Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

storkvinnan9901 skrev 2010-10-08 11:00:25 följande:
    jag har den är inte opade men jag äter efter den jätte bra recept jag ger boken en femma!
    jag övar inför om jag ska göra open eller inte.
    kolla på tradera.se eller blocket, eller viktop.se där brukar den vara lite billigare!
    ja den fanns säkert billigare någonstans. tänkte inte så långt innan jag köpte den till ordinarie pris dock men det var värt pengarna ändå tycker jag
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Cilla71a skrev 2010-10-08 17:49:17 följande:
    Jag har oxå köpt boken på Adlibris, väl värt pengarna, kollade in Tradera & andra bokhandlare men den fanns inte där.
    nej har för mig att dom sa på kirurgen att den bara finns på adlibris. kanske kommer på tradera i framtiden när man läst sönder den
  • littlemisstrouble
    Mickan21 skrev 2010-10-09 21:27:21 följande:
    Jag ska opereras i Eksjö  om 3,5 vecka fick komma på infomöte för 2 veckor sen men då blev min remiss skickad i mars först till Värnamo och sen till Eksjö. När blev din remiss skickad?
    min remiss var skickad till värnamo för över 3månader sen och var på infomöte för 2 veckor sen. 10-12 månaders väntetid i värnamo. vill inte vänta sålänge alls om jag inte måste faktiskt.
  • littlemisstrouble
    Mickan21 skrev 2010-10-09 21:36:43 följande:
    Okej vart bor du? Du kan ju åberopa vårdgarantin så får du kanske på sophiahemmet i Stockholm som många andra, eller kanske i Eksjö med men vet inte hur du gör i Eksjö faktiskt..
    bor också på höglandet så igentligen skulle väl remissen ha gått till eksjö direkt men det var väl för att dom inte hade börjat med op i juli när remissen skickades till vmo
  • littlemisstrouble
    Mickan21 skrev 2010-10-09 21:40:50 följande:
    Nej men ring till dom och säg att du vill oberopa vårdgarantin...
    man kan ju testa iaf. ringa och höra med dom om vad dom har för väntetider och sådär.
  • littlemisstrouble
    1638 skrev 2010-10-09 22:09:28 följande:
    Hade i dag en hemskt plågsam upplevelse...
    Dumpade något så jävulusiskt på kalops... åt 4-5 tuggor sen låg jag med hemska smärtor, kallsvettades, skakade o önskade jag kunde spy ur mig... tog 2 timmar innan jag kände mig relativt oki igen...
    KALOPS!??? fattar ingenting.... kanske för "trådigt"???
    Har haft några små dumpingar men aldrig så här, gjorde på ren svenska skit ont i hela magen o när väl maten sjunkit ner till tarmen så kändes tarmrörelserna som en tsunami i magen....
    Kommer dröja lääääääääääänge innan jag vågar mig på kalops igen
    kalops är ju trådigt kött så det kan väl vara att det inte var tillräckligt tuggat?
  • littlemisstrouble
    1638 skrev 2010-10-09 23:06:22 följande:
    Jo det är ju det enda jag kan med logik förstå... men har klarat det förr o att nu då även reagera som jag gjorde under så lång tid o för så liten mängd.... wojne wojne...
    ja det är ju väldigt olika vad man dumpar på och inte vad jag förstår när man läser fakta och pratar med er girls här i tråden
  • littlemisstrouble
    Fragile Angel skrev 2010-10-11 19:08:57 följande:
    Jag ligger inlagd, på Ersta. Den del av min gammla magsäck, som inte används är kraftigt inflammerad. Dom har aldrig sett ngt liknande. Imorgon opereras jag. Rädd och nervös.
    Hoppas det går bra för dig!
  • littlemisstrouble

Jag måste fråga er som redan har gjort op.

Sätter dom dit slangen i halsen innan man är sövd? är den kvar när man vaknar? får väldigt mycket olustkänslor när jag tänker på den där jäkla slangen nertryckt i halsen.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)