Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Här är en till som ska till Ullared :) nu på lördag så nu ska det shoppas kläder till vintern till jul och vissa inredningssaker till barnens rum ska bli så kul :) och sen är det ju första gången jag är iväg från twinsen en hel dag.. Måste säg att det faktiskt sk bli SÅ skönt :D

• Mammat3

Japp de ska ja göra. Men jag måste säga när jag va där senast så blev jag grymt besviken på hur lite det fanns att välja på till barn men man har väl blivit lite bortskämd med åren ;)

• Mammat3

Ja jag åkte ju när dom höll på att göra om så de va ju lite rörigt och plus att jag blev lite stressad när alla var klara utom jag så det kan ju ha varit därför jag inte hittade nått men men kul ska det bli iallafall :D

• Mammat3

Hej alla tänkte skriva lite om min ullareds tripp :) Vi kom dit vid 11 stod i kö i 2 rim för att komma in. Va helt sanslöst mycket folk. Fanns inga parkeringar kvar folk stod lite överallt. Alla kundvagnar va slut. Vi hade turen och fick dom två sista efter mycket letande. Inne gick det knappt att gå utan kundvagnen så mandick lite smått panik. Fick inte reda på allt man sökte då det tog sån tid att ta sig till ställena men dom hade mycket vinterkläder som var otroligt fina och dina kläder mössa och vantar gav jag upp hoppet om att hitta just för att det va så mycket folk men det fanns säkert nånstans. Leksakerna var väldigt utplockade men det fanns iallafall mycket att välja på. Ja det va väl det man hann med praktiskt taget. Vi valde att ställa oss i kön vid 4 eftersom i stortsätt alla slutade längst bak i varuhuset :O va betald och klar vid 6 och då hade man ju inte ätit nått SEB man kom dit så man var extremt mör i hela kroppen men det var värt de iallafall eftersom man ändå fick hemma i stortsätt alla vinterkläder förutom vantar och mössa då... Dom hade även inspelning den dan så vem vet nu kanske ser mej i höst ;)

Annars med vikt och så ligger jag på 3 kg minus och ser ut som vanligt utan bristningar vill dock gå upp dom 3 kg igen är smått underviktig så det behövs verkligen... Här är det sjukstuga ännu n gång med förkylda barn.... Känner att ja håller på att bli tokig när dom är sjuka hela tiden blir ju nästan ingen vila... Men de va ändå skönt att va iväg i lördags även om man va hemma vid halv 11 blev en längre dag än vad man trodde det skulle bli ;)

• Mammat3

Tror nästan dom fyller på med vinterkläder ganska länge. Det är ju ändå det som dom flesta barnfamiljer köper när dom är där kan jag tänka mej :)

• Mammat3

Liam har också ställt sig upp. men jag tror de är lite tidigt för hans del för han är ju verkligen inte stadig. Säger att han har spagettiben :) dom viker ihop sig ganska så fort haha. Saga kryper fortfarande inte mer än bakåt. Hon avskyr verkligen det när hon sitter upp kan hon hasa sig bakåt med och det är ju inte så populärt eftersom det är framåt hon vill ta sig. Får hoppas att det kommer snart för hon tröttnar ganska snabbt på att sitta nu för tiden..

• Mammat3

Va på 8 mån kontroll nu :)
    Liam : 8840 74,5 cm
    Saga: 8640 71 cm
    Som har ju varit lite sjuka så dom hade inte gått upp så mycket men 400 g räcker ju på 1 månad. Fick gå nästa månad med även fast det är kontroll vid 10 mån egentligen :)

• Mammat3

Vet faktiskt inte varför vi fick en extra kontroll. Jag tror det har med att göra att vi ska försöka testa och se om Liam tål mjölk nu. Läkaren satte en 8 månaders gräns efter vi testa förra gången så det är dags nu igen. Började ge honom lite smått igår och ingen reaktion :) hoppas det är helt borta nu så man inte får fras med låg laktos produkter istället. Vissligen finns det mycket sånt hemma iallafall då jag är laktos intolerant men hoppas ändå att Liam inte ska ärva det.

• Mammat3

Hade en härlig utvecklings dag här om dagen mycket hände :) saga började klappa händerna och lekte tittut. Sen började hon krypa ( äntligen) Liam började gå med hjälp av sin barnstol va väldigt roligt att se faktiskt :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010