
    Bullshit....
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 14:54:01 följande:
    Då är du arg? Ilska är din drivkraft? Vilka är du arg på?
    Läs vad jag skriver... .Irriterad. Jag var det inte förr (kan iofs beror på att jag bott på landet i 20 år och nu har flyttat till radhus i en större stad).

Jag irriterar mig... På invandararföräldrar som inte bryr sig ett skit om vad deras barn gör kvällar/nätter. (nej, det finns inte många svenska barn i områdena häromkring ute efter kl. 21)

Jag retar mig på att fått bilen sönderrepad, på att fått glas inslängt på tomten för att dom inte tycker om hundar (fanns vittnen till samtliga händelser). Jag har själv ingripit genom att tagit invandrarungdomar på barn gärning vid två dagisinbrott och vid stöld av en moped.

Jag irriterar mig på att det ALLTID är invandrarföräldrar som glömmer att stänga grindarna när dom lämnar/hämtar vid dagis. Jag är irriterad över att (uppskattar siffran) 80% av samtliga invandrarföräldrar INTE har barnstol i sina bilar. JAg irriterar mig på att många av dom har som "standard" att lämna sina småbarn sovades i bilarna när dom åker och handlar på centrum (polisen blir tillkallad nästan en gång i veckan)...

Men du har nog rätt... Jag är inte bara irriterad. Jag är förbannad.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 14:50:12 följande:
    Har dom inte svenskt medborgarskap ska dom ut med huvudet före även vid mindre brott.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 15:18:21 följande:
    Även dom som är födda här? Du menar att vi tjänar på detta sysätt? Vad vore poängen? Hur förbättras samhället av en sån drakonisk lagstiftning?
    Något måste göras. 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap (inkluderat alla utan svesnkt medborgarskap såklart).
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!