Inlägg från: Lolalee |Visa alla inlägg
  • Lolalee

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

hej! jag har några frågor kring egenremiss..
    hur skriver man en sån?
    vad bör den innehålla?
    hur ska den skickas, via mail el brev?
    får man skicka den till vilket sjukhus man själv vill?
    om man skickar egenremiss, kan man få op via landstinget då?
    tar det lika lång tid att få tid hos kirurg som om VC läkare skickat remiss?

ja, det är väl ungefär det jag undrar över.. hoppas någon kan svara=)
    //lola.
  • Lolalee

hej allihop (igen)
    efter mycke tjaffs med läkare som i princip vägrar skriva remiss så har ja bestämt mig för att skriva en egen remiss.. jag behöver all hjälp ja kan få av er nu.. vad skriver man? och om man såsmåningom blir godkänd för op trots egenremiss, får man open betald av  landstinget?

• Lolalee

ni som skickat egenremiss, skickade ni till ett eller flera sjukhus samtidigt??
    jag har just fått ihop min egenremiss och ska skicka den till ersta.. några rekomendationer?

• Lolalee

hej allihop! idag ska jag skicka min egenremiss!! nån som har adressen till ersta?? ska ja bara skicka den till ersta lr kan man skicka till olika sjukhus samtidigt?kram!

• Lolalee
    Lolalee skrev 2011-01-11 11:34:56 följande:
    hej allihop! idag ska jag skicka min egenremiss!! nån som har adressen till ersta?? ska ja bara skicka den till ersta lr kan man skicka till olika sjukhus samtidigt?kram!
    ersta sjukhus
    kirurgkliniken
    fjällgatan 44
    är det rätt??
  • Lolalee
    Lolalee skrev 2011-01-11 11:34:56 följande:
    provar igen...
  • Lolalee
    Lattjo skrev 2011-01-12 09:52:36 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa med adressen men jag skulle råda dig att skicka remissen till s:t göran också för där går det kanske fortare. Du kan skicka till fler sjukhus, när du sen fått tid på något ställe så drar du tillbaka remissen från det eller dom andra ställena du skickat remissen till. Lycka till!
    men gör s:t göran op via landstinget..? de va nån som sa att de enbart tar emot "privat betalande"
  • Lolalee
    Lattjo skrev 2011-01-12 12:03:20 följande:
    Nej jag har fått min via landstinget så dom gör absolut inte bara privata operationer :)
    okej=) låter bra.. ska leta upp adressen meddetsamma=)
    måste ha missuppfattat kompisen som sa det då..=S
  • Lolalee

hejhopp! idag ringde ersta o berättade att de mottagit min remiss och att de även skulle skicka hem en remissbekräftelse.. hur lång tid tar det från dess att remiss kommit in till dess att man får träffa läkare?kram!

• Lolalee
    Lolalee skrev 2011-01-17 15:10:20 följande:
    hejhopp! idag ringde ersta o berättade att de mottagit min remiss och att de även skulle skicka hem en remissbekräftelse.. hur lång tid tar det från dess att remiss kommit in till dess att man får träffa läkare?kram!
    *puff*
  • Lolalee

fick remissbekräftelse från ersta idag.. 6 månaders väntetid...
    fick min remiss tillbaks från s:t görans sjukhus + en post it där det stod: vi accepterar inte egen remiss mvh.
    om man bara hade råd o göra en op privat..

• Lolalee
    Lattjo skrev 2011-01-19 17:38:37 följande:
    Vad dumt att dom inte tar emot egenremisser! Skönt att du iaf fått remissbekräftelse från Ersta! Jag har hört flera som sagt att det tagit lite kortare tid än 6 månader men det kan ju vvara bra att ändås tälla in sig på den tiden så slipper man bli besviken! Nu är iaf bollen i rullning, snart är det din tur :)
    jag har hela tiden varit inställd på att det kommer ta tid...=) känns bara så skönt att jag ändå kommit nånvart liksom=) jag har varit fet 13 år så vad är då 6 månader till?=)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)