Inlägg från: storkvinnan9901 |Visa alla inlägg
  • storkvinnan9901

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ville bara varna folk!

ta det inte personligt eller så.

f-n att det finns sådna människor.

bajs på dem.

kramar från mig

• storkvinnan9901
    Nala skrev 2010-07-26 09:28:58 följande:
    Jag har svarat tidigare men jag svara igen :)

Min kirurg upptäckte att jag hade bråck på övre magmunnen under min gpg-operation, han sydde ihop de samtidigt så det går alldeles utmärkt att  bli opererad trots bråck......
    Hej
    Jag måste ha missat det svaret
    tack
  • storkvinnan9901

Hej
    jag har gått ner från 143 kg till 115 kg själv har inte bestämt mig ännu om jag ska göra denna op.
    Men en sak som stör mig är mina armar dem bara hänger.
    Någon som har gått ner mycket i vikt som känner igen sig som kan ge stöd?

kramar

• storkvinnan9901

Hej
    Nu har jag tills demeber på mig att bestämma mig om jag vill göra min op eller inte.
    Har inte skrivit här på ett tag, har gått ner själv från 143 till 115 kg.
    Jag undrar är det många här som har fått komplikationer av sin op?
    Hur är det med lös hud? Jag har fått mest på armarna och mår dåligt av det.

många kramar

• storkvinnan9901
    ingénieux skrev 2010-10-06 08:52:54 följande:
    Oj, det är jävligt bra gjort, hur lyckades du med det? :)
    Jag la om kosten och började träna jag äter som jag vore opad med tuggar maten långsamt.
    godis, läsk allt har jag tagit bort, sist jag åt gott och blandat tyckte jag det smakade äckligt fy blä
    chips får jag ont i magen av.
    nu har jag tills december på mig att bestämma mig

idag har jag gått stavgång en lång runda.

kramar
  • storkvinnan9901
    SilverEmma skrev 2010-10-06 10:37:12 följande:
    Är det bara Aleris som opererar i Kristianstad? Är det på CSK? Jag vet att min remiss är skickad, kan jag ringa någonstans för att se hur den ligger till? Det är tre månader sedan nu.
    ja det är bara aleris det är på csk, jag skulle ha opat mig där den 24 maj men nu har jag inte bestämt mig min sista chans är i demecmber annars skickas mina remisser tillbaka.
    046 12 87 02 ring och hör, de har sina info möten på sankta lars i lund, testa detta nummer.
    gå in på viktop.se där är det en massa som har blöivit opade hos aleris

kramar

ursäkta ordblindheten
  • storkvinnan9901
    storkvinnan9901 skrev 2010-10-06 12:29:18 följande:
    ja det är bara aleris det är på csk, jag skulle ha opat mig där den 24 maj men nu har jag inte bestämt mig min sista chans är i demecmber annars skickas mina remisser tillbaka.
    046 12 87 02 ring och hör, de har sina info möten på sankta lars i lund, testa detta nummer.
    gå in på viktop.se där är det en massa som har blöivit opade hos aleris

kramar

ursäkta ordblindheten
    såg inte att det var någon annan som också hade svarat....
    ville bara hjälpa!

många kramar
  • storkvinnan9901
    ingénieux skrev 2010-10-06 16:05:35 följande:
    Gud vad duktig du är! :D
    Mm, vartåt lutar du just nu då? :)
    jag tror det blir opration endå. är itne helt säker, mest rädd för komplikationer och att jag kanske ändrar mig, sen allt kring oprationen, är rädd för att sövas
  • storkvinnan9901
    ingénieux skrev 2010-10-06 16:35:47 följande:
    Ja jag förstår dig helt och hållet. Jag tycker att hela grejen med att opereras känns otroligt obehaglig.. Och att gå ner i vikt så hastigt som man gör. Men ändå känns det som det enda vettiga alternativet för mig nu då ingenting verkar fungera längre och livet blir bara jobbigare och jobbigare..
    håller med ! jag tror att jag kan gå upp allt jag nu har gått ner på egen hand trots ändrade matvanor + motion.
    ja livet som överviktig är jobbigt både medicinskt och alla som skriker åt en på tex bussen med mera .
     kramar
  • storkvinnan9901
    Lalalong skrev 2010-10-07 09:36:08 följande:
    Det går okej. Jag blir inte hungrig så ofta, så det är ju skönt. Men jag mår illa hela tiden, så jag får tvinga i mig Modifasten...
    Hur många kg har du gått ner? Jag gick ner flera kg första dagarna, sen stått still. Sen gick jag ner drygt 1 kg till i går, och idag hade jag stått still igen. 1 kg till fixar du, det är jag helt säker på! Kämpa på!!!

En fråga till alla... Varning för känsliga.
    Förra veckan hade jag gått upp ett kg. Lite senare på dagen hade jag börjat få mens. Trodde jag. Hade lite blod på pappret och så. Men sen har det inte blivit mer! Första dagen var det liiiiiite i bindan. Men typ minimalt. Och sen nada. Mensvärk har jag dock och är öm och känner mig svullen i magen på något vis.
    Kan det bero på flytet tror ni?
    när man går ner snabbt kan man få rubbningar i mensen
    som övervikgt så kan mensen var lite så där, har själv oregelbunden, ska till läkaren om två veckor och kolla upp hormonerna i kroppen.
    har haft problem innan med skäldkörtlen och fick då levaxin så det rättade till sig hade då lite långsam ämneomsättning.
    det kan ha med hormonerna att göra
    ring sjukhus upplysningen annars
    det är nog ingen fara
    kramar
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)