• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    disturbed skrev 2012-01-23 00:26:55 följande:
    Och förövrigt - vad vi har med ditt liv att göra? Jadu Telge, DU fläker ut det över HELA familjeliv, utan hämningar. Tänk dig för, vart du skriver för vemsomhelst kan läsa det, så va rädd om dig. 
    Sluta överdriva nu för fan sofy. Jag fläker då fan inte ut det över hela FL, jag skriver om det i denna tråd och lite om det i en annan som handlar om depressioner det är fan inte hela FL och vet du...jag har inget att skämmas för och vet du mer: Ingen känner mig så jag är inte orolig det är bara du och dina lattjo kompisar som har lite sjuka vibbar som kollar upp vem jag är var jag bor och sånt stalker beteende, normala människor som jag och de andra gör inte sånt och vi anmäler inte heller tills och eller ringer snuten för minsta lilla.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • disturbed
    telgebo skrev 2012-01-23 00:37:05 följande:
    Sluta överdriva nu för fan sofy. Jag fläker då fan inte ut det över hela FL, jag skriver om det i denna tråd och lite om det i en annan som handlar om depressioner det är fan inte hela FL och vet du...jag har inget att skämmas för och vet du mer: Ingen känner mig så jag är inte orolig det är bara du och dina lattjo kompisar som har lite sjuka vibbar som kollar upp vem jag är var jag bor och sånt stalker beteende, normala människor som jag och de andra gör inte sånt och vi anmäler inte heller tills och eller ringer snuten för minsta lilla.
    Vänta nu, ursäkta. Vad anklagade du mig precis för? Ringa snuten? Angående VAD? Du ska nog ta de lite lugnt med att påstå saker som inte är sanna hurru du.

Jaja, normala människor som du.. Jag som e onormal (?) lägger ner de här o går o lägger mig istället.
  • telgebo

Dis (sofy) du anklagar ju mig för att jag ljuger om utredningen om mina barn osv och du ger sken av att du tagit del av den. Uppenbarligen så kan du inte läsa, nån här av dina lattjo kompisar kolla upp vad jag bor, påstås ha läst mina utredningar, ringer soc och polisen och och det är fan stalker beteende och inget normala männskor gör och jag sa för ganska länge sedan för minst 30 minuter sen om inte mer att jag ville lägga ner och diskutera det här för ni har ju bestämt er för att misstro mig så det tjänar ju knappast nåt till att jag berättar för ni tror ju soc är gudar och tycker det är toppen att jag har mitt ÄLSKADE ÖNSKADE barn som jag längtat efter i 2 år  i jourhem.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • disturbed
    telgebo skrev 2012-01-23 00:51:43 följande:
    Dis (sofy) du anklagar ju mig för att jag ljuger om utredningen om mina barn osv och du ger sken av att du tagit del av den. Uppenbarligen så kan du inte läsa, nån här av dina lattjo kompisar kolla upp vad jag bor, påstås ha läst mina utredningar, ringer soc och polisen och och det är fan stalker beteende och inget normala männskor gör och jag sa för ganska länge sedan för minst 30 minuter sen om inte mer att jag ville lägga ner och diskutera det här för ni har ju bestämt er för att misstro mig så det tjänar ju knappast nåt till att jag berättar för ni tror ju soc är gudar och tycker det är toppen att jag har mitt ÄLSKADE ÖNSKADE barn som jag längtat efter i 2 år  i jourhem.
    Jag anklagar dig inte för något, exakt VART har jag anklagat dig, visa det gärna? Jag skrev att det lät oerhört märkligt om ALLA utredningar är "påhittade av personer som inte gillar dig" - typ. Sen ifrågasatte jag hur du kunde skylla allt på ditt ex (barnens pappa) när ni båda kommit överens? 

Och förövrigt tror jag inte soc är gud, jag tror ingenting om dom för jag har ingen erfarenhet av dom. Så i rest my case på den.

Sista grejen, det är väl förfan inte TOPPEN att Alice är i jourhem? Vem har påstått det menar du?

INGEN härinne vill åt dig, det är heller ingen som skrattar åt din olycka ang dina barn. Men du stöter ifrån dig precis allt som skrivs till dig, och det är en aaaning frustrerande. 

• KMW

Nä, du har rätt Telgebo. Vi har absolut ingenting med ditt liv att göra. Men om du inte tål att bli kritiserad, varför skriver du då på ett ställe som FL? Forumet här är ett diskussionsforum, vilket innebär att du kommer få både medhåll och motstånd. Klarar du inte av att hantera det, skriv inte. Så enkelt är det!
    Håller med föregående talare, du har redan lämnat ut alldeles för mycket info om dig och ditt liv här på FL. Och även om det till viss del har varit under anonymt nick så har det varit en barnlek för mig och säkert många andra på FL att lista ut vem du är, just för att du har lämnat ut så mycket om dig själv tidigare.
    Jag tycker synd om både dig och framför allt dina barn och hoppas att allt löser sig till det bästa för alla inblandade parter.
    Men gör dig själv en tjänst och skriv inte mer om sånt här på FL. Det är trots allt en offentlig sajt och saker du har skrivit kan vändas emot dig om det hamnar i händerna på fel (soc och rättsväsendets) personer. Att du har skrivit att dom hatar dig och att dom ljuger osv lär knappast vara till din fördel om det kommer ut.
    Å med det lämnar jag den här diskussionen. Nu och i all framtid.
    Lycka till!

• Mabaja

Sovit som en kratta. Och självklart ska maken väcka w så nu är det gnäll deluxe för att hon är trött och inte får som hon vill. Yeah! Underbar måndag!

• Odetta

Telge: kan du inte bara gå nu? Du säger det om och om men är ändå kvar... Du tillför bara bråk härinne och dina problem är inte relevanta i en tråd för kvinnor som kämpat för att bli gravida efter mf. Gå starta en egen tråd eller nått och lämna denna, jag ber dig, snälla.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • M I M M I

Telge jag förstår inte riktigt vad du vill? Du berättar om dina problem, folk svarar dig, stöttar dig, tipsar dig om lösningar. Men det spelar aldrig någon roll, tycker vi inte exakt som du är vi elaka människor som bara vill dig illa! Känns inget kul när det alltid blir så. Följden av att försöka svara på dina frågor o försöka stötta dig blir att du hoppar på den personen istället. Det är inte ett beteende som är ok! Det gör att jag iaf tröttnar på att försöka hjälpa o stötta dig.

Och jag är övertygad om att vi här inne har fullt upp med våra egna liv, istället för att stalka dig!

Så, kan du inte uppföra dig tycker jag du ska lämna tråden! Just nu känns den varken positiv eller motiverande, bara gnällig o full med tjafs, knappast det som tråden syftar till!

• Mabaja

Tycker att vi ska försöka hitta tillbaka till trådens plattform igen, den mysiga stämning som vi haft innan. :)

• Javisst

Väljer att ignorera gårdagens debatt med att försöks byta samtalsämne

Igår kände sambon för första gången lillans sparkar! Så mysigt ögonblick! Jag har känt henne utanför nästan varje dag men sambon har alltid lyckats missa. Men inte igår alltså

Det är såå mysigt med alla buffar, alla krämpor blir så obetydliga då, och just nu känner jag att jag kan tänka mig vara gravid jämt, haha! Jag lär väl få ära upp det senare, men just nu är allt bara gulligullgull!

Roligt det där med den rosa vagnen Majabaja!

Drömmen om smått - är det gamla Mimmi?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma