Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Kan du inte skaffa en sitt del att spänna fast då har du ju plats över. Men det kanske inte går. Tur att det går mot bättre tider då iallafall måste ju bli tungt att bära med alla overaller på.. Men är det säkert att det. Är en nu då ;D

• Mammat3

Ja nu har Liam lärt sig krypa men ännu kan han inte sitta men det kommer nog snart. Roligt att se saga bli förbannad för att hon inte kan men oj vad hon försöker :) men hon kan ju iallafall sitta ;) annars har det varit full rulle här med att alla barnen är super förkylda och gnälliga. Just nu känns de verkligen att man skulle vilja klyva sig till 3 så man räckte till men det är bara att bita ihop och försöka så gott man kan. På måndag är det dags för BVC igen ska bli spännande och se hur långa dom har blivit för det ser ut som dom hat växt en hel del :)

• Mammat3

Va på BVC idag fick en 7 mån kontroll :) Liam vägde 8420g 72cm saga 8600g 69 cm tyckte allt att som hade växt lite :) ska bli spännande och se hur mycket som har hänt till nästa månad :) otroligt vilken bra BVC sköterska vi har då hon uttryckte att jag skulle absolut behöva en liten paus. Hon uppmuntrade mej till och med att åka iväg själv för en helg så söt och omtänksamt :)

• Mammat3

Nu är mina twins i eget rum ÄNTLIGEN !!!! Måste säga att förra veckan var otroligt hemsk varje dag då alla barn vaknade varje timme vid olika tillfällen så det blev väldigt lite sömn och varje dag började vid 5 :( men nu när dom har eget rum har dom sovit skit bra... Vaknar först vid 5 och ger som nappen sen sover dom till halv 7 - 7... Idag vaknade dom halv 8 väldens lyx känner mej faktiskt utvilad för en gång skull :) dom somnar alltid vid halv 7 måste jag tillägga . måste säga att dom är ganska glada större delen av dagen men vid 4 brukar Liam bli extremt gnällig och mammig och inte mycket duger men annars så klarar han sig väldigt bra nu när han kryper runt på upptäcktsfärd. Härom dagen hittade jag honom lekande med kattmaten :) saga vill så gärna ta sig fram men har inte lyckats ännu mer än bakåt och snurra runt i cirklar :) men hon sitter väldigt bra iallafall... Annars är det ganska lugnt men stor killen kan va litenväl extrem ibland. I går trodde han att han kunde lyfta Liam och det slutade självklart med en rejäl smäll i golvet och mycket gråt.. Känns som man inte kan lämna honom själv med dom små längre.. Det är alltid nått som händer. Jag menar det öns jag gjorde igår var att fylla på kaffekoppen och då hände det där. Usch vet inte hur jag sk få honom att förstå att han måste va lite försiktig när han busar med dom eftersom han kan bli ganska hårdhänt när han är uppspelt. Han menar ju inget illa men det slutar ju alltid illa tyvärr :( tips nån för prata hjälper då inte :/

• Mammat3

Nillan: vi har också kvar babyskydden och har tänkt att vänta med att byta tills dom är året iallafall ( om det går vissligen) till stora sonen har vi en britax dock inte vändbar men den gäller också till 25 kg. Sonen är 3 och väger 14 kg så du kan nog ha den ett bra tag :) men oftast så är det längden som är det viktiga och inte vikten. Men det kanske du visste :) jag trodde iallafall att vår var vändbar men det va den tyvärr inte så nu måste man köpa ännu en ny :/ vår mat ser ut så här: morgon: välling
    Ca 11 välling
    13.30 lunch delar på en burk 8 mån
    17 gröt
    19 välling ska lägga in en extra med mat men vet inte riktigt hur jag ska göra och lägga upp det. Jag skulle vilja ge dom lunch vid 11 men det går inte då jag måste hämta sonen på dagis då.. Hur gamla är dina twins?? Sonen började krypa eller snarare åla sig fram vid 6 mån tösen vill så gärna men har inte lyckats ännu men hon sitter väldigt bra iallafall :)

• Mammat3

Mosad frukt går ju.. Och kanske nått rån. Jag vet att jag mixade alla sorters frukter med stavmixen var väldigt populärt för sonen men har inte börjat med twinsen än. Borde ju gå att blanda med lite gröt också..

• Mammat3

Usch vad tråkigt handie min största har förkylningsastma inget vidare vill ja lova vissligen fick han det vid 1 år så för er är de nog snäppet värre :/ här är det för övrigt sjukstuga med men dock bara för den äldre. Men jag tror att de är nått på gång för de små med för dom är oerhört gnälliga och gråter nästan hela tiden. I natt vaknade Liam 1 gång i timmen så man är rätt så sliten för saga skulle ju självklart gå upp vid halv 6 :( humöret är verkligen inte på topp men vad gör man.... De e väl bara att bita ihop antar jag

• Mammat3

Nilla: kan nog säga att vi är i samma situation om seperationsångest våra är också såna speciellt Liam av nån anledning tjuter så fort han ser mej och konstigt nog bara mej annars är han hur glad som helst skumt... Angående välling så äter saga majsvälling men vill inte gärna ha fullkorn tyvärr :/ Liam äter fortfarande sin ersättning ( mjölkfri) istället för välling eftersom det inte finns nån på recept. Där emot kan du ju prata med BVC om du kan göra den tjockare med kanske vetemjöl eller majsstärkelse. Vi fick en receptbok på Liams ersättning med olika sortera välling som man kan göra själv inte så smidigt men det kanske skulle funka om man fick göra så med dom " vanliga" sorterna med. Då blir det ju lite mer mättande ett litet tips iallafall :)

• Mammat3

Här är det en riktig sjukstuga. Liam och saga hade igår 40 i feber och stora sonen hade också feber i veckan. Tror att jag har samma som dom nu för halsen är inte att leka med och det va det som sonen klagade över:( så igår va en riktig gnäll dag och idag fick sambon va hemma från jobbet för det gick bara inte att ta hand om båda själv när dom var så sjuka och bara ville sitta hos en hela tiden och gå och bära på dom. Ibland önskar man verkligen att man hade ett par extra armar

• Mammat3

Frökenmummin : sambon min har precis samma jobb och det va en stor fördel i vintras när dom föddes dock blir man ganska sliten nu när det är hög säsong blir ju inte mycket tid man har honom hemma.

Vet inte riktig om jag har tagit på mej för mycket. Hela veckorna försvinner ju med städning handling och barnen och helgerna har jag nu också aktiviteter varje dag med gympa för sonen och simning på söndagarna blir liksom aldrig nån vila eller egen tid. Men veckorna går ju inte ha några aktiviteter då alla har tider som ligger mitt i maten eller sent på kvällen efter läggning och tanke på att sambon kommer hem så olika så är det ju svårt att planera in saker då. Men man är ju ganska trött men ändå så är det dom stunderna på helgen som jag och sonen har för oss själva..

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010