Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
He he bra det ;)
He he bra det ;)
Jag drack nutrellet shake and go i två veckor innan op och gick ner 13,5 kg. Men alla e olika!!
Grattis smalis!!
Det brukar gå ganska fort. Jag träffade läkaren i början av juni 09 op ringde i början av juli för op i agusti. Men jag vart dunder förkyld och åkte på nån slags virus . Jag vart opad i början på sep 09
Du dumpar på att maten du äter är för fet!! Dra ner fettet.
Jo det kan det åxå vara, du får kolla upp det!!
Jejja78:: detär helt normalt att man kan bli deppig!! Min kirurg varnade mig för det. Jag började att tänka så dagen efter op men då sa jag åt mig själv att skärpa mig. Och jag ångrar ingenting!!! Jag får på mig kläder i normal storlek!! Jag orkar mkt mer, jag kan äta allt, och flera ggr per dag, jag vart gravid, och nu lite löjlig sak men jag är inte van att killar tittar på en! Och inte med blicken åh vad hon e tjock!!!! Det kommer att bli bra. Man känner sig snygg!!! Ta det bara lungt och låt psyket ha sin lilla sorg.. Men det finns inget att ångra!!!!!
Byt ut till lite godare flyt!! Jag gjorde dip och filmjölk med smak m.m sen så klarade jag inte puré formen så jag åt vanlig mat och tugga, tugga,tuggade det så det vart puré tillslut!! Lycka till nu!
Hoppas att du får min kirurg Rebecka Zackarias. Hon är skit bra! Du kommer att opas på ett av Sveriges bästa sjukhus när det gäller gbp op. Deras säkerhet med dubbel stygn är det ända sjukhuset som syr på det sättet. Och dom e toppen kirurgerna, sköterskerna på avd och sköterskerna på uppvaket. Jag vart jätte väl omtagen där och dom var ur gulliga mot mig när jag var tok rädd inne på förberedelse rummet innan op. Lycka till i morgon!!!
Omhändertagen heter det ju !!!!!! î??