Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Blackbird skrev 2010-04-28 19:32:17 följande:
    Nej, jag frågade dig. Varför kallar du invandrare som torterar djur för blattedjävlar men svenskar för psykopatdjävlar?
    För att svenskar inte är mörka då? Var det inte så att "blatte" stod för mörkhyad? Kan ju inte säga blatte åt en svensk då..eller?
  • Joppis
    Blackbird skrev 2010-04-28 21:00:11 följande:
    Osmart.
    Who cares...
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-28 21:16:56 följande:
    Varför är det så i alla trådar om SD eller främlingsfientlighet, att det alltid, utan undantag är de främlingsfientliga som flyr tråden?Det känns nästan oförskämt lätt att slå hål på vissa av deras argument.
    Dom kanske har ett liv och inte har tid att häcka framför FL hela dagarna?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-29 10:47:40 följande:
    Öh, ska jag ta det som en komplimang eller? Joppan du får ha en översättningsdel till dina inlägg så man förstår vad du skriver.
    Förklara för mig vad Du inte förstår, så ska jag översätta.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-29 11:42:17 följande:
    Du menar att det inte är ett problem att vår rättsapparat gör det lättare att fälla en invandrare och att denne även får ett längre/hårdare straff? Ska vi verkligen skylla detta på dom som drabbas? Eller ska vi försöka göra något åt den strukturella diskrimineringen och få ett rättsväsende värt namnet?
    Du ska inte inbilla dig att polisen bara plockar in nån från gatan bara för att denne är invandrare.

Det är oftast helt befogat.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-29 12:39:15 följande:
    Så du läste inte artikeln jag la in för nån dag sen?!
    Jag lyssnar heller på dom som jobbar med det i verkligheten och jag umgås som sagt en hel del med såna.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-29 12:44:07 följande:
    Jaha ja, du tror man sitter och snackar skit om sig själv och sitt yrke offentligt? Som sagt klistra fast dig vid dina polis-kompisar och dina fördomar.
    Mina poliskompisar jobbar där ute i verkligheten. Gör du det?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-29 13:03:27 följande:
    Ja, jag jobbar också. Jag är inte hemmafru om du trodde det ( Fördom ). Min verklighet ser verkligen INTE ut som din. Jag vet inte vart du bor men jag känner en hel del utbildade "Blattar" som sköter sig och lever som vanliga hederliga invånare men det är väl inte det du vill höra?
    Känner du några poliser och vet hur deras vardag ser ut?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-04-29 13:13:46 följande:
    För att kanske få tyst på dig så ja, jag känner två stycken, en svensk och en "blatte" och dom intygar bägge det som står i artikeln jag la in för nån dag sen. Sen kan man fortfarande inte tala om att "invandrare" ÄR brottslingar och Sverige har problem med brottslinga "invandrare" som om alla är en ihoprullad deg. Du pratar om över 100länders invånare. Förstår du verkligen inte vad jag pratar om?
    Tittade på filmsnutten jag lade ut igår? Jag frågade dig 10ggr minst om du tittat på den, men jag fick inget svar.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-29 13:48:19 följande:
    Varför får man inte kritisera landet man bor i?Det är väl en rättighet om något.Intressant och gemensamt för alla främlingsfientliga verkar vara att de förespråkar mer av en slags diktatur, där man inte får vara missnöjd...UNLESS man är främlingsfientlig såklart!!!
    Självklart får man kritisera sitt land. Det gör ju även jag. Men vissa går över till en ganska barnlig nivå, och "vräker" ur sig en hel del "dynga". Och då blev frågan om man verkligen hamnat rätt.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!