Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

http://sverigedemokraterna.se/

Frågade för några inlägg sen men fick inga svar från SD-anhängare.

Vill du MAXI va snäll och förklara för mig vad man menar med " Ge oss Sverige tillbaka ". Vilken Sverige och vilka ska ge Sverige tillbaka? Till vilka ska Sverige ges tillbaka?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 13:05:55 följande:
    Ja, det menar jag. En rasist anser att egenskaper är kopplade till ras och att den rasen hen tillhör, äger överlägsna egenskaper. Har du hört någon från Sd säga nåt som tangerar det?
    Hmm...Och vad kopplar SD invandrarnas så kallade brottslighet med om inte ras och vart man kommer ifrån?!
  • I Blackrose I

Jag anser att en person är rasist när denne försöker trycka ner och göra narr av annan pågrund av personens etnicitet.

• I Blackrose I
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 14:22:33 följande:
    Kändes en aning framtvingat va.
    Ursäkta men din känsla tror jag inte är värd nåt i en diskussionen. Om jag ändå ska göra en fråga av det hela så VAD känns framtvingad?!
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 14:38:09 följande:
    Du, jag vet faktiskt inte. Skicka ett mejl till Sd vet jag, och fråga.
    Nu känns det som att du diskuterar diplomatiskt. Jag vet ju vilka "varma" känslor du hyser för invandrare "blattar" så varför inte säga vad du tycker och tänker?! Varför har du lagt om till denna trevliga diplomatiska sättet att diskutera?!
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-22 16:33:08 följande:
    Jädrar va ni har varit aktiva. Nu ligger jag lååångt efter :)Det var en retorisk fråga, inte ställd direkt till dig. Och jag håller fullständigt med dig om att SFI är undermålig och man måste börja inse att man inte kan peta in alla invandrare i en klass, det är inte rättvist mot någon.
    Man ska inte ge sig i diskussion när jag är bakis. Jag är omöjlig och praaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatgalen. {#lang_emotions_laughing}
  • I Blackrose I
    Maxi

I inlägg #865 så säger du följande:

" Det kanske är dags att säga att jag inte är Sd:are på det sättet, och jag är inte speciellt insatt i deras politik, men av det jag har hört håller jag med dem på en del punkter. På andra inte alls. Som med de övriga partierna, egentligen. "

Jag undrar hur man kan rösta på en parti man inte är så speciellt insatt i och vilka punkter håller du inte med om när det gäller SD?
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-22 16:41:23 följande:
    Nja jag vet inte om det var en särskilt positiv lista direkt. Jag hann inte med att kommentera den förrän nu eftersom vi hade så mycket annat att prata om. Men jag tycker inte det är positivt att supa sig redlös varje helg, att vi framstår som snåla då "mitt är mitt och ditt är ditt", att vi är mesiga som tackar om någon slår oss på käften osv. KonfliktRÄDD är ett negativt synsätt enligt mig. Om du istället tycker att man är kompromissvillig så är det positivt. Förstår du vad jag menar med att din lista är ganska negativ? Sen tror jag att du missuppfattar lite det här med att definiera en svensk. Det måste INTE vara unika egenskaper. Varje egenskap i sig delas säkert av miljoners miljoner, men det är liksom helheten som gör det i slutänden. Nej du skulle inte skriva en lista över iranier, sa bara att det skulle vara intressant med en. :)
    Det är Du som tolkar fel. Bara för att man Kan tolka fel så behöver man inte göra det.
    Supandet kunde du istället tolka som att ni är plikttrogna måndag-fredag och under ert fritid det vill säga lördag-söndag så super ni ihjäl er.
    Hur tolkade du Mesig i Tackandet?! Kunde du inte tänka så här att ni verkligen har förstått det här med att vända andra kinden till?!
    Angående Konflikträdda har jag redan förklarat.
    Mitt Är mitt ditt Är ditt, där kan jag tyvärr inte säga emot dig.

Jag har redan sagt det tidigare att jag tycker det är upp till var och en att känna efter vart dom känner sig hemma men nu handlar denna diskussion om SD och vad SD anser vara Svenskt vill jag så gärna veta...
  • I Blackrose I

Jag vill fortfarande ha svar på detta ni som följer diskussionen:

Vad tycker ni om alla fattiga rumäner/bulgarer som kommer hit till sverige och får svenska id-handlingar efter nån dag? Dessa behöver bara köpa en biljett och komma hit till Sverige sen är dom inne i systemet och kan gotta sig hur mycket dom vill. Är ni emot dessa också eller ÄR det bara mellanöstern som stör? * Bara en undring *

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!