Inlägg från: Ölandstokan |Visa alla inlägg
  • Ölandstokan

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-07-19 13:05:24 följande:
    Okej men ring och kolla med hur lång kön till bedömmning är på oskarhamns innan du gör något.

Kram Annicka
    ja, det ska jag göra, tack för svar
    kram Glad
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Ölandstokan
    Mli79 skrev 2010-07-20 23:46:42 följande:
    Imorgon är det väg och mätdag! Har ganska stora förhoppningar eftersom jag har tränat en del i veckan. Jisses vilken träningsvärk jag har. Det var längesedan jag kunde gå en rask promenad på 6km utan att få ont i ryggen! Helt underbart! Idag var jag på stranden och kände den fantastiska känslan av att inte längre vara störst. Jag är så nyfiken på hur min kropp kommer att se ut nästa sommar. Står väl där på stranden 2011 med skinn hängandes ned till knäna och bara ett par enstaka hårtussar på skallen. Men smal! 
     Jag är så nyfiken på hur min kropp kommer att se ut nästa sommar. Står väl där på stranden 2011 med skinn hängandes ned till knäna och bara ett par enstaka hårtussar på skallen. Men smal!

Skrattar högt, det var kul skrivet men du kommer säkert att vara en snygg snäcka sommaren 2011
  • Ölandstokan

Idag kom brevet

Jag ska på bedömning den 26/8 och i brevet stod det att en vecka innan,  ska jag gå till Vc för att ta prover samt lämna in ett rör som jag fick med för att ta avföringsprov....det lät ju inte så häftigt

Fick ni oxå lämna in ett avföringsprov? och hur många rör blod är det dom tar??

Är det inte konstigt att dom ska ta prover på mig innan jag äns vet om jg är godkänd för en op? eller är det så dom jobbar tro?

Åhh vad glad man blir när det är ett steg närmare till förhoppnignsvis en op? fast jg vet att det är låång tid till dietisten så om jag har tur så kanske miott slutmål är i mars /april nästa år men än då,  jag e glad

• Ölandstokan

Jag ska på bedömning i Kalmar...varför ska jag ta skitprov och inte ni andra?? knepigt??

men glad e jag ..åhh vad jag längtar till slutet av augusti

• Ölandstokan
    lisalove skrev 2010-07-21 17:54:44 följande:
    Grattis till tid för bedömning! De tittar väl om du har blod eller något som inte ska vara i avföringen. Kan ju vara så att det är rutin på kalmar sjukhus
    Ja så kanske det är, de kollar nog om någon tarmbakterier eller så tycker dom att jag ska få gräva lite i min egen skit för att jag ringt och tjötat om hur jag ligger till i kön nu under sommaren haha*

men det finns ju fler här på denna sidan väl som op i kalmar och har ni oxå fått ta detta prov?

Jaja, det gör inget men jag blev lite paff för man läser ju om allt både här och på de andra sidorna som viktdropp mm och jag har inte läst alls om detta.

bara att hoppas på att läkaren tycker att jag behöver en op för min hälsas skull nu
  • Ölandstokan
    Sabinaa tack det var på tiden tycker jag
    Mizan skrev 2010-07-22 09:43:31 följande:
    Jag är opad i Kalmar och fick oxå lämna samma prover. Avföringsprovet var till för att se så man inte hade magsår... (tror jag).
    Vilken läkare ska opa dig?
    Åhh vad skönt att höra att det inte bara är jag som får /fått göra det.
    opm dom nu skulle upptäcka att man skulle ha magsår nu då behandllar dom mig då el blir det bara hej och hej då?

Den läkaren som jag ska träffa heter Henrik Jutensten någon du känner till? är han bra el ska man vänta sig ett icke godkännande?

Hur mår du nu förresten efter din op? inga komplikationer ??
  • Ölandstokan
    sophiasthlm skrev 2010-07-27 09:25:41 följande:
    Jag är så glad för jag har äntligen fått en tid nu för bedömning den 24 september på Ersta Skrattande
    Det tog lite tid då dom hade registrerat min remiss den 9 mars men nu känns det bra då jag äntligen har ett datum att se fram emot....Yippiieee!!!
    GUTT!! Skrattande
  • Ölandstokan
    Queenie70 skrev 2010-07-28 22:49:15 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRR RRRRRR.......JAG ÄR SÅ JÄÄÄÄÄVLA FUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!!!

Kinderna hänger, och pelikanhakan är GIGANTISK OCH RYNKIG!!!

Vill fan bli fet igen......Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääää äää

Usch vilket dålig dag

ALLT är inte guld och gröna skogar när man går ner i vikt, har fan aldrig varit så ful som jag e nu...Förut var man i alla fall slät och välstoppad!!
    Jag tycker du är jätte fin och en enorm utstrålning
    Jätte fina bilder när du har de svarta kläderna på dig så var stolt .
  • Ölandstokan

Hej alla ...

Grattis till er alla som gått ner i vikt och ni med bilder ser kanon fina ut

Jo jag bara undrar en sak, ni som flyter eller har, ... får man dricka kaffe, tee under dessa veckorna? 

och när man blir opererad måste alla smycken av då? 

inte för att jag har kommit så långt än, har ju inte ens vart på bedömnigen men tankarna går ju.

bra att veta om man inte får ha ringarn på sig undr op för då har jag kanske tid på mig att försöka lirka bort dessa, sitter liksom fast efter X antal år samt X antal fler kg

• Ölandstokan
    vänat skrev 2010-08-11 12:51:08 följande:
    ja vi fick dricka kaffe te under flytt perioden utan socker och utan mjölk. samt ok också för ligth drycker men vet att de varier fråmn sjukhus till sjukhus.

Ja de brukara vara så att alla smycken och allt smisk ska av inna operationen detta då de annrs kan finns risk för exvis bakterier som fastnar på under smycket etc och på smiket
    Okey tack då vet jag, ...vad 17 gör jag om inte ringen vill av då? måste jag klippa den då??
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)