Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Andra ställen ska reissen dierkt till kirugmottagen som placera personen i kön.
Just pratat med underbara Carola på Vårdslussen, alltid lika gullig & hjälpsam.
Det enda man behöver göra för att få en betalningsförbindelse är att få en remissbekräftelse från viktenhet i sitt eget landsting OM man vill få betalda resor, annars kan man ringa vårdslussen direkt & få en betalningsförbindelse till det sjukhus man vill bli OP på, alltså NOLL kö, men vi vill gärna ha betalade resor/hotell till Sthlm så väntar några veckor :)
Så glad nu för min "gubbes" skull :)
*urk* Jag har ju redan OP tid 15 Sep, men kämpar nu för att gubben min ska få OP tid.
Enligt vårdslussen kan han redan nu få betalningsförbindelse, men om han ska få en betalningsförbindelse m. resor/hotell som ingår så måste han stå i kö.
Och för att stå i kö så måste han vänta 3 mån på provtagning och sedan kanske 3mån till på läkarbesök.Så nu är frågan (vi vill ju gärna OP nära varann så vi kan gå igenom detta tillsammans=lättare) Ska vi betala resor/hotell själva (ej råd m. eg då vi är lusfattiga) eller ska vi vänta.
Tycker det känns så onödigt att han måste stå i kö på Sahlgrenska bara "för att" när ha ändå ska åberopa vårdgarantin då det är flera års kö i Göteborg. men men antar regler är regler :(
Nån som vet hur man kan göra? har alla ni behövt stå i kö för att få resor betalda mm?
Hej alla glada!
Nu längtar jag tills OP så det står härliga till. Inte direkt sugen på att visa mig i bikini på standen en dag som denna, men nästa sommar kanske :)
Dessutom är jag såååå glad. Gubben min fick idag betalningsförbindelse via vårdslussen för OP på Sophiahemmet, dock ej resor för det är nya regler, men det gör inget för vi är så glada :)
Vad rekomenderar ni m. 2 barn varav ett är 8 mån vid OP tillfället.
Ska vi OP samtidigt om det finns tider , eller vänta så en kan ta barnen ?
Hur kass är man efter OP? Kan man lyfta sitt barn på ca. 15 kg?