Inlägg från: Mumindalen |Visa alla inlägg
  • Mumindalen

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej allihopa!
     Kommer ni ihåg mig??? Jag har nog inte skrivit någonting sedan mina twins föddes. Satt här vid datorn och komp på att jag skulle in här. Tycer att jag inte har så mycket tid över till att just sitta vid datorn..det är ju skola och läxa för största pojken och så mellan pojken tar sin tid, för att inte prata om twinsen.!. Laga lunch, mata, sovdags. Mellis, mata, läxa.. osv. Iallafall så ville jag skriva lite till er så att ni vet hur vi har det.
     Vi mår alla bra. Lite förkylda men vem är inte det? Twinsen har nu börjat krypa och resa sig mot saker. inte soffbordet än men annat som de når. Sängen bokhyllan och så. de är jätteglada bebisar som är så nöjda hela tiden. De är bara ledsna och arga när de är hungriga eller dax för blöjbyte. Tackar gör jag för det!!!!! Sover hela nätterna gör de med. Jag hoppas att ni andra har det bra med, och när jag får tid så LOVAR jag att jag ska titta in här! Ha det nu bra och en jättekram till er alla!!

• Mumindalen

Blöjor byter man allt, men här är största problemet TÄNDER!!! Man ser att det är vitt, men de vägrar att spricka igenom. De sover oregelbundet och väcker varandra när de vaknar till och har ont. Jag hoppas att de kommer snart för han de båda har verkligen ont. Äter dåligt gör de med. Lät dem knapra på en varsin mini baguette och oj vad nöjda de var i en halvtimma. det kliade väl skönt.. Flört Nu ska vi försöka få lite sömn här hemma... lägga oss och hoppas på att vi får sova.De har ju sovit dåligt idag så de borde ju sova hela natten. Ha de!

• Mumindalen

hanide:
    Vi hade det också stuligt ett tag med vakna nätter(nu har det börjat lite igen, tänder på g) och vi kom fram till att de stördes av oss om nätterna.Nu när vi flyttat dem till ett eget rum så sover de gott hela nätterna.Nu vet ju inte jag om de sover i samma rum som er, men om de gör det så kan det ju vara någonting att prova.  

• Mumindalen

Får man vara med på listan? hur gör jag för att lägga till mig?

Igår mådde pojkarna fin fint. Åt bra gjorde de med. sov till kl 8 i morrse. De var väl trötta efter att ha krånglat i några dagar. Fick lite tid med mina två andra pojkar utan en massa stress.SKÖNT! Snart ska pojkarna sova, mat finns det kvar från igår, mannen är inte hemma....SOFFAN ÄR MIN!! ska nog allt lägga mig framför tvn och slappa.

• Mumindalen

sansad: det ska stå.. 

Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0 

• Mumindalen
    verymuch: Det var tråkigt att höra.. det måste kännas bra att veterinären sa att det var bäst så. Jag vet dock inte hur man ska säga till barnen..inte någon erfarenhet av det då vi själva inte har eller kan ha djur. Skickar kramar jag med!!

Här har det varit en bra dag. De stora barnen åkte för en stund sedan till farmor och nu ska jag lägga mina småttingar. Sedan blir det lite städa. När mannen kommer från jobbet ska vi ta och äta lite räkor. Blev såååå sugen på det idag när jag gick till affären.Skrattande Ha en skön fredagskväll!
  • Mumindalen
    Fröken Fajans skrev 2010-11-14 15:02:11 följande:

Hej hur tänker ni om att dela rum. Hur länge är det ok att ha tvillingarna i samma? Är det lättare för tvillingar att dela än för andra syskon eller är det extra viktigt för dem att vara egna?

Vi har inte så mycket att välja på. Vi fick göra så att de två stora pojkarna fick flytta ihop i ett rum och bebbarna i ett. Har inte så många rum här hemme så att alla kan få varsitt. Det får gå. Vi kanske vinner på lotto o köper ett större husSkrattandeFörvånad 
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010