• MrsQ

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-10-25 10:05:01 följande:
    Har du testat nurilett?
    Ja jag kan inte få i mig dessa pulver
    Jag får upp de direkt...

Tyvärr. Jag försökte i 3 dagar men fick bara i mig ca. 1 påse per dag.
  • MrsQ
    Lalalong skrev 2010-10-25 10:11:06 följande:
    I häftet om Modifast som jag fick av Ersta när jag var på bedömning står det att om man av någon anledning inte kan äta Modifast kan man äta vanlig mat, men man måste se till att man inte äter mer än 1000 kcal om dagen.

Men jag råder dig att ringa och prata med någon av dom trevliga dietisterna först.
    Ja jag tänkte göra det me ville försöka finna ut nåt själv först.
    Dessutom har jag legat sjuk denna veckan o inte orkat tagit tag i det ordentligt...

Jag läste den också om vanlig mat men tycker det är så svårt att räkna kalorier. Jag har gjort det men ville gärna ha lite snabbtips på saker man kan göra o äta.

Hehe nu låter jag väldigt lat men jag mår som en kratta...orkeslös...o hungrig...
    Ska försöka ta mig tillbyn o köpa vitaminer o någon dunderkur på hälsokosten.

1 vecka o 2 dagar kvar o jag är förkyld hmmmm...gillar inte läget...
  • MrsQ
    SaSeLa skrev 2010-10-25 10:50:25 följande:
    Vill ge upp. Det är min första dag jag ska banta och det känns som att jag vill ge upp allting. Trodde verkligen på fullaste allvar att det skulle smaka någerlunda bra, men det jag nu provat är under all kritik vidrigt. Provat Nutrilett caramell bar och Pulvershake med fruktsmak, så himla äckligt. Vill bara gråta.
    Jag har provat väldigt lite av den djungel som finns, men lever på soc och har verkligen inte råd att köpa och prova hur mycket som helst. Vet inte vad jag ska göra. Mitt dåliga humör går ut över min dotter. Blir så ledsen på mig själv. Trodde det skulle gå så mycket bättre iom att jag trodde det skulle smaka godare. Suck.
    Är i samma sits som dig!  Tycker att det känns hemskt att jag inte kan klara av nu när målet är såå nära men jag ska ringa dietisten nu så får jag se vd hon säger.
  • MrsQ

Fasiken...telefontid 13.30 - 14... jag som sitter hos tandläkare då!

• MrsQ
    SaSeLa skrev 2010-10-25 19:00:34 följande:
    Hej! Jo, har provat Nutrilett och tyckte en smakade riktigt illa. Är väldigt känslig med mat, äter typ bara mat en gång om dagen och ersatte de andra målen maten med godis, chips och läsk. Så är en stor omställning att börja äta tre mål mat om dagen. Får se hur jag gör, får nog blanda lite granna, men räknar kcal riktigt ordentligt, 800 kcal per dag.
    Vad har du ätit då? Behöver samma tips som dig! 
    Ska ringa dietisten men hon har tider som inte har passat förrens imorgon,
  • MrsQ

Hur är det förkylig o ont i halsen ?
    Jag har varit förkyld 1 vecka nu o har fortfarande ont i halsen.
    Kan jag fortfarade bli opererad  nästa uke?

• MrsQ
    Adalel skrev 2010-10-27 20:14:34 följande:
    Jag fick antibiotika innan op men endast då, för att förebygga infektion.
    Ok så det är ok att äta det!!
    fick det idag av min läkare för att jag har ont i halsen. Eftersom jag ska i på op nästa vecka så ville hon vara säker på att jag blev frisk
  • MrsQ

Imorgon har jag min operation!
    På Ersta ska jag op:as.

Är inte nervös nu men kanske blir... Ska bli sååå Skönt med ett nytt liv.

Jag har lästa allt ni skrivit o fått mycket bra tips o kunskap på vägen.

TACK ALLA FÖRA DET !!!   <3

En sådan här tråd är ovärderlig för alla som funderar på op eller ska göra o har gjort.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)