• PetraD

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

HelenN skrev 2010-11-21 22:06:47 följande:
    En fråga om bedömningsmötet.

Träffas man i grupp eller har man ett personligt möte med dietist och läkare?

Ska iväg på tisdag och har 1000 frågor i huvudet! Är rädd att min värld går under om jag får ett nej......
    jag var först i en grupp med allmän info, sen fick var och en träffa sjuksköterska och läkare
  • PetraD
    Tinzi skrev 2010-11-21 22:17:09 följande:
    okej,. när efter OP provade du första gången?

och sen en anann fråga...OST...ingår det i MJUKA kosten?  skulle vilja ha lite ost på min knäckemacka nämligen :)
    kommer inte ihåg exakt, men har för mig åt lite ris ca ett par veckor efter
    vet faktiskt ej om ost ingår..
  • PetraD
    amsim skrev 2010-11-22 08:34:31 följande:
    I Värnamo var de mycket tydliga med det redan på infomötet innan op att de inte överhuvudtaget diskuterar ev bukplastik förrän på 2-årsåterbesöket. Men som med allt annat, det skiljer säkert mellan olika landsting. Fungerar säkert annorlunda om du betalar och gör det privat.
    tack för ditt svar
  • PetraD
    Spetan skrev 2010-11-22 08:44:47 följande:
    Nu börjar det närma sig.
    Läggs in i kväll för Op i morgon Skrattande

Kan inte fatta att det äntligen är dags. Det är först nu som det börjar bli pirrigt Tungan ute men det är väl som det ska antar jag.

Måste säga att dessa två veckor med flyt har gått över förväntan bra. Trodde att det skulle bli mycket värre än det var.
    lycka till & (som de brukar säga) välkommen till andra sidan
  • PetraD
    Badfantasten skrev 2010-11-22 08:51:25 följande:
    Jag blev bukplastik opererad exakt 1 år efter op.
    Min läkare genom vårdcentralen skickade i väg remiss och jag fick en snabb tid efter 6 v genom landstinget.
    Jag gick ner all övervikt på 6 månader, och hade innan bukplastiken alltså stått stilla ca 6 månader i vikt.
    så du fick din betald då? vilket landsting??
  • PetraD
    Felicia6 skrev 2010-11-22 08:52:23 följande:
    Jag var på bedömning ett år efter operation och fick godkänt och sen opades jag 1.5år efter min gbp-op
    tack för ditt svar
    frågar dig också då vilket landsting?? betald av dem?
  • PetraD
    Teddybjörnen Fredriksson01 skrev 2010-11-22 12:22:58 följande:
    Vägning i dag .
    Opades 19/10 och har sedan dess gått ner 10,3 kg! Känns så himla skönt! "Bara" 20-30 kg kvar nu då

Ullaredsresan gick bra, bättre än förväntat .
    grattis till toppenresultat
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)