Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

slänger ut frågan igen och ser om någon har nåt tips.

vad ska man göra/tänka för att inte vara helt uppstressad och nervös inför operationen?

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

visst är det sunt att vara nervös men blir man för rädd, stressad så kan ju blodtrycket bli för högt och då får man inte opereras

• littlemisstrouble

har ni andra fått göra prover innan ni opererats? typ blodprover, ekg, kapacitet på lungorna med mera?

• littlemisstrouble

Nu måste jag höra med er som har gått på diet innan operationen. går man ner i vikt om man äter 1000kcal om dagen? (två veckor innan måste jag ner på 800kcal) ska opas i slutet av mars.

har hittat en shake som jag verkligen gillar. hurra. nutriletts smoothie färdigskakad tropical var som att dricka en god fruktjuice. den byter jag ut lunch med för tillfället. börjar lite lätt att byta ut ett mål om dagen för att sen öka på med shakes.

• littlemisstrouble
    Päron1986 skrev 2011-01-08 21:13:38 följande:
    Då har de ändrat, för jag måste ha bmi under 40 för att få någon som helst hjälp förutom ägglossningshormoner (kommer inte på namnet i skrivandets stund), men hon rekommenderade mig att gå ned i vikt i första hand eftersom jag kommer vara en riskgraviditet om jag väger så här mycket.

Jag har sett på vänner hur det kan riktigt snett med operation. Men även en del som det gått riktigt bra för.
    Men... jag är så rädd! Tänk att må illa konstant... inte kunna ta upp näring... inte kunna äta utan sk dumping... jag är så vansinnigt rädd för det där. Men ändå överväger jag operation. För jag vill ju inte bli barnlös :(
    och jag vill känna mig fin. jag är trött på att gömma mina 113kg så gott jag kan. Vintern känns ändå ok, då är alla påbylsade. Sommaren är hemsk!
    har det precis som dig. måste också ner massa i vikt innan vi får hjälp med några barn. det suger att behöva göra operation tycker jag många stunder men jag får intala mig själv att det är för mitt eget bästa. att vara stor är ju också farligt.
  • littlemisstrouble

en fråga till er som har flutit under två veckor på max 800 kalorier. hur var det med orken? huvudvärk? hur mycket gick ni ner?

jag är skeptisk till hur jag ska orka jobba med 800 kalorier.
    jobbar nattetid. man måste ju äta något på natten också annars orkar man inte jobba 10timmar.

just nu äter jag runt 1400kcal och är hungrig jämt känns det som men men har inte hållit på så länge heller iof

• littlemisstrouble
    trollbottom skrev 2011-01-12 08:35:59 följande:
    Jag ska börja idag men har tänkt att man får fylla på med mycket vatten, te och kaffe. Jobbar också natt så jag är också lite orolig för hur det ska gå. Framför allt när man ska vända dygnet och måste flytta ätandet med
    åh va bra med en annan nattarbetare som gör samma sak. du går gärna berätta hur det går antingen här eller i min gb eller nåt. är så fundersam på hur jag ska göra med ätande och flytande under de nätter jag jobbar.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)