Inlägg från: huachi86 |Visa alla inlägg
  • huachi86

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

då är man på hotellrummet och är väldigt nervös inför morgon dagen!!!

klockan 9:30 ska jag vara på Sophiahemmet.

Hoppas bara allt går bra...

lycka till alla som opereras dem närmaste dagarna och grattis till er som har fått OP tid.

• huachi86
    Glaadis skrev 2010-05-24 19:58:00 följande:
    Lycka till huachin86 och så ses vi på andra sidan i morgonkväll.Skall opa mig i morgon på ST.Göran.
    Lycka till du med!
    allt kommer gå så bra!!!!

sov gott!
  • huachi86
    Annicka skrev 2010-05-24 19:59:52 följande:
    Lycka till med op imorgon!Kram Annicka
    Tack så mycket =)
    Jeanette 79 skrev 2010-05-24 19:59:43 följande:
    Kan bara fantisera om hur du känner nu. Nervös förväntan antar jag... Kändes såååå himla götta att få op besked idag. Du är framme! Lycka till! Håller tummarna för att det ska gå finfint
    Jag är jätte nervös... försöker få lite sömn men har inte lyckats. hoppas jag får lite sömn åtminstonne... är så rädd för o försvoa mig =(

jag är i Stockholm.

Tack så mycket =)
  • huachi86
    skärgårdsbo skrev 2010-05-24 22:56:04 följande:
    Spännande! Jag ska op:as på Sophiahemmet på onsdag så vi kanske ses? Lycka till!!
    Jo det är spännande, nervöst hehe allt i ett!
    vi kanske ses på onsdag. är juh kvar till torsdag morgon hoppas jag hehe...

tack så mycket. lycka till operationen du med =)
  • huachi86

Idag har jag varit opererad i 1 dag. käns helt fantstiskt!!!

Jag hann inte ens bli nervös innan dem tog mig till operationsrummet. så det kändes väldigt skönt.

Jag var redan uppe o gick igår kväll och idag åker jag hemmåt.

Stannar 1 dag mindre än väntat.

Jag mår jätte bra. Har bara lite håll.

Har lyckats få i mig 1 dl varm soppa. Kändes gott efter all vatten man fått i sig hehe.

Lycka till alla som ska på bedöming i veckan och till dem som opereras.

Jag och "Skärgårdsbo" ligger i samma rum. Roligt att träffa någon från forumet!

Ha en underbar dag allihopa

• huachi86
    Annicka skrev 2010-05-26 12:26:57 följande:
    Skönt att höra att allt har gått bra och välkommen till andra sidan.Kram AnnickaPs hälsa till Skärgårdsbo från mig!
    Tack så mycket!!

Jag ska hälsa henne om hon hinner komma upp innan jag åker... för hon är nere o opas nu =)
  • huachi86
    skärgårdsbo skrev 2010-05-27 14:06:58 följande:
    Hej!Kul att träffa dig på riktigt! Nu är jag också på andra sidan men inte alls så pigg som du var igår när jag kom. Jag är såååå trött och fattare inte hur jag ska orka åka tåg hem till Gbg ensam imorgon.. Men jag kanske är lite piggare efter en natts sömn. Skönt att ha det gjort i alla fall. :)
    HEEEEEJ! vad rolgit o höra att det gick bra.
    Jag har mått väldigt bra. Jag åkte hem igår och det gick jätte bra o promenera till tunnelbannan och sen till tåget.
    Men hoppas att du är piggare till imorgon. Vi får ta o träffas i GBG när vi mår bättre =)
    ha det jätte bra och ta det lugnt...
  • huachi86
    Zodic skrev 2010-05-26 21:55:47 följande:
    Va härligt att höra! Och kul att ni delar rum, hoppas hon mår bra också :)
    =) jo det va roligt o träffas på riktigt.
  • huachi86

Hejsan allihopa!
    tänkte fråga ifall det finns någon tråd här på familjeliv om mat för gastric baypass opererade???

