Inlägg från: Carro777 |Visa alla inlägg
  • Carro777

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej!!!
    Jag har fått Op den 12 januari i Lindesberg... Började med flytande idag. Är sååå glad!!

• Carro777
    Philippa skrev 2010-12-15 14:17:07 följande:
    Grattis! Tråkigt med flyt under julhelgerna bara... men det är bara en jul det är så!
    Jo lite tråkigt. Men så inställd på de, Väntar sååå länge.
  • Carro777
    EloHi skrev 2010-12-16 12:00:03 följande:
    Hej!!
    Har du gått via Örebro Lasarett för att bli opererad i Lindesberg? Om du har gjort det får jag då fråga dig när du var på ditt läkarbesök? Jag fick ett ja av läkaren den 8 december och då trodde han att operationen skulle bli av i februari därför är jag lite nyfiken. Ett stort grattis till din operationstid.
    Ja jag gick via Örebro. Läkarbesöket va i oktober månad. Kommer inte ihåg riktigt vilket datum. Lindesberg ringde mig den 9 November och bad mig komma in den 11 för att ta alla prover och ekg. Och då fick jag även Op tid. Grattis till din Op och hoppas du får en tid snart =)
  • Carro777
    BohusM skrev 2010-12-20 19:49:04 följande:
    Nu är det bara att köra....
    Nu har det inhandlats Modifast till för****else, hehe, till och med en VÅG !!! Har inte haft en sådan hemma på många många år... I morgon börjar jag flyta inför min OP den 11/1 -11. Man kan ju ha roligare jul!!!! Men med tanke på vad detta leder till så får man "offra" sig,haha Och så blir det att hälla upp en portion Modifast i champagneglaset på nyår också, hmmmmm

Min startvikt var vid bedömningen 118,6 kg (i början av Nov) sen blev det semester i Thailand, där gick jag antagligen Förvånad ner lite i vikt !!! Och nu väger jag innan flytet 113,2... Ser fram emot vad detta kommer att leda till och hoppas kunna vara lika duktiga som alla er andra här som har lyckats så bra. Vill också passa på att GRATTA alla till remisser, bedömningar, OP, alla tappade kilon Tomte 
    Grattis till op! Jag ska opereras den 12 jan. Så ja går också få modifast nu. vart ska du opereras?
  • Carro777
    sabinaa skrev 2010-12-20 20:33:47 följande:
    Carro777 skrev 2010-12-20 19:58:10 följande:
    Grattis till op! Jag ska opereras den 12 jan. Så ja går också få modifast nu. vart ska du opereras?
    Grattis! Jag opas den 12/1. Var ska ni opas?
    Jag ska opas i Lindesberg =) Du då?
  • Carro777
    sabinaa skrev 2010-12-28 11:30:57 följande:
    Kollar på före och efterbilder på människor som gjort opn. Jag börjar min 14 dagars flyt imon och blir opad den 12 januari. Pirrigt värre! Men taggad till tusen. Idag ska jag ner och köpa lite flytdieter samt rensa som bara den i alla lådorna.

Där är 3 etapper på denna resa. Iaf för mig. Första etappen var att få tiden. Andra tappen är att börja flyta. Sista eteappen är att bli opad...... Känns nära nu. Många tankar kring tiden efter opn. Hur man lever och äter. Men man lär sig.
    Vart skulle du bli opad? =) Jag började med mitt flyt den 15 dec. Har fyra veckors.. Lycka till!
  • Carro777
    sabinaa skrev 2010-12-28 15:59:22 följande:
    Jag ska opas i Ersta den 12 januari. Du då?
    I lindesberg.. Min läkares son jobbar som kirurg på ersta . Magnusson i efternamn.
  • Carro777
    sabinaa skrev 2010-12-29 17:27:04 följande:
    Nu är snart min första flytdag slut. Jag har en påse kvar idag. Går väl ganska bra ändå. Får inte i mig allt i glaset men lite mer än hälften iaf.

Jag är inte sugen på nåt. ÄN! Och jätteglad över det. Men det kommer säkert. Men har inte varit sugen på nåt överhuvudtaget i flera veckor nu. Man har ätit för dom andra äter, typ. Så det känns skönt på det viset, faktiskt.

Men jag skulle kunna tänka mig att ta lite gurka.....en clementin.....kycklingsallad....osv....ikväll. Det är så invant att kränga på kvällen och jag dricker sista påsen vid 19 snåret. Jag har varit dålig med vatten men försöker iaf. Jag brukar dricka mängder i vanliga fall men då har jag blivit törstig av mat och godis.

Kan få lite panikänslor ibland. Ska det alltid vara såhär? Men då får jag släppa allt och verkligen tänka att nä, det kommer inte alltid att vara såhär. Om två veckor sitter jag och äter kvällsmat. Soppa dock, men förmodligen en god en. Men får väl väga mig igen imonbitti och hålla tummarna att man gått ner lite lite för att bli taggad. Men detta kommer gå vägen.

Ingen mer som ska opas i Ersta kring den 12 januari. Och är här fler som flyter? Kanske kan peppa varanadra.

Jag har en facebook. Sabina Fahl heter jag. Trevligt med fler "tjockisvänner"

Jag frågade gubben imorse om jag gått ner i vikt men det hade jag inte......Skrattande
    De kommer gå super bra ska du se. Jag är inne på min 16 onde dag med flytet. Fungerar faktiskt riktigt bra. Se bara till att drick mycket vatten, kolsyrat har fungerat för mig. Kör hårt!!
  • Carro777

Jag opas den 12 Januari, gått på modifast snart i 4 veckor. Men nu till problemet, jag börjar bli sjuk=(
    Hostar, hes oh slemmig.. Hur tusan ska jag bära mig åt ? =( Vill Inte bli nekad op nu.....

• Carro777
    Tullemo skrev 2011-01-09 11:42:32 följande:
    Åh nej, jag blev också det innan op och min blev framflyttad 2 veckor, men samtidigt var det det bästa för mig, jag hostade lite efter op också, mest slem från tuben som ville komma upp antar jag, och det var INTE skönt för magen.
    Så även om det är jobbigt så ta hellre och ring och fråga, för du kommer må dåligt efter annars om du är förkyld också. Ta vitaminbrus, drick echinagard och liknande och försök äta vitlök, pressa den och svälj. Inte gott men kan fungera! Och ta hostmedicin som löser upp slem! Hoppas du kryar på dig!
    Jjag är inge förkyld och inte feber. Hostan är inte alls mycket. Mest när jag känner att hes heten tar över. Blir bättre när ja driker vatten. Men är rädd att de ska bryta ut mer. Ska försöka kurerea mig idag så får vi se hur läget är imorgon.. Håller verkligen tummarna.
  • Carro777

Nu är dagen här ! Idag läggs jag in och imorgon bitti blir de op!
    Tack för alla förslag med min förkylning, de har verkligen hjälpt.
    Tar med mig datorn så ja kommer nog hänga här inne en hel del idag.
    Kram på er alla!

Och Lycka till sabinaa!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)