Inlägg från: FamilyFamily |Visa alla inlägg
  • FamilyFamily

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vänat skrev 2010-08-19 22:37:28 följande:
    Ursch då låter jobbigt krya på dig! Tur i oturen att de trots allt gick bra.
    tack för omtanken , ja jag hade verkligen tur i oturen.
  • FamilyFamily
    frökenKAJO skrev 2010-08-20 07:34:08 följande:
    Familyfamily: Så fruktansvärt jobbigt för dig med tarmvred och akutoperation!!!
    Du skrev att du väntade för länge, hur kom det sig? Har man inte skitont när man får tarmvred? Frågsr mest för att jag ären sån där person som nog skulle kunna strunta i att åka in, och då kan det ju vara bra att försöka ta lärdom av andra.
    Har du lust att berätta lite om hur det kändes?
    Ja detta är ju andra gången jag har det och  förra gången var smärtorna akut med en gång. Denna gång kom de smygande o jag tänkte att om jag äter soppa som är lättsmält så går det säkert över. jag har för övrigt från dag 1 efter dag 1 problem att äta mat,dvs jag får alltid ont efter mat.

Så en dag till soppan tog jag smörgås o då kände jag igen smärtan den är outhärdlig, hos mig kommer de i kramper lixom när tarmen försöker jobba. Man kan ju inte heller gå på toa o göra nr 2 för inget kommer ju förbi.

Men du vet när det är dags att åka in sec om det är första gången för jag lovar dig att du inte ens tidigare har känt de smärtorna. Du märker det oxå på att magen blir som en ballong o låter ihålig om du slår lite på den om du förstår vad jag menar. du får gärna fråga mer.
  • FamilyFamily
    Fragile Angel skrev 2010-08-19 23:28:07 följande:
    Nämen oj! Stackare! Krya på dig nu {#emotions_dlg.flower}.
    Lalalong skrev 2010-08-19 22:42:04 följande:
    Jag kom på att jag har ju glömt berätta hur det gick på anställningsintervjun som jag var lite nervös inför. Jag fick så mycket fin peppning här i tråden!! Kärlek till er.

Jag fick jobbet!
    Och det trots att jag inte kan börja nu, utan jag kommer ta föräldraledigt direkt och rektorn är tvungen att ta in en vikarie för mig hela hösten. Men hon tyckte det var värt det för att vara säker på att jag inte sökte mig någon annanstans innan de skulle rekrytera mer personal. Det kändes som ett bra betyg på att jag gjort ett gott intryck.
    Tack alla snälla som gav mig mod och styrka att gå dit rak i ryggen och inte låtsas om min vikt.
    G R A T T I S ! Vad roligt .
    tack för omtanken
  • FamilyFamily
    V P E skrev 2010-08-19 23:34:48 följande:
    Har du fått tarmvred på grund av GBP:n?
    Jag har hört att det är en risk för det (som efter alla ingrepp i mag-tarmkanalen)... lät ju riktigt otäckt. Krya på dig
    vid alla magoperationer är ju tarmvred en risk. min läkare sa denna gången att de har forskat och GBP ger mer tarmvred än alla andra magoperationer. jag önskar verkligen inte ens min värsta ovän detta.

detta låter säkert sjuk men är så ledsen att de totalt förstört min magplastik, jag har ju gjort 2 op för tarmvred och innan dess hade jag gjort en stor bukplastik o sytt ihop magmuskler. Dock klarade inte dessa doktorer att sy ihop igen så nu har jag ett fult hål där .låter patetiskt men efter alla år som fet så var jag så nöjd med min kropp
  • FamilyFamily
    pilliss skrev 2010-09-01 10:18:08 följande:
    Undrar några saker!
    Hur stort ärr har ni som op?
    Hur lång sjukskrivning har/hade ni efter?
    jag har 5 titthåll, ca 1 cm långa. går knappt se var de varit efter 4 år. Jag var sjukskriven i 8v pga olika komplikationer
  • FamilyFamily
    fruhof skrev 2010-09-29 09:17:28 följande:

Hej hej allihopa!

Det e så härligt att läsa om allas fina resultat, längtar tills man är där själv!

Är inne på min 10:e dag på cambridge och ska opereras på tisdag 5 okt på Carlanderska, längtar....

Känns lite konstigt att man längtar till att lägga sig på ett operationsbord, men det e väl för

att det blir första dagen i en nya liv :)   Ska bli såå skönt att aldrig mer behöva banta, dricka cambridge som

man har gjort tusentals gånger och även fått fina resultat men som vanligt så går man ju upp ännu mer än

man gick ner...

Lycka till! Hoppas allt går bra. Har bara hört gott om Carlanderska
  • FamilyFamily
    fruhof skrev 2010-09-29 09:26:19 följande:
    Tack.....jo jag har ju också bara hört gott om Carlanderska. Och så blir jag ju opererad av vad jag förstått den allra bästa....:)
    vem opererar dig?Själv är jag opad i varberg men pga komplikationer går jag nu på sahlgrenska på kontroller varje månad.
  • FamilyFamily
    fruhof skrev 2010-09-29 09:51:46 följande:
    Ska opereras av Hans Lönroth
    ok då blir det bra
  • FamilyFamily

svårt att äta mat, får ont varje gång.
    2 st tarmvred som akutopereras

• FamilyFamily
    frökenKAJO skrev 2010-09-29 12:33:03 följande:
    Jobbigt Family!
    Orkar du dela med dig av dina erfarenheter? Hur, var och när börjde problemen och vad har hänt efteråt? Hur mår du nu?
    Mina problem har följt mig hela tiden. Alltid ont efter jag ätit. För ganska exakt 1 år sedan fick jag kraftig värk o sökte akut. De röntgade och konstaterade tarmvred. Opererades och kände mig bättre ett tag.

Sen började problemen igen, ont konstant efter varje måltid, Sen för några månader sedan blev det värre igen, fick åka till sahlgrenska igen o de opererade igen

Efter operationen så kommer problemen smygande igen. Skönt är dock ändå att nu går jag på kontroller regelbundet på sahlgrenska och de tar tag i problemet.

På tur står en ny skiktröntgen och ev en till operation för att åtgärda trång passage

Så jag mår verkligen inte bra, äter starka värktabletter inför varje måltid. mat har blivit ett nödvändigt ont för mig, men som sagt alla får ju inte sådana här problem och operationen är ju för många en vändning i rätt riktning.
  • FamilyFamily
    Adalel skrev 2010-09-29 18:09:44 följande:
    Fy vad hemskt, stackars dig. Hoppas verkligen att de kan reda ut vad det beror på. När opererades du?
    för 4 år sedan
  • FamilyFamily
    Virriga Vera skrev 2010-09-30 10:00:28 följande:
    Jag är under 100!!!!! WOHOOOOO!!!!!
    Grattis!! Glömmer aldrig den dagen vågen visade två-siffrigt.....
  • FamilyFamily
    Adalel skrev 2010-09-30 11:44:48 följande:
    Oj, ja det var ju ett tag sedan. Hoppas att det löser sig.
    ja det hoppas jag oxå. Det är så otroligt jobbigt att ha det så här.

Ständigt leva på starka smärtlindrande. det bara för att kunna äta utan att gråta
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)