• Hera78

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hur står ni som flyter ut med smaken i munnen?!?

Jag gick tidigare på Cambridge i 8 veckor och hade inte alls de problemen jag har nu. Det smakar ju jätteilla i munnen och det enda som hjälper är att borsta tänderna. Tog faktiskt ett tuggummi igår för att bli av med smaken annars skulle jag inte stå ut i en vecka till. Är det okej att tugga tuggummi säg en gång om dagen?

Vad 17 är det som smakar så illa?!? *urk*

• Hera78

Fick igår frågan om man kommer att ta ut gallblåsan då jag opereras eftersom snabb viktminskning kan leda till gallsten. Är det nåt ni har hört förut, det har nämligen aldrig jag hört?

• Hera78
    sabinaa skrev 2011-01-31 07:15:52 följande:
    En tjej som opades på Ersta frågde sin läkare hur ofta folk inte vaknade igen. Han hade bara varit med om en kvinna som inte vaknade igen. Hon var 99 år och opades inte för en magsäcksoperation.

Lycka till!!!
    Åhhhh vad tryggt det lät! Jag åker upp imorgon och har hittills inte varit särskilt nervös men nu sedan jag vaknade imorse har jag en miljard fjärilar i magen och kan inte tänka på något annat än "tänk om allt skiter sig". Jag är inte heller gift och börjar tänka på om jag borde skrivit något till sambon och min familj? Usch vad jag hatar att tänka så!! Jag vet ju att det oftast går bra men tänk om man har något hjärtfel man inte vet om... Jag vill bara få det här gjort och veta att allt gick bra!
  • Hera78
    littlemisstrouble skrev 2011-01-31 13:31:27 följande:

alla ni som ska opas och är oroliga, har ni inte gjort ekg och arbetsprover för att kolla att hjärtat klarar av op? trodde jag var basinfo som läkarna behöver.

Nej, inga prover mer än blodprov har tagits på mig. Jag opererades när jag var 15-16 men det är ju 17 år sedan... Vet inte om EKG kommer göras imorgon när jag träffar narkosläkaren men man kan ju tycka att det borde gjorts tidigare.
  • Hera78
    Zack o Tuvas mamma skrev 2011-01-31 16:53:59 följande:
    YES, jag fixade det! Ligger på uppvaket och väntar på att rullas upp på mitt rum. Nu äntligen börjar mitt nya liv!
    Åh vad härligt! Grattis! I övermorgon hoppas jag kunna göra ett liknande inlägg
  • Hera78

Om 1,5 timme bär det av till Stockholm och Ersta, imorgon är det äntligen dags! Har nyss skrivit ett jobbigt brev till sambon som han hittar på kudden ikväll, det känns bättre nu efter att ha skrivit det och gråtit ut en del av rädslan och oron... Håll tummarna för oss som ska opas imorgon!

• Hera78
    CeciliaB skrev 2011-02-01 09:20:55 följande:
    Ett jobbigt brev som han ska läsa när du inte är där och innan du gjort operationen?
    Vilken rolig natt han verkar ha framför sig!  =/
    Han lär ju inte kunna läsa det när jag är här i vilket fall och det spelar ju ingen större roll om jag skrivit det eller säger det innan vi skiljs åt idag, han lär inte ha en rolig natt i vilket fall. Men tack för din stöttande kommentar...
  • Hera78

Sannalouise: brev var kanske fel ord, klart han vet om op, han sitter här med mig nu och väntar på läkaren

Det var mer en kärleksförklaring och lite om det värsta skulle hända...

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)