Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej hopp!
Här kommer en som funderar på en GBP. Jag är 23 år, 163 lång o väger runt 115. Sååå, bmi 43-nånting då.
Har testat det mesta, från pulver till LCHF, till lagliga o olagliga piller. Det enda som funkade var när jag låg på 1000-1300 kcal per dag o tränade 5 dar i veckan... O jag känner att jag kommer inte klara av o leva så resten av mitt liv... Så jag tror att min "enda utväg" är en GBP. Har varit överviktig hela livet, o tänkt på min vikt ända sen förskoleåldern. Jag märkte redan då att jag inte såg ut som de andra barnen... O nu har jag försökt gå ner i vikt till o från i 12-13 år...
Känner att om jag skulle få en GBP skulle jag få ett liv. Det är så mkt jag inte vågat göra pga min vikt, för jag tror att jag inte klarar av nått, o att alla andra dömer mig enbart utifrån vikten...
Men jag funderar på om det finns någon chans att jag kan få en operation. O hur lång tid det tar innan man får en, om jag skulle ha sån tur. Bor i Gbg, o har ingen koll alls på vilka sjukhus här i närheten som gör operationen. Har dock bokat in mig på ett informationsmöte på Carlanderska för o få mer "kött på benen" (eller ja, bli av med det :P)
Ville mest skriva av mig lite, har inte vågat säga nått om mina funderingar till min familj öht. Min pappa fick nämligen en GBP, o han tog det inte på allvar så nu är han på väg upp i vikt igen...
Men tror ni att det skulle va svårt för mig o få en operation? Jag känner ju själv att det är dags för mig att börja leva snart, o att få en operation skulle hjälpa mig på min väg.
Har inte läst tråden än, den är ju lite lång :) Men jag ska försöka plöja :)