Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Måste man ha p-medel insatt efter operationen?

Vad ska man tänka på innan operation för att inte få panik ? känner mig nervös för att få fullständig panik och att blodtrycket skjuter i höjden av rädsla för att något ska gå fel.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Marie78 skrev 2010-12-01 11:38:33 följande:
    Ringde op.koordinator idag och berättade om mitt rökstopp..

Har varit lite hoppfull om att kanske få en op innan sommaren iaf då jag har läst att det går bättre med vårdköerna här i kronoberg... och kirurgen sa att det har tagit mellan 6-8 mån att få op... Men idag fick jag höra att väntetiden är 10-12 månader.
    Det är så jag vill börja gråta. Ytterligare en sommar då sonen får en aptråkig mamma som inte vågar bada.
    Näe usch... nu kommer tårarna ändå.
    Jag har ju för sjutton ingen möjlighet att ta mig till andra ställen... kan inte åberopa vg då..

Supernära att gå och köpa cigg... vad är det för mening liksom.....

Gråter
    vårdgarantin då? du kan ju opas nån annanstans som har mindre kö?
  • littlemisstrouble
    Marie78 skrev 2010-12-01 15:53:43 följande:
    Det är svårt att ta mig till andra ställen då ekonomin inte täcker ev resor, jag har inget körkort, jag är ensamstående....
    Men hur funkar det egentligen på annan ort? Kan man ligga över på patienthotell? Har inte råd med vanligt hotell... Tänk om man bokar hemresa och inte har hunnit bli utskriven tills det är dags att resa?

Usch... är sällan ute och reser så jag vet ingenting... Så nedrans dyrt med tex tåg....
    du får boka hotell själv och sen får man tillbaka pengar på resa och hotell. man får boka ombokningsbar biljett till tåg eftersom man inte vet om man blir utskriver direkt.
  • littlemisstrouble

En fråga, använder ni andra pmedel såsom p.stav och liknande under första året efter operationen?
    med tanke på att det inte är lämpligt för kroppen att bli gravid just då

• littlemisstrouble

Har fått en op tid nu. Ska bara hinna gå ner också. GULP. måste ner rätt mycket innan op. ska till sophiahemmet när det är daxs. dom var jättetrevliga så det känns bra.

• littlemisstrouble
    Annicka skrev 2010-12-15 15:34:39 följande:
    Hur mycket ska du gå ner innan op och dom är jätte trevliga där på sophiahemmet ska dit på 1årskontrollen nu i januari månad.

Lycka till

Kram Annicka
    det är ganska mycket  men jag har 3 månader på mig så jag ska klara det hoppas jag
  • littlemisstrouble
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-15 15:37:43 följande:
    Welcome too the other side .
    littlemisstrouble skrev 2010-12-15 15:23:20 följande:
    Har fått en op tid nu. Ska bara hinna gå ner också. GULP. måste ner rätt mycket innan op. ska till sophiahemmet när det är daxs. dom var jättetrevliga så det känns bra.
    Grattis .
    thank u
  • littlemisstrouble

jag får inte ihop det här, man kan vara sjukskriven max 4 veckor om man har tungt arbete men man får inte lyfta mer än 10kilo på 6 veckor. hur gör jag då när jag måste jobba efter 4 veckor? Har ju tungt arbete inom vården med mycket lyft

• littlemisstrouble
    Zodic skrev 2010-12-17 00:43:20 följande:
    aldrig hört talas om några såna siffror, min läkare sa att man kan lyfta men det kan göra ont, och därför ska man ta det lugnt. Men känns det bra är det helt ok. Jag kunde lyfta som vanligt efter iaf 3 veckor!
    det var vad min släkting fick veta på sophiahemmet iaf. men vi får väl se. jag hoppas att det räcker med 4 veckors sjukskrivning
  • littlemisstrouble
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m49968878.html

är det den tråden du menar?
    Mary Jo skrev 2010-12-17 22:13:12 följande:
    Hej,tänkte hoppa in här och skriva lite så jag får tråden sparad i mina favoriter.
    Har bara precis påbörjat resan till att få göra en gastric bypass op. Var på info möte på sjukhuset idag.

På måndag ska jag ringa och boka tid med läkaren och så får vi hoppas att det inte tar allt för lång tid men dom sa idag på mötet att det blir ungefär 1 år från det att man bad om remiss.

Jag har ett svagt minne av att det finns en tråd om mat för gastric bypass opererade men jag hittar ingen. Någon som vet?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)