BigDaddy skrev 2010-04-28 14:54:01 följande:
Då är du arg? Ilska är din drivkraft? Vilka är du arg på?
Läs vad jag skriver... .Irriterad. Jag var det inte förr (kan iofs beror på att jag bott på landet i 20 år och nu har flyttat till radhus i en större stad).
Jag irriterar mig... På invandararföräldrar som inte bryr sig ett skit om vad deras barn gör kvällar/nätter. (nej, det finns inte många svenska barn i områdena häromkring ute efter kl. 21)
Jag retar mig på att fått bilen sönderrepad, på att fått glas inslängt på tomten för att dom inte tycker om hundar (fanns vittnen till samtliga händelser). Jag har själv ingripit genom att tagit invandrarungdomar på barn gärning vid två dagisinbrott och vid stöld av en moped.
Jag irriterar mig på att det ALLTID är invandrarföräldrar som glömmer att stänga grindarna när dom lämnar/hämtar vid dagis. Jag är irriterad över att (uppskattar siffran) 80% av samtliga invandrarföräldrar INTE har barnstol i sina bilar. JAg irriterar mig på att många av dom har som "standard" att lämna sina småbarn sovades i bilarna när dom åker och handlar på centrum (polisen blir tillkallad nästan en gång i veckan)...
Men du har nog rätt... Jag är inte bara irriterad. Jag är förbannad.