Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Finns det inte flyt form på alla mediciner man ska äta efter operation? tycker det är läskit att tvinga sig i stora tab när dom kan fastna så lätt.
Finns det inte flyt form på alla mediciner man ska äta efter operation? tycker det är läskit att tvinga sig i stora tab när dom kan fastna så lätt.

Min kompis fick operera sig här om dagen för tarmvred, det var 3 år sedan hon gjorde en gbp
Vad är det som gör att man får tarmvred?? är det slarv från hennes sida eller kan det bli så efter visst antal år som opererad??
Huu läskit, ![]()
Hatar denna värmen, vet inte vad jag ska ta vägen och kläderna korvar sig på mig när jag ska byt om. Är så avis på er som tappat X antal kg som slipper gå runt med dessa extra kg på kroppen i denna värmen.
Jag fattar inte denna nya lag om att man ska få komma på besök mm innom 90 dagar...hur ska dom klara det när dom inte klarar av detta innan lagen kom.
Jag tillhör Kalmar och där e dom så fräcka att dom lovar att jag skulle få komma innom 45 dagar, hahaha...icke
Nu har det gått 91 dagar och jag har ring och legat i för att få veta när jag kan få komma på en bedömmning, men som det ser ut nu så blir det kanske i sep någon gång, eftersom det är semester fick jag till svar.
För några veckor sedan när jag ringde skulle jag få komma i slutet av juni, fan så hopplöst detta är.
Denna nya lag kommer ju inte att funka, eftersom det är semester tider som kommer att ställa till det.
Vad händer nu då med den nya lagen?? kommer det andra före mig nu då så jag hamnar längre och längre bak i kön?? trött på detta, vill ju veta om jag får ett Ok, ![]()
Hmm...jag är nog bara sur för att värmen tar kol på mig och jag VÄGRAR att försöka komma i en bikini där jag bser ut som en svallvåg hela jag
Bläää...måste det bli regn och kallt snart ![]()
Hej hopp alla, kul att se vad ni skriver hur mkt ni gått ner och om något annat har kommit lite imellan som tex magsår , hårtappning mm.
Kan säga att vi som inte än fått någon op läser och suger i oss allt vad ni skriver.
Bra kämpat alla och ha en riktigt skön sommar på er 
En fråga till er
jag pratade med min läk på vårdcentralen idag och hon frågade om jag hört något från kalmars sjukhus, tyvärr inte sa jag men att enligt kiurg avd så var det 2 st före mig och hon trodde att "kanske" jag skulle få tid i sep men ingen vet ju säkert
Min läkare sa nu då att jag skulle be dom skicka min remiss till Oskarshamns sjukhus istället för att se om det går fortare,
Nu till min osäkerhet, ska jag be dom skick den fast det bara är 2 före mig i kön? och vad händer om dom skickar den? då försvinner jag fråm kalmar kön eller? och kommer sisst i Oskarsham??
Hmm...mkt tveksam nu så snälla hjälp mig, hur går det till och vad hade ni gjort?