• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • glasvas
    Euphoria85 skrev 2011-07-20 11:47:45 följande:
    sitter här och är helt tom...
    Mensen skulle kommit idag
    tog ett test och det blev plus innan jag ens lagt ner det på vasken
    orkar jag/vi detta
    vill jag/vi detta
    usch jag vet inte......
    För ganska exakt ett år sen var det jag som satt där... Helt tom. Jag tror att jag vet ungefär vad som rör sig i huvudet och hjärtat på dig nu. Jag grät en hel dag, kände det som om jag svikit barnen, att jag inte skulle orka, att de skulle bli undanskuffade och inte få den tid med oss som föräldrar som de behövde. De fick ju redan dela på så mycket. Min sambo tyckte att det var fantastiskt, att varje barn är en gåva och det har han ju såklart rätt i. Men jag hade jobbiga tankar under hela graviditeten. Ångrade mig nåt grymt, samtidigt som jag försökte hålla skenet uppe för alla andra. Nu sover han här bredvid mig, och det ögonblicket när jag fick upp honom på magen efter förlossningen, det kommer jag aldrig att glömma, den gränslösa kärleken som jag kände för honom omedelbart, den gör att jag kan gråta fortfarande. Jag har inte ångrat honom en sekund sen han föddes, alla de tankarna släppte jag när han kom ut.

Självklart är det jobbigt, det kan jag inte säga annat. Min relation till tvillingarna har fått en liten törn, men vi är på rätt väg igen, jag hade ju en jobbig graviditet med mycket foglossning och kryckor, så jag hade ju en del fysiska problem, kunde inte trösta på natten för jag kom inte ur sängen etc. Min sambo har varit pappaledig sedan Filip föddes så vi har varit hemma båda två sen april, det har varit guld värt. Viktor och David älskar sin lillebror, de biter varandra och drar i håret, men pussar på honom. Kommer med napp och snutte när han är ledsen och sitter på huk och pratar med honom när han ligger i babysittern. Det är underbart att se. Men jag är glad att tvillingarna kom först, det är liksom mindre jobbigt med bara en som ska ammas och "felsökas"...

Jag kan inte råda dig till något. Jag vill inte råda dig till något. Jag vill bara tala om hur jag har känt det. Stor kram och lycka till!
  • Euphoria85

just nu känns det mest som
    klart vi fixar detta oavsett vad vi kommer fram till.
    Krille kom hem och sa att lite kul var det ju men det här med bil var ju ett problem(haha fast det är det ju inte
    vi får bara flytta runder lite i den)
    fast samtidigt sa även han att han vet inte vad han vill
    vi får helt enkelt suga på denna karamellen lite
    och fundera oss fram till hur vi ska göra

• Fröken Fajans

Börjar planera inför förskolestart. Hur märker ni kläder? Ska jag skriva  Lukas i en del plagg och Oskar i andra, de har egentligen inte mycket egna kläder. Kan jag skriva bara LOK (Lukas Oskar Karlsson) tro?

• Euphoria85

jag har skrivit efternamnet i det mesta faktiskt, förutom vissa tröjor där vi har lika fast olika färger bara för att de ska ha något som är deras eget då de delar på allt det andra :)
    Tycker LOK låter som en utmärkt ide!!
    Bara att berätta för fröknarna att det är era kläder det står LOK i!!

• Mammat3

Hej alla tittar in lite här mellan allt att göra vi ska ju gifta oss i morgon så det är massor som ska hinnas med :)
    Kan inte säga att det har hänt mycket här men dom har kommit in i en surperiod igen :/
    Sansad har ni kommit fram till nått beslut ännu?? Förstår att det är tufft men hoppas ni tar rätt beslut..
    Fröken fajans smart ide med kläderna måste jag säga.. Hade jag inte haft en av varje så hade jag genast gjort det samma :D
    Nilla våra är inte sådana som vill sova med oss förr var det mer så men det slutade alltid med att ingen fick sova :) jobbigast var ändå när de är sjuka för då vill dom jämt va med oss (vilket man förstår) men som sagt det slutar ju även då med en massa skrik och sömnlösa nätter :/
    Tillslut tror jag ändå att dom märkte själva hur jobbigt det blev för nu har det inte varit så på väldigt länge :)

• Euphoria85

nej vi vet inte än...
    vi velar hela tiden åt båda hållen...
    vi har iaf bestämmt att vi ska vet avilket vi vill efter helgen
    för vi vill inte vänta för länge om vi bestämmer oss för att inte behålla....

• frökenmumin

Sansad, förstår att det måste vara mycket känslor och tankar som snurrar i huvudet. Jag hoppas ni kom
    mer fram till ett beslut som ni båda känner er trygga med.

Verymuch, å spännande med bröllop! Grattis grattis!

Fröken Fajans, jag tycker märkningen av kläder låter som en bra ide. Jag brukar skriva M&M och sen efternamn i mina grabbars kläder. Det är bara skor och ytterkläder som jag märker med fullständigt namn.

Vi kom hem efter en vecka i Bokenäs så just nu sitter jag dränkt i massa smutstvätt men i övrigt mår vi jättebra här.

• nillan82

Verymuch, grattis till giftemålet! :)

Angående kläder så har mina killar sina egna kläder, så det blir inte så svårt med märkning :) Det är inte så många som ser skillnad på killarna (eg. bara jag, mannen och farfar), så jag tänker att det är en bra hjälp till förskolepersonalen att kunna kolla vem som är vem genom namnet i tröjan om de blir osäkra

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010