• Tinzi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Anna 73a skrev 2010-05-26 22:19:14 följande:
    Det kommer säkert att gå bra.. Som sagt dom e underbara där =) Ock som du säger så har du ju haft allt klart innan så det borde inte vara några problem... Svaret e ju bara ett samtal bort!!! Japp jag fick tillbaka för taxi resan.. Även dricksen på 40kr jag gav taxichaffören för den guidade turen fick jag tillbaka =)
    heheh oki, låter bra det, tack :)
  • Tinzi
    CeciliaB skrev 2010-05-28 10:30:09 följande:
    Nu kommer de strax om GBP Op hos malou efter 10! Två st som berättar om hud överflödet bla....
    oJJ, missade jag det? vad syyynd...
  • Tinzi

Hej hopp alla goa & glada :)

Kom hem igår kväll efter bedömning på Sophiahemmet. De är verkligen super trevliga där.

Fick OK för OP & valde att OP den 15 Sep då jag vill amma klart & ska på Spaniensemester i Aug och inte vill vara Ny OP då.

Längtar dock efter min OP hela tiden, skulle helst göra det NU BUMS! Vill så gärna börja gå ner och slippa alla desa krämpor man har som tung (iaf jag)

Nån mer som ska OP där i Sep?

Ha nu en bra dag! :)

• Tinzi

Hej hopp!

En fråga: jag ska OP 15 sep på Sophia. Ska gå ner 7 kg tills dess. Hur mycket har ni gått ner i vikt på 14 dagar? hinner jag gå ner dessa kg om jag äter modifast i 14 dagar  enbart?

• Tinzi
    ChokladMoshin skrev 2010-06-06 19:02:46 följande:
    Jag gick ner lite över 7 kg på 14 dagar, åt dock Cambridge.
    Oki, tack :)
  • Tinzi
    Zodic skrev 2010-06-06 19:58:35 följande:
    jag skulle iaaf räkna på tre veckor, men försök ändra på vanorna redan nu, då kan du ju säkert gå ner några kg inann flytet :)
    kan också rekommendera cambridge..
    Oki, saken är den att jag ska ha tjejfest den 31 Juli dvs 15 dagar innan OP. har inte unnat mig ngt kul på säkert 1,5 år och kommer inte kunna festa/äta på ett bra tag så ville ha en utekväll m. tjejerna för första/sista gången på länge.

Men jag kanske kan byta ut en måltid i 2 veckor innan eller så och köra enbart modifast sista 2 veckorna....vad händer om man bara gått ner 6,5 kg lixom?

Och vad är cambridgde? (kommer iof köra modifast iaf då jag redan har ca 60 påsar i frysen men men)
  • Tinzi

Nån som fått byst/armar/ annat betalt av landstinget? alltså plastikk. eller är det bara mage som man kan få?

• Tinzi
    Ölandstokan skrev 2010-06-08 14:55:02 följande:
    Min vän som tillhör Göteborg fick "bara buk" dom tog bort 4kg bara hud, Huu så mkt.
    Men läk sa till henne att Oj, du skulle behöva både nya bröst, arnar och lår men det är inget vi betalar, utan dom tyckte att hon skulle vara nöjd som fick en buk .
    som jag anade då :( ska hon göra privat/bet. själv lr?
  • Tinzi
    frökenKAJO skrev 2010-06-08 15:15:07 följande:
    Men det tycker jag faktiskt är ganska rimligt.
    GBP är ju en operation som görs av hälsoskäl, inte ur skönhetsaspekt. Sjukvården går rätt knackigt och man måste såklart prioritera var resurserna bör läggas.

Så länge man inte lider fysiskt av hängiga bröst eller gäddhäng så tycker jag gott att man kan operera det privat.
    jo, fast jag undrar om man kan få det bet. om man tex får eksem/utslag etc?
  • Tinzi
    Felicia6 skrev 2010-06-08 17:29:57 följande:
    Det är jätteolika beroende på landsting och problematik. Bukplastik är inget man bara får heller utan man ska ha visst antal centimeter häng tex eller problem med eksem osv..

Jag fick bukplastik via landstinget o nu har jag fått remiss skickad av kirurgen som gjorde bukplastiken till bedömning för lår och rumpa och kanske får det via landstinget oxå så det är jätteolika
    oki, hoppas du får godkänt då :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)