V P E skrev 2010-07-16 15:15:08 följande:
Jag har läst lite i tråden och ser att det verkar vara jätteolika hur mottagningsbesöken ser ut, hur mkt läkarna bryr sig om vad man egentligen vet om operationen... när jag var på Sophiahemmet på besök så träffade jag läkaren i kanske max fem minuter... han frågade om jag hade några sjukdomar, åt några mediciner samt om min nuvarande vikt var toppnotering ... och jajemän, som jag har nått toppen nu (

)
Sen sa han att 3-4 kg skulle jag gå ner.
Efter det träffade jag dietisten i... tjaa... en halv minut, vi hann inte ens sätta oss ner, hon undrade bara hur mkt läkaren ville att jag skulle gå ner och sa att då var det ju lugnt, sen rusade hon iväg till nån annan patient. Sen fick jag en op-tid och... det var allt, liksom.
Jag kan tycka att det var lite väl mycket löpande-band... vi var väl fyra tjejer där på gruppinfo och sen skulle alla träffa läkaren och dietisten... måste säga att gruppinformationen som jag först gick på I Luleå på Sunderby sjukhus var faktiskt mycket mer ingående och informativ. Däremot har det varit ett mycket bättre bemötande när man ringt till Sophia, jämfört med Sunderbyn.
Sen har jag kollat i tråden hur mkt och hur fort man går ner i vikt efter operationen... och med de 22-23 kilo jag behöver gå ner tills jag nått normalvikt kan det ju gå jättefort! Man vill ju inte rasa hur fort som helst heller...men hur gör man för att bromsa det? Jag är jätterädd att bli för smal...
För de flesta tar kroppen hand om detta själv och atannar av. De du själv kan göra är givetvis att se till att få i dig tillräckligt med mat tillräckligt ofat de gäller både för att få en bra vikt ned gång någralunda orka samt också stoppa upp viktminskingen så du inte går ner tills dess de inget är kvar av dig alla fall den information jag fått sen vet jag inte om någon annan fått annan information.