skärgårdsbo skrev 2010-05-31 11:53:43 följande:
Det är en kamp med det flytande!! Så skönt att det är fler än jag som har problem! Jag har aldrig gillat soppor men nu är det värre än någonsin. Får nästan kräk-känslor av tanken på att ta en soppa till. Kanske vågar även jag testa potatismos om det har fungerat för dig...? Har du även testat knäckebröd? Inatt drömde jag om knäckebröd med potatismos på.. ha ha vet inte om jag håller på att bli galen! Men imorgon har det gått 6 dagar och då ska jag testa knäckemacka tänkte jag.Jag har ännu inte orkat med några promenader, är så fruktansvärt trött!! Men hoppas det blir bättre när jag kommer ur soppstadiet. Vi får planera en fika när vi faktiskt kan fika på något som de serverar. Eller kanske sopplunch.. ha ha
För mig funkade mos jätte bra. jag ät mos med gräddsås och det var jätte gott. har nog aldrig varit så gott hahaha
har inte ätit knäckemacka men jag har ätit 1 väldigt grov brödbit och det har gått bra =)
idag åt jag lite fullkornspasta med kyckling. tuggade som aldrig förr hahaha men det var gott. har inte mått dåligt efter det, så jag är jätte glad.
imorgon är det 1 vecka sedan operationen och jag mår super =)
jag tycker att du ska prova o äta och känna efter. ät långsamt och tugga mycket så går det nog bra =)
och det med fikan så tycker jag att vi väntar tills vi kan äta haha för sopplunch vägrar jag gå på