Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Min lycka: har du funderat på varför du inte vill? För mig är valet ganska enkelt, inte för att jag vill operera mig , den biten önskar jag att jag slapp, men jag väljer istället att leva!
    Nu har jag inte godkänts ännu för op,
    Men har känt så länge att min vikt inskränker på mina möjligheter att leva fullt ut! Att få må bra i Mig själv och vara lycklig!!, sen så längtar jag något fruktansvärt efter barn,
    Mitt mål är inte att bli en pinne, min trivsel vikt ligger på 75 kg till mina 163 cm. Vilket ger Mig ett BMI på ca 27...
    Jag tror starkt på en mening med allt,
    Och jag tror stenhårt på att du kan klara att gå ner dom 30 kg , för att kunna opas, OM du bestämmer att det är det DU vill.
    Alla vi här inne finns för att stötta varandra,
    Vi finns här om du vill ha oss :)
    Välj att se möjligheterna istället för hindren framför oss :) alla förtjänar vi att få må bra oavsett hur vi väljer att leva våra liv :)

• MizzPiggy

Grattis silveremma!
    Min remiss ska ha skickats några dar före jul, hoppas få min remissbekräftelse ja me snart! Blir avis ja ;)

• MizzPiggy

Jippi!! Nu har jag fått remissbekräftelsen! Och den blev skickad till Ljungby som jag ville.
    Så jag ringde på en gång och frågade lite om vårdgarantin, så jag ska skicka in lappen som var längst ner på remissen att jag åberopar vårdgarantin.
    Vet ni något om jag kan skriva på lappen att jag gärna tar avbokningstider ? Tanten jag pratade med var inte sådär jätte trevlig ..
    Inte otrevlig heller men lite kort ,
    så ja undviker gärna att ringa henne igen såhär tätt inpå.
    Skönt att bollen är i rullning! Remiss bekräftelsen var utskriven redan den 28/12 fast ja fick den idag. Den biten gick ju fort då iaf , alltid nått :)
    Hoppas på tid för bedömning snarast då, fast de måste man väl ställa in sig på att de e lång väntan?
    Hoppas inte de iaf.
    Kram till er alla :)

• MizzPiggy

Kom o tänka på de innan idag, med tanke på att de va 4 månader väntetid för bedömning till Ljungby , så lär de va fler än jag som hörde om deras korta köer ..
    För 4 månaders väntetid är ju knappast en liten kö till ett sjukhus som sägs ha flera gbp kirurg team..
    Någon som vet något om De?

• MizzPiggy

Zookie: nej! Såklart de inte är fel! Tvärtom tycker jag att de låter jävligt sunt !.
    Tänker själv i dom banorna, jag e inte byggt för att väga 60 kg fast BMI antyder det då jag inte är längre än 163!. Jag trivs som allra BÄST när jag väger 75 kg!!
    Då har jag lagom med rumpa o tuttar kvar men ändå en midja !
    Har vägt 70 en gång som vuxen, då var jag välldigt vältränad oxå , och det kan jag absolut tänka mig att gå ner till men inte ett gram mindre för jag var på gränsen att se sjuk ut när jag vägde 70!.
    Så jag tycker att lagom e fan bäst! Vem vill se ut som en planka? INTE jag iaf. Jag vill se ut som en riktigt kvinna ( allt detta e förståss i mina egna mått mätt och mina värderingar, Mao olika för alla...)
    Lycka till!
    Själv väntar jag på tid för bedömning...

• MizzPiggy

En liten fråga, är de minimi kravet efter bedömning / före op, att man går ner tio procent av sin vikt?

• MizzPiggy

Jag fick me ta prover direkt efter att jag fått remissen första gången! Inget annat,
    Hur många e de som får sin op tid direkt på bedömningen??
    Hur många av er får vänta?
    Hur länge har ni fått vänta från de att ni fick op tiden till själva op dagen?
    Vore glad om de e någon som vet!
    För jag tänker såhär, att ja som åberopat VG
    SKA ju få tid för bedömning innom 90 dgr,
    Och OM jag blir godkänd och får op tid i handen, borde ju i praktiken kunna bli opad lagom till sommaren om man har tur, eller?
    Längtar som fasen efter ett brev i lådan med tid för bedömning!!.

Jag blir så himla taggad av alla er duktiga kämpar där ute!! Kram på er!

• MizzPiggy

Jumbopolly: okay! Men hade du redan varit på bedömning? Eftersom du ringde själv till kirurgen och sen fick tid?

• MizzPiggy

Jumbopolly: VA!? Har du varit på info möte men ingen personlig bedömning?? Och ä då får du en tid!? Wow här är de slapphänt!(inget illa ment, bara att på andra ställen ska de va både och , samt så himla omständigt)
    Skönt att de rullat på så smidigt!
    Hoppas på samma smidiga rulljangs jag me :) lycka till me allt!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)