• MrsQ

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2010-12-06 19:30:06 följande:
    Åh... Det är ju jag, Fragile Angel (fast med nytt nick)  .

Jag har magsår, om du/ni minns?! Kör en repris på min resa med magsåret, det har ju tillkommit en del nya.
    Fy fan vilken jobbig historia!
    Jag får magsår av att bara läsa den.

Tyckte det var jobbigt att jag fick läggas in på Ersta barra efter 1 dag i frihet1
    De gjorde alla tester o konstaterade att det varit en inflammation i magen men inte var o vad.
    Morfinet gav mig svåra magsmärtor som tog några gånger innan personalen fattade det.
    Skrek som fan varje gång jag fick det. Då fick de byta tillnåt annat. Men jag vet inte vad, kommer aldrig ihåg namn...

Men känner nu att jag har haft det hur bra som helst !!!
    Hoppas att du får må bra nu och att magsåret läker som det ska
  • MrsQ
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-06 22:52:05 följande:
    Usch vad jobbigt! Mår du bra nu då?

Fick du Ketogan kanske?
    Ja just då var det skit men nu är allt på spåret igen.
    Haha det där med namn på mediciner, det fastnar inte så jag kommer faktiskt inte ihåg.
    Det var nåt flytande hahaha
  • MrsQ
    Karra skrev 2010-12-07 18:40:30 följande:
    8månader sedan op och -33kg

Fasiken va snygg du är! Jag vill också  

Å bara att sätta på sig en sån blåsa och se så fantastisk ut är så coolt
  • MrsQ

Grattis alla som har op:atso alla som är på väg dit

Själv har jag nått -20 kg strecket ...Det funkar faktiskt !!! Man går ner i vikt, har haft svårt att tro det då man varit skitstor större delen av livet men nu ser jag ljuset i tunneln.

gått ner från bmi på 45 till 37,6  från sjuklig fetma till kraftig övervikt    hur nice som helst!!!

Det är inte ofta man blir glad över att vara kraftigt överviktikg!!

• MrsQ

Jag skulle flyta i 2 veckor innan op men det var bara att glömma. Mådde så illa av att dricka ersättning så jag fick bara upp det.

Jag gjorde så att jag åt mat !! för det mesta blev det wok som är väldigt lätt att få nyttigt o gott!

Kommer faktiskt inte ihåg hur mycket jag gick ner men det var väl runt 3-4 kg. Läkaren sa ingenting om detta.

När jag vaknade upp från narkosen så kom kirurgen o sa att jag hade varit otroligt duktig under flytet då min lever såg precis ut som en normalviktig

Jag hade en startvikt på127 kg och nu exakt 2 månader efter har jag gått ner 20 kg.

Om att bli nervös om op:::: Jag var inte ett dugg nervös för operationen, tyckte själv att det var lite konstigt men jag var så fast besluten om att jag ska bli smal o må bättre att jag inte hade andra tankar i huvudet.

MEN när jag 1 dag efter hemkomsten åkte in igen o blev inlagd , DÅ blev jag nervös....dessutom hade jag betalat för operationen själv och i mitt huvud gick det bara ," hur dum i huvet får man vara om man betalar för att dö???"...

Men det var inget att oroa sig för, de tog hand om mig på bästa sätt o kollade allt. De är mycket måna om att inget ska gå fel. Och i mitt fall så visade det sig att det varit en infektion i magen men som hade försvunnit.

• MrsQ
    kurilill skrev 2011-01-04 15:31:39 följande:
    Gick du ner 20kg efter operationen eller inklusive veckorna innan? Hur räknar ni andra, räknar ni med det ni går ner under flytet eller bara från operationsdagen?
    Jag räknar innan flytet !!! Det är ju då resan börjar
  • MrsQ
    J L86 skrev 2011-01-05 09:53:54 följande:
    Hej tråden.
    jag börja bli lite nojjig här. Jag står stilla i vikt och gjort det 2 veckor kanske.... vad gör jag för fel? man blir ju orolig lixom.... opades den 28okt. gått ner total 25kg med flytet då. men nu står det stilla.... tycker jag äter rätt och börjat träna men inget händer =(

är det såhär i bland eller e det nått som jag gör fel??? orolig!!!
    Jag tror inte att det är något fel alls   Kan inte förklara vad som händer men kroppen måste väl ställa om sig ibland.
    Själv har jag gått ner 20 kg och opererades 3 nov.
    Har stått stilla lite till o från...
  • MrsQ
    trollbottom skrev 2011-01-05 04:15:49 följande:
    Ni som opererat er på Ersta, hur länge har ni fått stannat? I mina papper står det över natten men jag hade fått för mig att det var mer än över en natt
    Jag opererades på onsdagen och åkte hem lunchtid fredag !
  • MrsQ

Flytperioden är till för att man ska minska levern. Då minskar man massor av risker under op.

• MrsQ

Det första som sker när man går ner i vikt är att fettet på levern försvinner.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)