• huachi86
    Zodic skrev 2010-05-27 22:01:24 följande:
    Vi måste ha en fika när ni mår bättre :)
    Ja verkligen =)  det vore väldigt roligt o träffas...
  • huachi86
    skärgårdsbo skrev 2010-05-29 09:03:13 följande:
    Hej!Nu är jag hemma men hemresan var lite motig. Men det gick och det är sååå skönt att vara hemma. Hur går det för dig? Får du i dig all vätska? Vore jättekul att ses när vi är lite mer som vanligt igen.
    Hejsan!
    Vad skönt att resan gick bra=)
    det går bra. har haft lite svårt o äta bara flytande. så jag har ätit lite potatis mos med gräddsås. och lite annat. så det har funkat väldigt bra för mig.
    jag mår bra. har inte ont. har börjat ta lite längre promenader! Men vatten är inte lika lätt o få i sig.
    Hur har det gått för dig???
    det vore jätte roligt o träffas när vi alla mår lite bättre hehe...
  • huachi86
    yakuzapixel skrev 2010-05-29 16:41:47 följande:
    Ja, suveränt forum :). Axlarna är numer i orginalskick, mår hur bra som helst. Ja, virrpanna som jag är lyckades jag glömma laddaren iaf, fastän jag dubbelkollade :). Har du provat att fylla på med protein i det flytande? Jag stekte lite köttfärs och körde i mixer med en keldasoppa - mat! Det var så gott med varm mat, även om den lyckan bara varade i fyra skedar innan jag kände mig proppmätt. Ja puréstadiet känns som en avlägsen dröm, även fast jag tycker det känns lite läskigt att börja proppa ner riktig mat i lilla maggen.
    Heeeej :) vad roligt att du också finns här.
    Hoppas allt är bra med dig. du får komma ner o hälsa på oss här någon gång =)

ha en jätte bra dag allihopa
  • huachi86
    skärgårdsbo skrev 2010-05-31 11:53:43 följande:
    Det är en kamp med det flytande!! Så skönt att det är fler än jag som har problem! Jag har aldrig gillat soppor men nu är det värre än någonsin. Får nästan kräk-känslor av tanken på att ta en soppa till. Kanske vågar även jag testa potatismos om det har fungerat för dig...? Har du även testat knäckebröd? Inatt drömde jag om knäckebröd med potatismos på.. ha ha vet inte om jag håller på att bli galen! Men imorgon har det gått 6 dagar och då ska jag testa knäckemacka tänkte jag.Jag har ännu inte orkat med några promenader, är så fruktansvärt trött!! Men hoppas det blir bättre när jag kommer ur soppstadiet. Vi får planera en fika när vi faktiskt kan fika på något som de serverar. Eller kanske sopplunch.. ha ha
    För mig funkade mos jätte bra. jag ät mos med gräddsås och det var jätte gott. har nog aldrig varit så gott hahaha
    har inte ätit knäckemacka men jag har ätit 1 väldigt grov brödbit och det har gått bra =)
    idag åt jag lite fullkornspasta med kyckling. tuggade som aldrig förr hahaha men det var gott. har inte mått dåligt efter det, så jag är jätte glad.
    imorgon är det 1 vecka sedan operationen och jag mår super =)

jag tycker att du ska prova o äta och känna efter. ät långsamt och tugga mycket så går det nog bra =)

och det med fikan så tycker jag att vi väntar tills vi kan äta haha för sopplunch vägrar jag gå på
  • huachi86
    Zodic skrev 2010-05-31 17:05:46 följande:
    Jag mådde också illa av tanken på soppa :P men prova lite potatis eller knäckebröd, jag åt knäckemacka efter 6 dagar. märker du att det inte känns bra är det ju bara att att äta flytande lite mer :P Men vad hindrar dig?Jag stod helt enkelt kvar i den långsamma kön med förhoppningen att jag skulle bli gravid, men gav upp till slut, jag vill inte att det ska vara hur långt som helst mellan barnen.det finns massa för- och efterbilder på viktop.se! :)
    Vi får ta o bestämma nåt när vi båda kan ta lite längre promenader =) du får säga till när du känner dig OK för det!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)