-
Jag bor tyvärr i Norge nuTinzi skrev 2010-10-18 19:10:05 följande:men varför? min sambo fick op bet nu i dec utan att köa alls, dock ingår ej resor då. ring vårdslussen. han gick bara till läkaren bad om remiss till op. tog 3 vecor.
Och här är det köer...
-
Skitsnygg!!!Karra skrev 2010-10-18 19:35:37 följande:6månder senare och -29,7kg! -
lyssnar nu !!!sol vind och vatten skrev 2010-10-19 11:11:05 följande:På P1 gick precis ett program om gbp. Om ni går in och söker på P1s hemsida på programet kropp och själ så kommer det nog snart upp en länk så den om vill kan lyssna på det via sin dator.
-
Idag var sista dagen med " vanlig" mägd mat.
Sonen och jag gick på restaurang för att äta oss mätta på gosaker!!!
Imorgon börjas det med Allevo. Jag har ett bmi på 45,9 (125 kg) men har nu varit sjuk från i fredags och vikten är nu på 122 kg bmi 44,8
Det ska bli spännande o se om jag klarar flytet innan op. Jag har aldrig klarat det förr...
Men nu har man ju ett mål!! -
Till mig sa de på Ersta att läkaren får bara sjukskriva i 2 veckor itaget.Fröken Stålhand skrev 2010-10-19 20:46:00 följande:Börjar med modifast imorgon... =) Op om tre veckor!
Hur fungerar det med sjukskrivning? Jobbar inom vården... Någon som vet?
Det är för att man ska komma i balans efter operationen inte för att man inte kan röra sig.
Det var vad de sa till mig. Men jag kommer i från Norge så jag kommer nog begära 4 veckor då jag kan inte förstå hur jag ska klara av jobbet o äta var o varannan timme.
-
Hmmm ja det är konstigt...Lalalong skrev 2010-10-19 20:54:51 följande:Det är konstigt att dom ger olika besked. Min rumskamrat som jobbar som personlig assistent hade ett intyg på sjukskrivning i 4 veckor med sig hem när vi åkte.Det beror kanske på om man ska dit dagen innan för att träffa narkosläkare och så vidare. Hur man jobbar den dagen och vilken tid man ska dit o.s.v. Men annars finns ju inga hinder för att jobba fram till dagen innan.Fröken Stålhand skrev 2010-10-19 20:52:06 följande:Ok, tack!! =) jag kan nog räkna mitt arbete som tungt! Jobbar man till dagen innan?
Men eftersom jag inte berörs av den svenska sjukskrivningen så har jag inte brytt mig om att fråga mer om det!
-
Kan man inte fixa en lista om när man ska opereras eller närman gjorde operationen ?
Vore kul att ha en liten översikt. -
Då kanske vi träffas! Har optid 3 nov...sophiasthlm skrev 2010-10-20 08:28:53 följande:Yepp Äntligen kom brevet ifrån Ersta Op tid den 2 November..........
-
Jag har hållt på nu i tre dagar med flyt innan op,
Men jag får inte i mig den ersættningen (allevo) ...
Någon annan som varit med om samma?
Vad ska jag göra...??? -
Någon härinne som har tips på vad man kan äta istället för Modifast under flytet???
Jag bor i Norge så vi har Allevo istället för Modifast men jag klarar det inte.
Jag får det upp igen...
Nu vet jag inte vad jag ska göra.?