Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Godmorgon sabinaa!: lycka till med allt nu! Och det kommer gå jätte bra! Önskar att jag va i dina kläder! Vill me opas , NU! ;)
    *lyckatillkram*

• MizzPiggy

Maddisen80: wow va skumt, min läkare tvekade aldrig! Fast jag bara e 163 och väger ca 108 kg . men han sa att den lägsta BMI gränsen är på 40 här, och att jag hade 40,5, jag uppfyller ju oxå såvitt jag vet övriga krav oxå, så .
    Jag hoppas ju få op.
    Fast jag vet att jag är stooor i normala mått mätt, så är jag rädd att dom ska tycka jag e för liten i dom stora måtten mätt om du förstår hur jag menar..
    Uff, hoppas på bedömnings tid snart... Så man slipper våndas...

• MizzPiggy

Hej allihopa, har lite funderingar kring mitt rökande, OM de e så att jag blir godkänd, jag fattar allt de här med att de kan tillstöta komplikationer om man är rökare under op, samt att man läker sämre efteråt pga försämrad blodcirkulation, ( och syreupptag)
    Men hur har ni alla gjort? När slutade ni röka? Alltså hur långt innan op? Ni som slutat sent? Hade ni abstinens på uppvaket?
    Har någon fallit dit efter op? Och återupptagit rökandet? Berätta!

• MizzPiggy

Lalalong och jumbopolly: okej! Bra att veta hur andra gör, jag har hunnit röka i tio år detta året räknat, fast jag bara fyller 26 i år,
    Och jag måste erkänna att jag inte en enda gång känt att" fan jag vill sluta !" Jag ser inte
    Mig själv som någon stor rökare precis, jag röker ca 12 cigg om dagen, jobbar jag heldag ( typ 8-21) så röker jag något
    Mindre, då de inte passar sig att springa ut hela tiden) men de funkar bara för att jag nästan hela tiden har något att göra!
    Jag jobbar 75% och skift, är jag ledig så skulle de bli jobbigt att inte röka, SPECIELT om man inte får äta de man vill heller...
    Det e klart att jag slutar röka om jag absolut måste. Men i ärlighetens namn så vill jag inte...

• MizzPiggy

Hmm jag förstår inte riktigt följande.. Ringde nyss kirurg mott. I Ljungby för att fråga hur de funkar med vårdgarantin, trodde att man kunde hamna varsomhelst för att kunna få tid innom de 90 dgrna, men enligt denna tanten så är dr inte så, bara luta sig tillbaka o vänta enligt henne. Då frågade jag om de fria vårdvalet, och de är visst inget man får hjälp med utan då får man skicka egenskrivna remisser runt om landet :S
    Åh suck, för hon sa oxå att när man väl fått tid så är kön till op ca 1 år. Kan man inte skynda på de genom att åberopa vårdarantin? Jag vill göra allt för att få tid för bedömning samt op snarast! Någon som har lite råd hur jag ska göra!?

• MizzPiggy

Snuttansnuttan: vilket län bor du? Ja blir avis, ;) när jag pratade
    Med dom( trots att jag åberopat garantin, så sa dom att om du blir godkänd så är op kön ett år :( ... Så jag har nog inte så
    Mkt val än om jag ska skicka egenremisser, fattar inte varför inte dom
    Kan skicka runt remissen till ett ställe sol har tid, än att man ska leta själv..
    Lycka till med allt!

• MizzPiggy

hej allihopa!, jag bara undrar, har ni tips på vilka sjukhus som har kjort kötid? och som har sammarbete med kronobergs län? ja tänkte om jag blir godkänd( när än de blir att jag får träffa kirurg för bedömning???) så vill jag ju skynda på s¨å mkt som möjligt, antar att jag inte kan skynda på väntan på bedömning?(har åberopat VG)
    ursäkta min kassa stavning , skriver på laptopen i mörkret! kram på er!

• MizzPiggy

hur vet man va de e för nummer till ens vårdsluss? kan man med hjälp av dom skickas vidare till ett sjukhus som har bet.förbindelse o kortare kö? dvs går de under VG eller är det, det som kallas fria vårdvalet?

ursäkta mina dumma frågor men man blir knas, ....

tack föresten, maddisen80!

• MizzPiggy

Metamorphosis: sååå jag lider med dig!! Sjukvårdens allra fulaste baksida e tyvärr vad du fått erfara :(,
    De e inte klokt!!!
    Önskar hoppas och ber för dig, att dina besvär snart ska försvinna!, stor Bamsekram på dig!,
    Ps uuuut med frustrationen ! Vi här inne lyssnar mer än gärna på dig. Kram

• MizzPiggy

Silveremma : Fyfan! Va arg jag skulle bli! Tvi!! Missunsamma människor kan man va utan! Kramar

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)