Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Dumpar = kräka?
Och jag skriver om mina frågor.
Måste man gå ner i vikt inna OP?
Och hur går en utvärdering till? Vad frågar dom?
Dumpar = kräka?
Och jag skriver om mina frågor.
Måste man gå ner i vikt inna OP?
Och hur går en utvärdering till? Vad frågar dom?
Jag har garderben full av skor. Bla dom jag hade på min studen och dom passar absolut inte. Många som ligger där passar tyvärr inte. Så visst har mina fötter blivit större och jag ser fram emot att få mindre fötter igen så man kan damma av alla gamla skor.
Jag har typ 2 sopsäckar med gamla smala kläder på vinden som jag inte fick kasta för min man. (var jättelängesen jag rensade) så det kan väl va kul att ta ner dom igen. Funderar på att ta en riktig rensning igen för där är fan inte mycke som passar mig. Man mår ju bara dåligt när man provar och provar massa kläder som inte passar. Kan ju va kul att ta fram dom sen.
Jag vet inte vem det var som skrev det men jag håller med att det är jättekul att läsa vad alla skriver. Jag har fått 10 gånger mer info om en OP på en vecka än vad jag försökt läsa på nätet på några månader. Jag har förstått att det är minsann ingen dans på rosor.
Jag har jättelänge kvar till en OP men är redan nervös för att åka till Ersta själv, att leva på flytande några veckor eftersom jag redan är fruktansvärt trött.
Men gla är jag iaf, fast än att jag förmodligen inte kommer att träffa en läkare förrän i januari nåsta år. Men jag har en ca tid och det gör mycket!
Dumma jävla landsting jag bor i
Jag går nu i tankarna att betala min OP själv. Jag vet inte om jag orkar vänta i 6 månader. Jag har redan väntat i 6 månader ju! Hur stor kommer jag inte att vara då?
Men det är ju detta med just betalningen....nån här som betalt sin själv?
Nu har jag skickat iväg ett mail till FK och undersöker möjligheterna att få vård utomlands då vi kan kräva det inom EU. Men tydligen får man ligga ute med pengarna sen KANSKE man får tillbaka dom, så det känns lite riskabelt. Men man kan ju undersöka.
Igår pratade jag och min gubbe om att betala OPn själv. Han sa i veckan att jag fick bestämma själv men jag vet att han tycker att jag ska vänta. Visst är det surt att låna över 100 000 men han sa också att han ville att jag skulle göra en OP eftersom vi kan ha det jävligt tufft ibland, han och jag, pga mig. Och är rädd att vi kanske inte orkar att ha det så i över 6 månader till. Jag var ju på väg att kasta ut honom en gång, men stannade upp och tänkte på mina barn. Men ibland vill jag bara vara själv. Jag mår bäst när jag är med mina barn, tänker inte på min vikt och känner att gubben förtjänar någon annan, som inte är så arg hela tiden.
Känns surt som fan att lägga 100 000 på bara mig, pengar som vi får ta av vår lön, som kunde gått till något roligare tillsammans med barnen. Men jag blir bara större och större, mår sämre och sämre. Jag tittar mig absolut inte i spegelen och när jag gör det, gör jag det för att se hur äcklig jag faktiskt blivit.
Idag ringde jag Ersta och frågade dom vad en OP skulle kosta om jag betala den själv. 130 000 kr blev svaret. Jag ringde också Aleris i Stockholm och dom tog 110 000 kr. Tjejen jag pratade på Aleris var jättesnäll (naturligtvis vill dom ju att jag ska komma dit så dom får pengarna) och jag fick en teletid till på onsdag nästa vecka där jag ska prata med kiurgen och blir det ett godkännade av honom (som det förmodligen blir) så blir det en OP den 24 augusti.
Jag känner att det är mycket pengar att lägga på bara mig. Men gubben vill att vi gör det eftersom han ser hur dåligt jag mår och hur ont jag har ibland. Och då, min vänner, är min gubbe ganska snål =)
Och eftersom det skiljer sig minst 6 månader från att betala en själv eller vänta så börjar det bli självklart.
Men ändå 110 000 kr? På bara mig? Som vi kommer få betala av i många år? När jag får den betald om minst 6 månader? För Ersta hade inte fått min remiss än. Och det var 2 veckor sen jag pratade med Landskrona och bad dom skicka den dit.
Men jag är lättat och glad. Det är typ bara 2 månader till den 24 augusti.