Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fan... Får ingen hjälp... En ssk från Ersta ringde upp. Jesper (min läkare) är fullbokad, det går inte att få prata med honom. Jag får vänta tills den 20:e då han har satt upp mig på en telefontid. Eller söka akut..
Jag har kräkts i två dagar nu, p ga magsåret.
.
)
asså.. hur skriver man en "egenremiss"?
Jaha då har även jag tagit steget, vart hos läkare idag på VC. Tisdag ska jag tillbaka för faste-prover och då tar dom alla prover som ska tas, är dessa ok så är allt klart för remiss. Läkaren sa att det är lika bra att alla värden är ok innan remiss för annars skickar dom bara tillbaka remissen med ett blankt nej.
Men hon började prata om nya rön ang GBP (ca 1 vecka gamla nyheter) och att dom kommit fram till att det finns mer risker med en GBP än vad dom trott innan. Har försökt googla detta men hittar inget, någon som vet??
Jag tuppade av för en stund sedan, läskigt värre... ![]()
puffar på min fråga som jag ställde för några sidor sen (har själv tappat bort vilken det ens va på)
Men.. va hos läkare på VC för en remiss och hon pratade om nya rön ang. GBP och att det har visat sig farligare än man tidigare trott.. har försökt att hitta vad dom nya rönen är men hittar inget, någon som vet här? 
Lyssna inte så mkt på folk eller media, klart man ska vara medvetna om riskerna men dom är långt ifrån så höga som folk får dt och låta. Skulle riskerna att bli svårt skadad/dö vara så höga skulle dom aldrig utföras i denna utsträkning som dom gör. Och många av riskerna som folk pratar om gäller alla operationer, inte endast dessa viktopertioner. Så andas ut
Vi lever redan med dom farligaste riskerna
Sedan jag blev sjuk i magsåret i oktober-2010, och då jag fick åka ambulans fyra gånger, varav den sista gången då jag var medvetslös, så tror min dotter på 7 år att jag ska dö. Hon frågade mig i lördags på sjukhuset "ska du dö nu mamma?".
Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne, för hon vill inte prata om det med mig, eller med sin pappa...